Strona 1 z 1

Pasek rozrządu

: pn mar 26, 2012 15:58
autor: carljohnson
Wymieniano mi niedawno pasek z napinaczem, po krótkiej przejażdżce silnik zaczął niesamowicie mulić, wróciłem, ustawili ponownie pasek, coś robili przy aparacie zapłonym, wszystko wróciło do normy, silnik odzyskał moc, a nawet nieco poprawił.
zmieniono chyba ustawienie aparatu zapłonowego i teraz kolejność zapłonu to nie 1342 tylko 2134.słychać jak coś tak jakby wyje w okolicach paska, zależnie od obrotów, czy pasek za mocno naciągnięty? jeśli nie to czy to czymś grozi?
samochód to golf II 1.8 2E2 gaźnik +lpg 1984 r.
napinacz również wymieniony, moc lepsza ale słychać delikatne przerwy w zapłonie, jakby świece stare były,
inaczej - obroty trzyma ale słychać jak delikatnie przerywa, czy to wina przestawienia zapłonu czy też może pasek się przestawił?
wiem. ten temat już był, ale nie otrzymałem odpowiedzi.

Pasek rozrządu

: pn mar 26, 2012 18:59
autor: Paweł Marek
Zadajesz pytanie na które odpowiedź można uzyskać sprawdzając na samochodzie ustawienie rozrządu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu lampa stroboskopową. Jak ktoś ma to zrobić wirtualnie z domowego komputera ?

Pasek rozrządu

: pn mar 26, 2012 23:43
autor: matthew152
jak ci strzela w wydech za pozny zaplon jak w ssacy to za wczesny

Pasek rozrządu

: wt mar 27, 2012 23:20
autor: Johnatan
naciągnięcie napinacza to 45Nm, pasek ma być dosć luźny. Gdy złapiesz kluczem na grzechotce za koło wałka zaworów i zaczniesz dla testu przekręcać silnikiem to gdy pasek si przeskoczy tzn ze trzeba mocniej naciągnąć. Zawsze sprawdzamy kluczem czy silnik się bez przeszkód okręci 2 razy. Przy zmianie paska rozrządu to koło wała pośredniego nie ma ustalonej pozycji. Pozycja może być obojętnie jaka bo wałek ten nie koliduje z niczym lecz zniknie nam iska w odpowienim momencie i wtedy trzeba ten aparat ustawić. Zapłon ustawić na lampe z wyporzedzeniem bo samochód bedzie ospały i paliwożerny

Pasek rozrządu

: śr mar 28, 2012 00:07
autor: MK4AKL
podjedz do mechanika starszego wiekiem . przy pomocy lampy sprawdzi CI zapłon bo zapewne jest żle ustawiony , ale mam na myśli kąt a nie kolejność , bo tego na trzeżwo popsuć się nie da