Strona 1 z 1

Kolektor ssący-olej

: sob maja 12, 2012 10:16
autor: czeskii
witam.
Wczoraj dopadł mnie mały problem z moim mk2.
JEgo silnik to 1,8
Powiedzcie mi forumowicze od czego zbiera mi się olej na kolektorze ssacym ? (nie w nim tylko na nim na zewnątrz od góry).
Uszczelka kolektora poszla? pokrywy zaworów ? może odma ?

dokladnie olej zbiera się w miejsach zaznaczonych na zdjęciu Obrazek
Kolektor ze zdjecia jest tylko przykładem z internetu a nie moim, lecz jest identyczny.

oraz po lewej stronie kolektor ma tak jakby taka metalowa osłonę i z pomiędzy niej a kolektora wydostaje sie dym/spaliny po rozgrzaniu.
Czy oznacza to pęknięty/uszkodzony kolektor ?

Kolektor ssący-olej

: sob maja 12, 2012 15:58
autor: majekMK2
jak bym sprawdził uszczelkę od pokrywy zaworów bo często pierwsze z tyłu puszcza lub uszczelka od kolektora

Kolektor ssący-olej

: sob maja 12, 2012 19:00
autor: czeskii
Hm teraz to musze naprawic juz wiecej :D zdjąłem caly dolot, wtrysk i przepustnice zeby wyczyscic ten kolektor z oleju bo walilo i dymilo jak nie wiem, zlozylem, i samochod na wolnych obrotach sie mega dusi, jak dodam gazu tez, jedynie po zdjeciu calego dolootu i oddpaleniu na golym wtrysku na wysokich obrotach normalnie chodzi a na niskich dalej zamula, wykrecilem swiece i byly mega czarne, wiec wyczyscilem, chodzi troche lepiej ale dalej to samo.
Może ktoś wie czy po wyjęciu i rozpieciu przepustnicy trzeba ja na kompie ustawic ?


Aha jeszcze jedna sprawa.
Na poczatku po zlozeniu jak chcialem odpalic to nie chcial krecic wogole rozrzad.
okazalo sie ze jakas sruba mi spadla tam i felernieoparla sie o pokrywe zaworow i blokowala kolo, nie krecilem rozrusznikiem dlugo. max 2-s skundy dwa razy tak zakrecilem.

Re: Kolektor ssący-olej

: sob maja 12, 2012 21:09
autor: oldstaszek
czeskii pisze: Aha jeszcze jedna sprawa.
Na poczatku po zlozeniu jak chcialem odpalic to nie chcial krecic wogole rozrzad.
okazalo sie ze jakas sruba mi spadla tam i felernieoparla sie o pokrywe zaworow i blokowala kolo, nie krecilem rozrusznikiem dlugo. max 2-s skundy dwa razy tak zakrecilem.
Wystarczy aby pasek rozrządu został uszkodzony - kilka sekund i po nim.
Sam pisałeś: "rozrząd się nie kręci" - gdy to zauważyłeś to już było po wszystkim.
Chyba nie obejdzie się bez nowego paska i wymiany oraz ustawienie tak rozrządu jak i kąta wyprzedzenia zapłonu,- wskazuje na to również to co powyżej pisałeś a nie zacytowałem.

Kolektor ssący-olej

: sob maja 12, 2012 22:34
autor: majekMK2
tak jak kolega wyżej napisał sprawdź teraz tez ustawienie rozrządu bo mogło cos sie tam narobić jesli cos go blokowało

Kolektor ssący-olej

: sob maja 12, 2012 23:16
autor: czeskii
a jakie sa objawy zniszczonego paska oraz zlego ustawienia zaplonu i rozrzadu ?
Chyba objawem nie dlawienie sie (jak dodaje gazu to wchodzi tak na 2500 obrotow a pozniej zaczyna go juz mulic. )?