Strona 1 z 1

Zmiana 2ee na 2e2 Regulacja obroty 1300-1700

: pt lut 01, 2013 21:42
autor: homer21
Witam jak wiadomo 2ee są to gaźniki tragedia jutro biorę sie za wkładanie gaźnika 2e2 i teraz jak podłączyć elektryke z 2ee do 2e2 oraz podciśnienia macie jakieś fotki ,piszcie bedę wdzięczny za wszelką pomoc

Zmiana 2ee na 2e2 potrzebna pomoc

: sob lut 02, 2013 12:24
autor: Paweł Marek
homer21, takie tematy są na forum łatwo znajdziesz. Wypunktuje tylko w skrócie żebyś mniej więcej wiedział co robić po kolei.
1. Inna podstawka pod gaźnik - ta do 2e2 jest jakby lustrzanym odbiciem obecnej.
2. cała elektronika od 2EE wypada, możesz sterownik wywalić i wiązkę od gaźnika
3. elementy elektryczne w gaźniku 2E2 czyli zawór elektroczasowy, zawór siłownika 3-poł. są w prosty sposób podpięte do plusa o zapłonie (np od cewki pociągniesz) i do masy. Z przodu gaźnika jest jeszcze element grzejny, ma jeden kabel z plusem po zapłonie.
4. Masz elektrycznie podgrzewane ssanie - po prawej stronie gaźnika z kopułki wychodzi kabel, w 2E2 jest do niego osobny termowłącznik w króćcu głowicy, nie musisz go szukać, spinasz po prostu ten kabel z kablem zasilającym podgrzewanie kolektora ssącego, mogą działać oba razem.
5. Bardzo ważnej jest podpięcie grzania wodnego gaźnika - musisz zdobyć odpowiednie wężyki do podgrzewania ssania, elementu woskowego i kolektora ssącego
6. Po montażu regulacja. Niestety - ciężko będzie znaleźć ci speca do tego - forum pomoże - ale pytanie czy dostaniesz sprawny gaźnik 2E2 = może być problem z tym. Nie znając się jeszcze na gaźniku albo wybulisz kupę kasy za gaźnik ze specjalistycznej firmy, albo kupisz taniej na szrocie mając prawie 100 procent pewności że nie będzie w pełni sprawny. Poniesiesz duże koszty. Więc podsumowując - radzę wczytać się na forum w tematy o 2EE silnik PN. Wszystko w nim jest do zregenerowania - naprawienia - dokupienia i napewno będzie taniej

Zmiana 2ee na 2e2 potrzebna pomoc

: sob lut 02, 2013 19:11
autor: homer21
Właśnie już wszystko podłączyłem silnik chodzi równo i dobrze wkręca sie na obroty gaźnik otrzymałem od razu przy zakupie samochodu byl on kupowany w niemczech , teraz mam mały problem gdy dodam gazu do spodu od razu to jest lekkie podduszenie a drugi problem to obroty w granicach 1300-1700 co można z tym zrobić ?

Re: Zmiana 2ee na 2e2 Regulacja obroty 1300-1700

: pn lut 04, 2013 14:09
autor: lokacz2
homer21 pisze:gdy dodam gazu do spodu od razu to jest lekkie podduszenie
Turbodziura :D
A masz to zrobione jak napisał Paweł Marek - razem z grzaniem wax elementu i sprezyny bimetalowej przez maly obieg plynu chlodniczego?
Jeśli tak i obroty ktore piszesz sa na cieplym, to klania sie najpewniej regulacja z tylu silownika 3 polozeniowego na klucz 13 (o ile srubka przepustnicy sie na nim opiera).
A wyregulowales sklad mieszanki na analizatorze?

Zmiana 2ee na 2e2 Regulacja obroty 1300-1700

: wt lut 05, 2013 00:59
autor: Paweł Marek
homer21, jeśli jesteś pewien że masz podpięte ogrzewanie gaźnika i że masz sprawny zawór elektroczasowy (szczegóły na forum) to o pierwsze po montażu gaźnika bezwzględnie należy ustawić na 3000/min tzw podwyższone obroty biegu jałowego - opisane masz to dokładnie w wielu miejscach na forum, gdzieś tam nawet z moimi fotkami. Dopiero jak to zrobisz to ustawiasz wolne śrubą z tyłu siłownika 3-położeniowego równocześnie ze składem mieszanki śrubą z góry gaźnika w rurce - pod korkiem w pokrywie filtra (nie masz korka w pokrywie od 2EE więc trzeba ustawiać ze zdjętą pokrywą filtra co nie jest za dobre, albo zrobić dziurę i potem zaślepić po regulacji).

Zmiana 2ee na 2e2 Regulacja obroty 1300-1700

: wt lut 05, 2013 09:46
autor: homer21
właśnie dzisiaj zauważyłem ze czpień od zaworu 3położeniowego nie dotyka w ogóle tej baszki od przepustnicy i śrubka na górze jest wkręcona na max

Zmiana 2ee na 2e2 Regulacja obroty 1300-1700

: wt lut 05, 2013 23:24
autor: homer21
Ok wszystko wyregulowane, Silnik chodzi jak marzenie dziękuję wam za pomoc