Po rozgrzaniu trzęsie silnikiem, wolno wchodzi na obroty
: sob cze 30, 2012 17:27
Witam
Golf II 1.8 benzyna+gaz (składak ale chyba silnik GU) z gaźnikiem pierburg 2E2, problem na benzynie. Ostatnio zdemontowałem gaźnik żeby zmienić podstawkę pod gaźnikiem, przetestowałem również zawór termiczno-czasowy i okazał się być uszkodzony więc wymontowałem go na podstawie opisu "niedomagania gaźnika pierburg", usunąłem też możliwą nieszczelność na zaworze jednokierunkowym na przewodach ciśnieniowych, a najważniejsze zajrzałem do zawora wzbogacania mieszanki i odkryłem zatkany kanał/otwór który łączy się z kanałem/otworem gaźnika i pokrywką zawora wzbogacania mieszanki. Usunąłem zabrudzenia, zamontowałem z powrotem gaźnik i po uruchomieniu a następnie zagrzaniu silnika (od mniej więcej 60-70 stopni) zaczęło mocno trząść silnikiem tak jakby pracował na 2, może 3 cylindrach, dodatkowo po dodaniu gazu bardzo słabo wchodzi na obroty, dodatkowo słychać coś jak świstanie z gaźnika (przed wymontowaniem gaźnika ładnie pracował na benzynie). Próbowałem regulować wkrętem regulacyjnym składu mieszanki (śruba na górze gaźnika), niestety nie potrafiłem uzyskać zadowalających efektów więc powróciłem do ustawień początkowych. Czy do regulacji potrzeba manipulować dodatkowo śrubą siłownika trójwyjściowego? Czy możliwe że nieprawidłowo zamontowałem zawór wzbogacania mieszanki np poprzez odwrotne zamontowanie pokrywki?
Golf II 1.8 benzyna+gaz (składak ale chyba silnik GU) z gaźnikiem pierburg 2E2, problem na benzynie. Ostatnio zdemontowałem gaźnik żeby zmienić podstawkę pod gaźnikiem, przetestowałem również zawór termiczno-czasowy i okazał się być uszkodzony więc wymontowałem go na podstawie opisu "niedomagania gaźnika pierburg", usunąłem też możliwą nieszczelność na zaworze jednokierunkowym na przewodach ciśnieniowych, a najważniejsze zajrzałem do zawora wzbogacania mieszanki i odkryłem zatkany kanał/otwór który łączy się z kanałem/otworem gaźnika i pokrywką zawora wzbogacania mieszanki. Usunąłem zabrudzenia, zamontowałem z powrotem gaźnik i po uruchomieniu a następnie zagrzaniu silnika (od mniej więcej 60-70 stopni) zaczęło mocno trząść silnikiem tak jakby pracował na 2, może 3 cylindrach, dodatkowo po dodaniu gazu bardzo słabo wchodzi na obroty, dodatkowo słychać coś jak świstanie z gaźnika (przed wymontowaniem gaźnika ładnie pracował na benzynie). Próbowałem regulować wkrętem regulacyjnym składu mieszanki (śruba na górze gaźnika), niestety nie potrafiłem uzyskać zadowalających efektów więc powróciłem do ustawień początkowych. Czy do regulacji potrzeba manipulować dodatkowo śrubą siłownika trójwyjściowego? Czy możliwe że nieprawidłowo zamontowałem zawór wzbogacania mieszanki np poprzez odwrotne zamontowanie pokrywki?