Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » śr lis 07, 2012 11:18

Witam. Po ostatnim mrozie golf się przegrzał i zgasł. Ubyło mu niestety wody po ostatnich problemach z chłodzeniem nie zalewałem go płynem ponieważ nie wiedziałem czy coś jeszcze będzie nie tak i została woda. Zalałem go ponownie woda i czekałem aż układ się odpowietrzy... lecz nic. Silnik dobił więcej niż 90*C i wyłączyłem go. Wiatrak się nie włączył. Wąż u dołu lekko ciepły. Wstawiłem samochód na kanał i przez noc zrobiła się pod nim kałuża, kapało spod pompy w okolicy koła pasowego.

I do sedna. Nie wiem teraz od czego zacząć. Da się jakoś sprawdzić po wyjęciu pompy już niedomaga? I czy mógł to być na pewno termostat?
1.8 RP

chwilę później...
Sprawdziłem termostat Francuskiej produkcji, firmy Calorstat. Wrzuciłem go do wrzątku i ku mojemu zdziwieniu otworzył się. Wiec nie wiem... teraz czego to może być wina. Zostaję jeszcze pompa wody. Jak ją sprawdzić?



lokacz2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob gru 11, 2010 17:08

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: lokacz2 » śr lis 07, 2012 14:42

Gdzieś na forum wyczytałem, że formę pompy wody sprawdza się tak:
włączasz silnik i sciskasz ręką wąż wychodzący z pompy wody, dodajesz gazu linką i wąż powinien zrobić się twardszy proporcjonalnie do obrotów.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Paweł Marek » śr lis 07, 2012 18:42

A czemu kolega duma nad termostatem skoro ma kałużę wody pod autem, termostat tego nie spowodował. Pewnie mrozik spowodował zablokowanie pompy lodem i poszła spać. Miał kolega wyjęty termostat palcem można było sięgnąć do wirnika żeby sprawdzić pompę, ale to i tak nie tłumaczy wycieku. Najlepiej wyjąć pompę z auta na stół wymienić pokrywę z wirnikiem, obejrzeć króćce idące od niej do chłodnicy powymieniać co popękało albo niepewne i mieć spokój. Oraz zmówić ze dwie zdrowaśki żeby nic innego się nie popsuło od nieroztropnego trzymania wody w silniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » czw lis 08, 2012 23:25

Wiem, że to było głupie ale po wymianie chłodnicy zapomniało się zmienić na płyn :/ wszystko wygląda ok. Jutro rozkręcę pompę i zobaczę jak to wygląda. Zastanawia mnie tylko jedno. Przed wprowadzeniem auta na kanał zalałem go wodą żeby sprawdzić czy nie cieknie nigdzie i czekałem aż się nagrzeje i jak doczekałem tych 90++ stopni i nic się nie stało. Wąż na dole ledwo cieply. Wiatrak nie krecił. Od czego to mogło byc?



Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » pt lis 30, 2012 12:55

Termostat i pompa wody jest nowa. Silnik zalany płynem. Odpalam i czekam na odpowietrzenie i nic... Podchodzi wyżej niż 3 kreska i nawet się wiatrak nie załączy. Do końca na tym się nie znam ale czy są jakieś czujniki odpowiedzialne jeszcze za to ? Wiem, ze jest jeden czujnik przy chłodnicy ale nie wiem od czego sa 2 czujniki niebieski i czerwony na króćcu ?



jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: jarek43_16 » pt lis 30, 2012 21:40

U mnie włącza się wiatrak jak jest kreska w pionie, cyli bodajże 90 stopni.
Wydaje mi się, że powinien najpierw termostat puścić, a sprawdzisz to tak, że dolny wąż od chłodnicy będzie niemal tak samo gorący jak i górny, wtedy będzie chodził i duży obieg układu chłodzącego, gdzie i chłodnica powinna sie nagrzać, a przy chłodnicy po prawej stronie, od strony kierowcy jest czujnik od wentylatora który włącza go.
Niebieski daje sygnał do ecu i mówi mu czy ma na ssaniu chodzić czy nie.
Czerwony jest do podgrzewania kolektora ssącego, tzn poniżej chyba 70 stopni jest zwarty i podgrzewa kolektor taki jeż :grin:
Z tego co na forum da się wyczytać to termostat nowy nie ozacza wcale dobrego.
A co do tego co na wskaźniku pokazuje to może źle pokazywać, moe być czarny czujnik walnięty, albo coś z licznikiem.



Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » sob gru 01, 2012 00:34

Wydaje mi się jednak, że temperaturę licznik dobrze pokazuje :) Jak sprawdzić czy wentylator dobrze działa? I spróbuje jeszcze z czujnikiem w chłodnicy może w niej jest ból. A no i jeszcze jedno pytanie przy odpowietrzaniu układu korek ma być zakręcony czy nie musi go być w ogolę?



jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: jarek43_16 » sob gru 01, 2012 01:35

Jak go zagrzejesz to górny i dolny wąż jest mnej wiecej tak samo gorący? Jeśli tak to dopiero bierz se za sprawdzanie wentylatora. A jak to już nie wiem.
Zawsze odpowietrzałem na zakręconym.



Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » sob gru 01, 2012 08:01

Może źle włożyłem termostat? Pompa-> Termostat->uszczelka? czy Pompa-> Uszczelka->Termostat? Mam termostat który otwiera sie w 89,7 stopniach o ile dobrze pamiętam. A gdybym zaaplikował taki który otwiera się wcześniej ?



jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: jarek43_16 » sob gru 01, 2012 23:07

Pompa-> Termostat->uszczelka - tak jest dobrze
sprawdź może ten termostat w naczyniu z gorącą wodą, tylko pewnie termoetru takiego nie masz by go sprawdzić



Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » ndz gru 02, 2012 01:43

Musze sprawdzić ten wąż na dole bo jak samochód był już tak dobrze nagrzany on był średnio cieply



Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » pt gru 14, 2012 19:34

Odebrałem dziś golfa od magika elektryka... Myślałem ,że prąd w wiatraku siadł... Okazało się że układ był zapowietrzony. Tylko pytanie jak? Robiłem tak jak zwykle i nie chciało się odpowietrzyć :( Powiedział mi, że sposobem... ale jakim ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Paweł Marek » sob gru 15, 2012 00:44

poluzował wąż od chłodnicy górny przy wejściu na króciec - takim - albo nic nie zrobił. Przetkaj cienki weżyk do zbiorniczka wygotuj lub zmień korek zbiorniczka i na tym koniec jeśli chodzi o problemy z odpowietrzeniem. Chodzi o to że problem może kiedyś wrócić jeśli mechanik tego nie poprawił


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Suave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:58
Lokalizacja: Sulejówek

Pompa wody, termostat i co jeszcze?

Post autor: Suave » sob gru 15, 2012 09:53

Dzięki wielkie. Problem się skończył więc i temat można zamknąć :)



Zablokowany

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości