Gaźnik a hamowanie silnikiem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

AndreeW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 19, 2010 11:57

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: AndreeW » czw lut 21, 2013 12:10

Mam pytanie. Jestem szczęśliwym posiadaczem 1.6 75KM na gaźniku. Moje pytanie brzmi czy w momencie puszczenia gazu paliwo jest w dalszym ciągu wtryskiwane? Ponieważ hamuje silnikiem i nie raz redukuje bieg aby było 3-4 tys obrotów, zaniepokoiłem się spalaniem w mieście (przy spokojnej, jak myślę, oszczędnej jeżdzie) od 12 do 18 litrów na 100km.



ozzy1979

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: ozzy1979 » czw lut 21, 2013 18:07

AndreeW pisze:zaniepokoiłem się spalaniem w mieście (przy spokojnej, jak myślę, oszczędnej jeżdzie) od 12 do 18 litrów na 100km.
A to tyle co mój amerykan 5,2 l :-P
A tak serio na pewno masz mega bogatą mieszankę. Wsadź palca w wydech i zobacz ile tam sadzy będzie... Jak duzo, to masz zbyt bogato.



Awatar użytkownika
Michał_1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 22:01

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: Michał_1991 » czw lut 21, 2013 18:40

Co prawda mam mk2 i 1.3 silnik, ale również miałem wysokie spalanie benzyny. Jak się później okazało miałem uszkodzony gaźnik :-( , ale na początek tak jak powiedział kolega ozzy1979, sprawdź wydech :grin: w razie czego na pewno będzie taniej niż naprawa gaźnika :jezor:


Na rozstaju dróg redukcja i but... moc wskaże Ci drogę..

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: forevwers » czw lut 21, 2013 18:48

przy gazniku paliwo est podawane caly czas. hamowanie silnikiem sprawdza sie przy wtrysku ( gdy hamujesz wtryski sa zamkniete i nie podaja paliwa). Przy gazniku nie ma nic takiego niestety i paliwo jest podawane caly czas.


Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: norek111 » pt lut 22, 2013 08:45

forevwers pisze:przy gazniku paliwo est podawane caly czas. hamowanie silnikiem sprawdza sie przy wtrysku ( gdy hamujesz wtryski sa zamkniete i nie podaja paliwa). Przy gazniku nie ma nic takiego niestety i paliwo jest podawane caly czas.
bajki wypisujesz że szkoda czytać
gaźnik też zubaża mieszankę podczas hamowania silnikiem


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Odp: Re: Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: forevwers » pt lut 22, 2013 10:08

norek111 pisze:
forevwers pisze:przy gazniku paliwo est podawane caly czas. hamowanie silnikiem sprawdza sie przy wtrysku ( gdy hamujesz wtryski sa zamkniete i nie podaja paliwa). Przy gazniku nie ma nic takiego niestety i paliwo jest podawane caly czas.
bajki wypisujesz że szkoda czytać
gaźnik też zubaża mieszankę podczas hamowania silnikiem
no i bardzo dobrze to ujales"zubaza" a nie jak wtryski nie podaje...

Wysłane z mojego GT-I8160


Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: norek111 » pt lut 22, 2013 10:19

forevwers pisze: no i bardzo dobrze to ujales"zubaza" a nie jak wtryski nie podaje...
"odcina" najprościej pisząc też ale nie będę się rozpisywał w jaki sposób bo wszystko zostało już napisane w książkach
jeździłem gaźnikowcami więc wiem co piszę


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: forevwers » pt lut 22, 2013 10:30

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik" onclick="window.open(this.href);return false;

polecam lekture...

tez jezdzilem kilkoma gaznikowcami


Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: norek111 » pt lut 22, 2013 10:33

forevwers pisze:http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik

polecam lekture...

tez jezdzilem kilkoma gaznikowcami
poczytaj o ZHS to zmiękniesz o ile wiesz o czym piszę


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: Paweł Marek » pt lut 22, 2013 20:03

AndreeW, może jednak przybliżę. W chwili zdjęcia nogi z gazu przepustnice w gaźniku się zamykają, ale nie całkiem, zostaja małe szparki . Więc minimalna ilość powietrza dociera do dolotu pociągając za sobą małe ilosci paliwa. Nie ma obawy żeby to była jakaś znacząca ilość benzyny. W gaźnikach od 1.8 jest jeszcze dodatkowy układ elektrniniczny (tzw wyłączenie ciągu), który powoduje że przepustnica I stopnia zamyka się całkowicie, ale i tak zostaje szparka na przepustnicy II stopnia. Poza tym sa dysze wolnych obrotów.
Czyli znikoma ilość paliwa leci po zdjęciu nogi z gazu, nie wiem ile to może wyjść sumarycznie, nie sądze żeby więcej jak 3-4 dziesiąte litra na setke w jeździe miejskiej, więc duze zużycie do 18 litrów nie moze być z tym związane.
A nawiązując do wtrysku - owszem wtrysk paliwa jest całkowicie odcinany, ale do czasu aż obroty na "dobiegu" nie spadną poniżej około 1500/min. Przy niższych paliwo jest podawane w ilościach podobnych jak na biegu jałowym.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

AndreeW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 19, 2010 11:57

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: AndreeW » pt lut 22, 2013 21:13

W końcu jakieś konkretne odpowiedzi usłyszałem. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc, jutro sprawdzę rurę wydechową :) tylko mam pytanie. Co jeśli okaże się że mam za dużą mieszankę? Czy jestem w stanie naprawić to sam? ( jakies poradniki są?), dodam że w świecie motoryzacji żyje od 2 lat ^^ i nie potrafię jeszcze zbyt dużo ;p;p



ozzy1979

Gaźnik a hamowanie silnikiem

Post autor: ozzy1979 » pt lut 22, 2013 21:51

AndreeW pisze:jutro sprawdzę rurę wydechową
I bardzo dobrze - dla mnie to podstawowy test.
AndreeW pisze:Co jeśli okaże się że mam za dużą mieszankę?
Nalezy ustawić dobrze gaźnik.
AndreeW pisze:Czy jestem w stanie naprawić to sam?
A masz analizator spalin i znasz się na tym, co on wypluwa?? Nie? To zostaw to zakładowi diagnostycznemu. Zalezy Ci, aby auto paliło jak najmniej i szło jak najlepiej? Znajdz zakład diagnostyki, który wie, jak działa silnik, który wie jak zinterpretować wskazania analizatora spalin i wie jak ustawić gaźnik. A z doświadczenia własnego Ci powiem, żę straciłem kupe kasy na róznych lepiarzy i partaczy (mam układ wtrysku KU-Jetronic) co zwali się diagnostami i "panie, ja to setki takich aut robiłem i sie znam", ale auto dalej było do dupy. Dopiero odkryłem pewien zakład z prawdziwego zdarzenia (dość drogi), ale auto wyjechało z niego odmienione o 180 stopni. Pali tyle, że nikt nie wierzy, a idzie jak złe :-P Także powodzenia w szukaniu zakładu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości