Strona 1 z 1

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: czw sty 03, 2013 13:38
autor: VwAudiManiak
Witam. Mam mały problem. Otóż pojechałem ostatnio do mechanika na ustawienie zapłonu, bo wydawało Mi się że mam lekko przestawiony i chciałem ustawić tak jak ma być. Okazało się że faktycznie zapłon był trochę opóźniony. Ustawił go na kąt wyprzedzenia zapłonu, troche przyśpieszył. Teraz podczas jazdy np ze stałą prędkością, nacisnieciu gazu i delikatnym odpuszczaniu słychać taki metaliczny dzwiek jakby zawory grały. Dodam że wcześniej przed tym ustawieniem tego nie było. Czy to mechanik coś spierniczył czy tak ma być? dodam że auto ma instalacje gazową, ustawienie było robione na Pb. Pozdrawiam

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pt sty 04, 2013 12:52
autor: jackyz
Ten metaliczny dzwięk to wlaśnie źle ustawiony zapłon.

Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pt sty 04, 2013 16:14
autor: VwAudiManiak
jackyz pisze:Ten metaliczny dzwięk to wlaśnie źle ustawiony zapłon.
No ale zapłon ustawiany był na znaki lampą stroboskopową. Więc powinno być wszystko ok, a nie jest...

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pt sty 04, 2013 21:08
autor: jackyz
Lampa,lampą jest bardzo pomocna,ale słuch też jest bardzo przydatny przy ustawianiu zapłonu.Opóźnij troche zapłon.

Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pt sty 04, 2013 21:12
autor: MK3speed
jackyz pisze:Lampa,lampą jest bardzo pomocna,ale słuch też jest bardzo przydatny przy ustawianiu zapłonu.Opóźnij troche zapłon.

Na mój słuch to mogę Ci powiedzieć że jak się wsłucham to słyszę na 10 km :D a zapłon zawszę ustawiam na lampę stroboskopową i musi być dobrze :D

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pt sty 04, 2013 23:35
autor: Paweł Marek
VwAudiManiak, do NZ jest chyba specjalna procedura, ale nie mogę teraz jej znaleźć , chyba podobnie jak we wtryskach Digifant z mk2, czyli ze zdjętą wtyczką czujnika temperatury i przy wyższych obrotach 2250 nie na wolnych. Spróbuj to doszukać bo jak ustawiał niezgodnie z procedura to nie będzie dobrze, a wstępnie powinieneś upewnić się czy niema pomyłki w ustawieniu rozrządu i aparatu zapłonowego, a także równoczasowo z zapłonem powinieneś skład mieszanki ustawić śrubą na przepływce, i sprawdzić czy działa gruszka przy aparacie zapłonowym, czyli czy zapłon ulega wyprzedzeniu po wzroście obrotów silnika

Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: ndz sty 06, 2013 00:02
autor: VwAudiManiak
Paweł Marek pisze:VwAudiManiak, do NZ jest chyba specjalna procedura, ale nie mogę teraz jej znaleźć , chyba podobnie jak we wtryskach Digifant z mk2, czyli ze zdjętą wtyczką czujnika temperatury i przy wyższych obrotach 2250 nie na wolnych. Spróbuj to doszukać bo jak ustawiał niezgodnie z procedura to nie będzie dobrze, a wstępnie powinieneś upewnić się czy niema pomyłki w ustawieniu rozrządu i aparatu zapłonowego, a także równoczasowo z zapłonem powinieneś skład mieszanki ustawić śrubą na przepływce, i sprawdzić czy działa gruszka przy aparacie zapłonowym, czyli czy zapłon ulega wyprzedzeniu po wzroście obrotów silnika
W przyszłym tygodniu będe miał troche więcej czasu to się za to zabiore, i posprawdzam wszystko tak jak napisałeś Paweł Marek. Dzięki wielkie

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: ndz sty 06, 2013 11:46
autor: władek111
To co Paweł Marek, pisał
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic633826.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: śr lut 25, 2015 12:34
autor: VWiater
Ma ktoś procedure jak ustawić zapłon i kąt zaplonu w 1.3 2g bo coś nie mogę znaleźć albo nie umiem szukac?

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: śr lut 25, 2015 15:19
autor: krys94
Tu nie ma jakiejś procedury. Podłączasz lampę stroboskopową na przewód pierwszej świecy(liczysz od rozrządu) ustawiasz lampe na 5 stopni, zdejmujesz wężyk z przyśpieszacza i zaślepiasz i kręcisz aparatem aby nacięcie koła pasowego spotykało się z pierwszym wycięciem z tego zdjęcia (strzałka) http://www.fotem.pl/show/full/d2ab25fff ... c079d212f4" onclick="window.open(this.href);return false;

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pn mar 02, 2015 21:48
autor: VWiater
Wezyk z przyspieszacza zaslepiam, czy przyspieszacz, czy to i to? I przy jakich obrotach ma się zgadzać to 5 stopni na lampie i znak "O" na kole dolnym czy 0 stopni na lampie i znak "Z" na dolnym kole(tak jak na Twoim rysunku)?

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pn mar 02, 2015 23:36
autor: krys94
Jak już ogarniesz gaźnik i podciśnienia jak CI napisałem to wtedy ustawisz jak ma być. Ustawiasz na rozgrzanym silniku obroty około 900, zaślepiasz tylko wężyk. Jak masz lampę z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu to ustawiasz ją na 5 stopni i ustawiasz aparat tak aby podczas migania lampy nacięcie koła pasowego było na równo z wycięciem punkt B tym z prawej strony. Jak masz lampę bez regulacji kąta to ustawiasz tak aby nacięcie koła zgadzało się z wycięciem na którym narysowałem strzałke na zdjęciu.

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

: pn mar 02, 2015 23:57
autor: VWiater
Ok i wszystko jasne, super dzięki! :pub: