Strona 1 z 1

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: pt lut 01, 2013 22:04
autor: andzin81
Mam golfa 2 1.3 rocznik 89 silnik 2G, gaźnik PIERBURG 2E3 (28-30).
Mój problem polega na tym, że gaśnie na rozgrzanym silniku. Ostatnio minute po odpaleniu otworzyłem palcem przesłonę rozruchową (klapkę widoczną w gaźniku po zdjęciu pokrywy filtra) i też zgasł. Problem występuje tylko benzynie, na gaz przełączam po kilometrze i jest ok. Kilka dni przeszukiwałem forum, ale nie znalazłem nic co by mi pomogło.
Z góry dziękuje za wszelkie konstruktywne sugestie.

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: sob lut 02, 2013 09:35
autor: lokacz2
Witam, wyglada to na zbyt uboga mieszanke. Gdy silnik zimny przesłona zamknieta wzbogaca mieszanke w czasie ssania - na ciepłym sie powinna otworzyc do normalnej jazdy. U Ciebie wyglada na to, ze w czasie gdy jest zamknieta to mieszanka jest dobra (zamiast wzbogacona), a gdy otwarta to mieszanka za uboga (zamiast dobra). Skład mieszanki trzeba wyregulowac. Masz tam LPG? jak sie wtedy zachowuje?

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: sob lut 02, 2013 12:08
autor: Paweł Marek
ale ty ją otwierasz? Czy sama się otwiera jak być powinno.Nie rozumiem. Jeśli na otwartej gaśnie a po przymknięciu palcem jet ok to jak kolega wyżej napisał.
Jeśli gaśnie na otwartej a przymknięcie jej palcem nic nie poprawia albo pogarsza - to w pierwszym rzędzie skieruj uwagę na membranę zaworu wzbogacania - szczegóły sa na forum.

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: ndz lut 03, 2013 15:10
autor: andzin81
Mam golfa 2 1.3 rocznik 89 silnik 2G, gaźnik PIERBURG 2E3 (28-30).
Mój problem polega na tym, że gaśnie na rozgrzanym silniku. Problem występuje tylko benzynie, na gaz przełączam po kilometrze i jest ok. Ostatnio minute po odpaleniu otworzyłem palcem przesłonę rozruchową (klapkę widoczną w gaźniku po zdjęciu pokrywy filtra) i też zgasł.
Klapka (przesłona rozruchowa) otwiera się normalnie podczas rozgrzewania silnika. Tylko rano jeszcze na zimnym silniku, przed odpaleniem nadal jest otwarta na full. Zamyka się po jednorazowym wciśnięciu pedału gazu. Po odpaleniu na zimnym silniku nie otwiera się jak powinna czyli na szerokość 2-4 mm. Rozwiązałem to tymczasowo przez wsadzenie tam druta o grubości 2 mm. Co może być tego przyczyną.
Czyli powinienem spróbować wyregulować skład mieszanki. Sprawdzę, czy na ciepły silniku po przymknięciu klapki palcem czy silnik chodzi normalnie.
Membrana zaworu wzbogacania, czyli pulldown.
Mam jeszcze pytanie. Gdy silnik chodzi na gazie i jest dobrze rozgrzany wydaje mi się, że ma za wysokie obroty (nie mam obrotomierza). Czy wystarczy regulacja na parowniku, czy powodem może być zle funkcjonujące ssanie-czyli gaźnik.

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: wt lut 12, 2013 22:28
autor: andzin81
lokacz2,
Witam
Wychodzi na to, że trzeba jak mówiłeś wyregulować skład mieszanki. Nie wiem tylko gdzie to się robi i czy można zrobić to samemu. Czy wystarczy wyregulować śrubą nr 6, zgodnie, ze schematem z poniższego linku.
http://www.ruddies.business.t-online.de/index2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziekuję za pomoc.

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: śr lut 13, 2013 15:23
autor: Paweł Marek
andzin81, siłownik pull down

Re: Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: śr lut 13, 2013 18:03
autor: lokacz2
andzin81 pod linkiem nie ma konkretnego schematu, ja mam inny gaznik, poszukaj a znajdziesz. Reguluje sie najlepiej na analizatorze spalin w stacji kontroli pojazdow (tam gdzie przeglady okresowe), ale bywaja i tacy, ktorzy robia to na oko i sluch.

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: śr lut 13, 2013 19:56
autor: Paweł Marek
andzin81 pisze:Gdy silnik chodzi na gazie
odnosisz się najpierw do pacy na benzynie i na niej ustawiasz obroty. Dopiero potem ustawiasz wolne obroty na LPG na poziomie podobnym jak na benzynie.

Gaśnie na rozgrzanym silniku-benzyna

: śr lut 20, 2013 19:00
autor: andzin81
Witam.
Dzięki za pomoc. Czyli widzę czeka mnie wizyta w stacji kontroli pojazdów. Spróbuję jeszcze zrobić to na "słuch".