Strona 1 z 1

Golf GTi 1.8 16V KR zalewany paliwem

: sob sty 19, 2013 15:58
autor: madzia110590
Może napiszę wszystko od początku co dziwnego dzieje się z Golfem.

Kupiłam Golfa 1.8 GTi 16V KR z 1989r. jakieś 3 miesiące temu, wszystko było w porządku, zrobił trasę z Lublina do W-wy i jeździł. Po jakimś czasie zgasł mi na postoju i za cholerę nie chciał odpalić, oddałam do mechanika okazało się że padła cewka, przy okazji miał wymieniane kable zapłonowe. Golf wyjechał o własnych siłach i jeździł tak przez około miesiąc czasu dopóki znowu nie stanął :) zgasł mi podczas jazdy, najpierw strasznie wariowały mu obroty a potem stanął. Okazało się że Golfa zalało, wymieniłam świece, kopułkę i palec.
Tylko że teraz tak, jego nie zalewa olejem on nawet nie bierze oleju, jego zalewa paliwem. Byłam na regulacji wtrysku, ale gościu mi powiedział że dokładnie mi go nie wyreguluje bo wtedy zalewa mu dwie świece.
Czy ktoś się orientuje czego to może być przyczyna?

P.S. Nie wiem czy dobrze mi komputer pokazuje, ale okazuję się też że Golf ma kolosalna spalanie. Zatankowałam mu ok 20l i zrobiłam raptem 50km. Komputer pokazuje przedział od 28 - 40 l/100km :( czym to może być spowodowane? czy to w ogóle możliwe żeby tyle palił??

Mechanicy mówią żebym w cholerę sprzedała ten samochód bo tu trzeba będzie silnik remontować :/ a naprawdę nie chcę sprzedawać tego auta, i chwytam się wszystkiego aby tylko ktoś pomógł.

Golf GTi 1.8 16V KR zalewany paliwem

: sob sty 19, 2013 17:00
autor: ozzy1979
madzia110590 pisze:Mechanicy mówią żebym w cholerę sprzedała ten samochód bo tu trzeba będzie silnik remontować
Ci mechanicy to banda nieuków nie mających pojęcia o wtrysku mechanicznym.
madzia110590 pisze:Komputer pokazuje przedział od 28 - 40 l/100km czym to może być spowodowane? czy to w ogóle możliwe żeby tyle palił??
Tak.
madzia110590 pisze:Czy ktoś się orientuje czego to może być przyczyna?
Sprawdź wtrysk rozruchowy - może byc tak, że albo go chu... strzelił i leje benzynę w kolektor, albo mocno puszcza benzynę, albo jest ok, ale dostaje napięcie sterujące kiedy nie powinien i wali wtedy benzynę. Wtrysk rozruchowy powinien działac ułamek sekundy podczas odpalania silnika tylko. Wtrysk rozruchowy jest sterowany od rozrusznika. Nie pamiętam dokładnie jak. Ale numer z wtryskiem rozruchowym to częsty przypadek zalewania.
madzia110590 pisze:Byłam na regulacji wtrysku, ale gościu mi powiedział że dokładnie mi go nie wyreguluje bo wtedy zalewa mu dwie świece.
Czy gość w ogóle miał pojęcie co to jest układ K-Jetronic? Układ wymaga niestety fachowca i całego specjalnego osprzętu diagnostycznego do regulacji i diagnostyki. Znam jedynie jedna firmę, która to robi (Wrocław - masz daleko?). Prawdopodobnie mechaniczyna rozregulował ci cały wtrysk. Dobrze by było sprawdzić też wydatek wszystkich wtryskiwaczy - one zazwyczaj rzadko padają, ale jest szansa. Czy ktos sprofanował ten silnik gazem?
PS. Nie radze tak jeździc, gdyż zalewanie paliwem silnika jest dla niego groźne - rozcięcza olej i w krótkim czasie możesz wykończyc wszystkie elementy smarowane.

Golf GTi 1.8 16V KR zalewany paliwem

: sob sty 19, 2013 18:13
autor: madzia110590
Akurat ten gość co mi regulował wtrysk to jest jedyna osoba w okolicy która wie co to jest układ K-Jetronic. Niestety do Wrocławia mam kawałek bo jestem z okolic Warszawy.
Co do tych mechaników to mam takie samo wrażenie, nie wiedzą co i jak, jak to wszystko ugryźć więc najlepiej powiedzieć "sprzedać" :/

Silnik jest tylko i wyłącznie benzynowy, nigdy wie widział gazu.

Czyli na razie lepiej odstawić golfa i sprawdzić ten wtrysk rozruchowy, ok dzięki :)

Golf GTi 1.8 16V KR zalewany paliwem

: sob sty 19, 2013 19:12
autor: ozzy1979
madzia110590 pisze:gość co mi regulował wtrysk to jest jedyna osoba w okolicy która wie co to jest układ K-Jetronic.
gdyby wiedział, to nie pytałabyś na forum, bo golf dawno byłby sprawny :-P
PS. Czasem warto taki kawałek przejechać...

Golf GTi 1.8 16V KR zalewany paliwem

: sob sty 19, 2013 23:43
autor: madzia110590
tylko że przy spalaniu mojego Golfika to majątek mnie wyniesie :D
ale namiary na tą firmę mogę poprosić, może się wybiorę nie mówię że nie :) dla tego samochodu jestem skłonna do poświęceń :)

Golf GTi 1.8 16V KR zalewany paliwem

: ndz sty 20, 2013 09:39
autor: ozzy1979
madzia110590 pisze:dla tego samochodu jestem skłonna do poświęceń
http://www.jetronik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Umawiasz się z Panem K. Wiatrowskim na diagnostykę. Przez telefon nie pitolisz (on nie lubi pitolenia przez telefon :-) ), tylko podajesz markę wozu i typ silnika. Uprzedzam, że są drodzy - sama diagnostyka i regulacja to 250 zł. Jednak uwierz mi, że są warci każdej wydanej złotówki...
Tak, jak mówiłem - sprawdź wtrysk rozruchowy, w razie czego albo odłącz wtyczke od niego (opcja, że jest dobry, ale dostaje cały czas napięcie), albo wymień na sprawny (gdy sam wtrysk puszcza).