Strona 1 z 2

1.8 brakuje mocy

: pt maja 25, 2012 17:42
autor: Code
Witka.
Posiadam sobie golf II z silnikiem 1.8 90km rok 1990. Od samego poczatku wiedzialem ze brakuje mu mocy. Wymienilem przewody, swiece, kopulke, palec. Myslalem ze pomoze, ale nie pomoglo. I tak sobie jezdzilem. Spalal mi ok 9l przy spokojnej jezdzie i ok 12l przy 120km/h na trasie, gdzie dosyc dlugo sie rozpedza. Co mi sie wydaje ze jak na trase to duzo. W tym tygodniu sprawdzilem ustawienie zaplonu. I teraz nie wiem czy dobrze ustawilem, bo czuje ze sie pogorszylo. Na 2biegu od dolu strasznie slabo ciagnie, dopiero tak od 30km/h zaczyna troszke lepiej. Zaplon ustawialem na 16stopni a mial okolo 21 stopni. Lampa stroboskopowa i patrzac w otwor w skrzyni biegów tuz przy silniku.
Prosze sie wypowiedziec co moze mu dolegac. Dodam ze to autko na gaz.

1.8 brakuje mocy

: pt maja 25, 2012 17:55
autor: marcin 78
Domyślam się że masz RPka, ja bym zobaczył sondę,lubi się gubić przy gazie....sonda=duże spalanie które masz.....

1.8 brakuje mocy

: pt maja 25, 2012 18:05
autor: Code
Ja tez sie domyslam ze mam silnik RP. A zapłon ustawiony w ten sposob bedzie dobrze?

Jednogłośnie orzekam iż sonda lambda jest tylko z jednym kabelkiem. Czy jest dobra, tego nie wiem. Ale ktoś kombinował i w dwóch miejscach na kabelku jest zrobione na sztuke połączenie, na wsówki. Czy to oznacza że tu trzeba poprawić na pozadne lutowanie.

1.8 brakuje mocy

: pt maja 25, 2012 19:34
autor: Paweł Marek
Ustawiaj na 6 stopni na wolnych ze zdjętą i zatkaną rurką od aparatu zapłonowego, tak jest pewniej, bo niby jest to to samo co 18 z założoną rurką, ale RP może na niej mieć elektrozaworek lepiej rób jak należy. Kabel sondy był zapewne przecięty bo kiedyś miałeś instalację II generacji i był on wpięty do komputerka LPG. Zlutuj i zaizoluj jeśli to kabel po stronie między wtyczką a sterownikiem silnika, jeśli między sonda i wtyczką to tylko zaciśnij jakąś rurką mosiężną

1.8 brakuje mocy

: sob maja 26, 2012 14:35
autor: Code
Sprawdziłem zapłon, i zgadza się, jest na 6stopni. Ale zu=auwazylem dodatkowo ze nieraz mocno skacze ten zabek, do przodu i do tylu. Czy to moze byc spowodowane aparatem zaplonowym, zeby go regenerowac. Tak jak wczesniej pisalem, wszystkie inne podzespoly wymienilem.

Badalem rowniez sonde. Do tego kabelka gdzie byl naprawiany przylozylem + testera, i - do klemy. Ustawilem na volty i pokazywalo 1 oraz skakalo w dół, 0,2-1-0,8-0,6-0,2-1-0,8-0,6-0,2-1 i tak w kolko. Oczywiście trzymalem autko na gazie, ile obrotów to nie wiem, bo nie mam niestety obrotomierza.

1.8 brakuje mocy

: sob maja 26, 2012 22:35
autor: Paweł Marek
sonda jest ok. Aparat po prostu ręką sprawdź czy wałek niema luzów na boki, góra dół mogą być

1.8 brakuje mocy

: ndz maja 27, 2012 07:56
autor: Code
Sprawdzałem. I delikatne ma luzy. Czy powinien wogóle mieć?

1.8 brakuje mocy

: ndz maja 27, 2012 12:40
autor: Paweł Marek
na boki nie powinien, ale czy to jest przyczyna problemu to nie wiem. Mały luz nie powinien tego powodować

1.8 brakuje mocy

: ndz cze 03, 2012 12:20
autor: Code
Nowe wieści. Sprawdziłem u kolegi w golfie luzy aparatu i mysle ze ma troszke wieksze niz u mnie.
Jest jeszcze taka sprawa, ze jak zimny to nie chce ciagnac i po przezuceniu na gaz gasnie, a nastepnie nie moze odpalic.
Kolega podpowiedzial ze to moze byc wina przeplywomierza, bo w oplu mial podobnie. Jak to sprawdzic?

1.8 brakuje mocy

: ndz cze 03, 2012 23:00
autor: Johnatan
a sprawdziles ustawienie rozrządu ?

1.8 brakuje mocy

: pn cze 04, 2012 07:13
autor: Code
Nie sprawdzalem... To moze byc do wymiany? Jak go sprawdzic?

1.8 brakuje mocy

: pn cze 04, 2012 13:32
autor: Johnatan
rozrząd nie jest do wymiany z powodu nie iścia auta. Wymienia sie go po to by sie nie zerwał. Musisz ustawić Cechy na swoim miejscu i każda ma sie zgrywać. Jak rozrząd jest walniety o kilka ząbków, fura idzie jak jej si echce.. ma moc od 2tyś na 3 jej brak a przy 4 sie kończy moment obrotowy, różne takie pierdoły
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=435078" onclick="window.open(this.href);return false;

1.8 brakuje mocy

: pt cze 08, 2012 13:26
autor: Code
Ok. Wlasnie sprawdzam rozrzad. Ustawilem GMP przez swiece bo przykrecajac z powrotem kolo pasowe to mozna nim ruszac lewo prawo. Spogladajac teraz na kolo zebate od walka rozrzadu, aby sprawdzic go ze zdjeta pokrywa to ten znaczek ma byc na równo z głowicą, uszczelka czy przy zalozonej pokrywie? Wydaje mi sie ze jest dobrze walek patrzac na znaki OT i strzalke oraz obserwujac GMP, ale z drugiej strony na kole zamachowym nie widze tych znaków. Gdy ustawialem zaplon, to widzialem ze jest ten wysoki odlew, a nie widzialem tych naciec niewidzialem. I zaplon ustawilem na ten odlew. Czy pasek rozrzadu trzeba wymieniac gdy cierzko go obrócić na 90'?

1.8 brakuje mocy

: pt cze 08, 2012 17:00
autor: Paweł Marek
Code pisze:bo przykrecajac z powrotem kolo pasowe to mozna nim ruszac lewo prawo
co ty piszesz???? Jeśli możesz nim przekręcać po umocowaniu prowizorycznym dwoma śrubami to znaczy masz zerwany klin na wale i wał do wymiany lub regeneracji, albo pisz zrozumiale. Pasek trzeba odpowiednio naciągnąć rolką napinającą. Nie wiem czy nie powinieneś odpuścić z samodzielną robotą - może nie warto