Strona 1 z 1
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: sob sty 26, 2013 03:41
autor: motoboy10
Witam wszystkich
od razu napiszę że przeglądałem forum i Google i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. A Więc posiadam Golfa II 84r. 1.6 o ozn. EZ i robiłem generalny remont, rozebrałem, pomalowałem blok, głowica po remoncie itp. problem tkwi w tym że złożyłem już silnik na nowych gratach, rozrząd już ustawiłem i kupiłem nowy zapłon (zapłon iskrowy bez halla) ściągając stary nie zaznaczyłem sobie jak nowy powinien być zamontowany
i teraz potrzebuje żeby ktoś mnie pokierował jak powinien być on założony żeby odpalić (później pojedzie na ustawienie lampą) jak obudowa jak palec itp. po kolei. Byłbym wdzięczny za rysunki, opisy jak to założyć. Myślę że dobrze opisałem mój problem i czekam na odpowiedzi
PozdraVWiam
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: sob sty 26, 2013 10:08
autor: miś fazi
po pierwsze to teraz zdejmij pokrywę zaworów , o ile masz już założoną , pokręć wałem korbowym do momentu aż krzywiki wałka rozrządu pierwszego cylindra , to ten od strony rozrządu , będą skierowane do góry , czyli zawory zamknięte , teraz sprawdź czy znak GMP na kole zamachowym masz na wprost znaku na obudowie w otworze po plastikowym korku , jeśli nie , to musisz obrócić wałem korbowym jeszcze raz , czyli masz mieć zawory pierwszego cylindra zamknięte ( krzywki do góry i znaki na kole i obudowie mają się pokrywać . Teraz ustaw palec rozdzielacza na znak na obudowie aparatu zapłonowego , jest tam nacięcie i teraz wsadź go do otworu , ale tak abyś miał możliwość potem zamknąć zatrzaski na kopułkę , pamiętaj że wkładając aparat palec się troszkę przesunie bo zęby na aparacie i wałku pośrednim masz skośne , jeśli coś nie będzie pasowało z zapinkami , to wyjmij go i wsadź jeszcze raz w innej pozycji , pamiętając o tym że palec masz mieć na znaku na obudowie , potem tylko zostaje ustawić przerwę na przerywaczu i zapłon , ale to już na pewno wiesz
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: sob sty 26, 2013 13:42
autor: motoboy10
Dobrze kombinowałem czyli jak jest ustawiony na tą cechę to jest to tzw. 0 i teraz wystarczy ustawić bodajże dla tego silnika 16 stopni dobrze kombinuje? i jeszcze jedno jeżeli jest ustawiony na tą cechę to wyjście z kopułki na przewód powinien być na pierwszy cylinder ustawiony?
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: sob sty 26, 2013 13:56
autor: miś fazi
tak, 0 to jest martwy górny punkt , potem zapłon ustawiasz na drugim znaku który masz na kole , to jest punkt wyprzedzenia , i tak jak piszesz jak palec masz na znaku na aparacie to otwór w kopułce w tym miejscu to zapłon pierwszego cylindra i od tej dziury kabel idzie na pierwszą świecę od rozrządu
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: sob sty 26, 2013 14:28
autor: motoboy10
elegancko wszystko już jasne resztę już sam ogarnę dzięki
temat można zamknąć
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: wt sty 29, 2013 15:00
autor: Lipek81
motoboy10, na kole zamachowym masz dwa znaki - jedne taki jakby odlane "0" to GMP, a drugi to takie nacięcie na brzegu koła - na ten znak ustawiasz zapłon. Czyli nie musisz mieć lampy z ustawianym kątem, bo tan znak już jest przesunięty o wymaganą odległość.
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: wt sty 29, 2013 17:00
autor: Paweł Marek
motoboy10 pisze:teraz wystarczy ustawić bodajże dla tego silnika 16 stopni dobrze kombinuje?
mniej więcej bo jak ustawiasz zapłon lampą stroboskopową to albo ściągasz wezyk z aparatu zapłonowego i wówczas na -6 stopni, albo go zostawiasz i wówczas na -18. Nie pamiętam już na ile stopni ustawiona jest II cecha na kole zamachowym bo dawno się mk2 wyzbyłem ale musisz to wziąć pod uwagę w każdym razie. Dla mnie prosciej było wyrysowac sobie cechy na obudowie paska rozrzadu i tam ustawiać zgrywając wyrysowaną samodzielnie cechę z nacięciem na kole pasowym ale jak kto chce
Ustawienie zapłonu "od nowa" po kapitalce silnika 1.6 EZ
: pt lut 01, 2013 23:23
autor: Lipek81
Kąt -18 z założonym wężykiem, A cecha na kole zamachowym jest właśnie na -18. Kiedyś trochę interesowałem się tematem - zawsze wychodzi tak, że jeżeli silnik miał inny kąt wyprzedzenia zapłonu, to miał też inne koło zamachowe - najczęściej o innej średnicy, no i przy okazji znaczek w innym miejscu.