siłownik 3-położeniowy problem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy problem

Post autor: carljohnson » sob sie 11, 2012 10:49

witam. siłownik podany w temacie powinien wysuwać bolec jak silnik jest zimny czy jak ciepły?
u mnie w 1.8 2E2 pierburgu ten bolec wysuwa się dopiero jak silnik jest rozgrzany i podwyższa nieco obroty jałowe,
co reguluje ta śruba z tyłu siłownika? siłownik jest uszkodzony czy możliwe że wężyki są dziurawe bądź źle podłączone?



Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

siłownik 3-położeniowy problem

Post autor: adamtb » sob sie 11, 2012 20:19

Siłownik 3-położeniowy przy zimnym silniku powinien wysunąć się całkowicie na jakieś 5-7 sec. dopóki nie zamknie się wyłącznik termiczno-czasowy (jeżeli masz popsuty wył ter-czas możesz śmiało go wywalić i podpiąć wężyki bespośrednio, gdzieś na chomiku dałem schemacik) a jak nie będziesz wiedział jak to pisz.
Potem (nawet jak silnik jest zimny czy gorący) powinien być w położeniu środkowym, ponieważ obroty na zimnym silniku utrzymuje wax element.
Ta śróbka z tyłu siłownika 3-położeniowego (na klucz 13) reguluje czułość membran wewnątrz siłownika.
Najpierw regulacja na rozgrzanym silniku przy 3000 obr/min

Czytaj - tu masz wszystko: http://chomikuj.pl/adamtb/AUTA/VW+Golf+ ... erburg+2E2" onclick="window.open(this.href);return false;



carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy problem

Post autor: carljohnson » ndz sie 12, 2012 18:16

wyłącznik termiczno czasowy to jest ten króciec z 2 końcówkami przez które przepływa płyn chłodzący?
wywaliłem go bo cały popękał,jak sprawdzić czy działa ten wyłącznik?



Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

siłownik 3-położeniowy problem

Post autor: adamtb » ndz sie 12, 2012 20:37

Trochę lenia z ciebie, wszystko masz w linku na chomiku ale nawet nie chce ci się sprawdzić jak wygląda zawór termiczno-czasowy.
Więcej inwencji jeżeli chcesz samemu rozwiązać problem (mechanika od Pierburga raczej nie znajdziesz-tylko forum).

PS. Ja sam kiedyś szukałem mechaniora co by się znał na Pierburgu i to w dużych miastach (Piekary Śląskie, Bytom, Chorzów, Zabrze i ościenne) i nie znalazłem. Wkurzyłem się, rozebrałem i w 1 dzień przy pomocy forum nauczyłem się go na tiptop. :-)

zawór termiczno-czasowy
Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

siłownik 3-położeniowy problem

Post autor: Paweł Marek » pn sie 13, 2012 23:59

po odpaleniu zimnego silnika wysuwa się na parę sekund jak kolega wyżej opisał. Potem siedzi w jednej pozycji i po rozgrzaniu tylko wydaje ci się że się wysuwa, to nie on się wysuwa tylko wkręt regulacyjny przepustnicy się do niego zbliża w miarę domykania przepustnicy dzięki działaniu wax elementu.
Dodatkowo 1.8 miały układ odcięcia ciągu: o zwiększeniu obrotów siłownik chowa się, dzięki czemu przepustnica całkiem się zamyka jeśli zdejmiesz nogę z gazu ( odcięcie dopływu mieszanki dla zmniejszenia zużycia paliwa) , jeśli obroty spadną do ok 1500/min - siłownik z powrotem wraca do pozycji środkowej. Od tego jest sterownik elektrozaworu z tyłu gaźnika - jest to kostka o wyglądzie przekaźnika z nadrukiem 61 lub 62 umieszczona w skrzynce bezpieczników.
1.6 tego układu nie mają.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości