Zmiana Pierburga 2e2 na 2ee

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piter3113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt paź 08, 2010 22:20

Zmiana Pierburga 2e2 na 2ee

Post autor: piter3113 » śr lut 08, 2012 20:35

Witam! Czytałem trochę na forum ale w tą stronę nie znalazłem z 2ee na 2e2 owszem jest trochę.Nie wiem czy to odpowiedni dział jak coś to mnie pouczcie.Mianowicie mam mkII 1.6 RF z gaźnikiem 2e2 i o ile na gazie jeszcze jakoś chodzi chociaż ciężko mu ustawić wolne obroty przyzwoite bo wtedy tak jakby przerywa nierówno pracuje to na benzynie już całkiem źle dławi się, dymi nie zbiera się na obroty spalanie duże i z odpaleniem też problem.zmienione wszystkie podciśnienia zapłon na lampe kable świece kopułka palec nowe nawet obudowę filtra złożyłem na silikonie i nic to nie dało. miałem okazję i zakupiłem na części sprawny silnik ze skrzynią 1.6 PN(chyba) gaźnik Ecotronic sprawny był i chodził do końca.Wiem bo jeździłem tym samochodem przed jego smutnym końcem :-( i zastanawiam się właśnie nad założeniem tego cuda(gaźnika) do swojego. Posiadam całą wiązkę elektryczną wraz z modułem sterującym i wszystko by podeszło tylko dwóch kabli nie mogę jeszcze rozkminić ale kwestia czasu.Teraz pytanie do wszystkich którzy mieli doczynienia z tym cudem. Czy warto pakować się w to?? słyszałem różne opinie na temat tego gaźnika i nie wiem co mam myśleć a roboty byłoby trochę bo kolektor wydechowy na pewno trzeba zmienić(sonda) bo ssący raczej podejdzie tylko podstawkę zmienić.Więc uświadomcie mnie trochę czy warto czy po prostu poniosła mnie wyobraźnia. :bigok: z góry dziękuje za porady.
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2012 19:54 przez piter3113, łącznie zmieniany 1 raz.


VW znaczy wszystko... Bez niego wszystko byłoby niczym:D

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Zmiana Pierburga 2e2 na 2ee

Post autor: jeryk10 » śr lut 08, 2012 22:28

Załóż wtrysk jednopunktowy i problem zniknie z niedomaganiem gaźnika


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zmiana Pierburga 2e2 na 2ee

Post autor: Paweł Marek » czw lut 09, 2012 12:38

Absolutnie nie warto. Co do propnowanej przez kolege wyżej zamiany na wtrysk - to już twoja dezycja ale tu tez dochodzi koszt sterownika, innej podstawki, sondy lambda, dwóch elektrycznych pomp benzyny - moim zdaniem nie warto.
Natomiast uwazam że usterka twojego 2E2 bedzie łatwa do usunięcia, i zamiast sie tego bać wystarczy przeczytac trcohę o 2E2 - wszystko jest opisane nawet w tematach z ostatnich kilku dni. Hasło do najbardziej prawdopodobnej w tym wypadku usterki: membrana zaworu wzbogacania mieszanki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

piter3113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt paź 08, 2010 22:20

Zmiana Pierburga 2e2 na 2ee

Post autor: piter3113 » czw lut 09, 2012 17:35

Dzięki za odpowiedź. Tez w sumie teraz przemyślałem sprawę i poczytałem jeszcze opinie o tych 2ee doszedłem do wniosku że nie warto chyba bo jeszcze kolektory na aucie nie bardzo odkręci a jak mam silnik wyciągać to wolał bym od razu swapa zrobić jak dawce jakiegoś znajdę a na razie będę kombinował z tym.Membrana ta znajduje się pod tym dekielkiem w kształcie rombu od strony pasażera nie mylę się??


VW znaczy wszystko... Bez niego wszystko byłoby niczym:D

piter3113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt paź 08, 2010 22:20

Zmiana Pierburga 2e2 na 2ee

Post autor: piter3113 » sob lut 11, 2012 20:07

Temat do zamknięcia.Kupiłem zestaw naprawczy do 2e2 i wymieniłem wszystko co było w nim wymyłem gaźnik wydmuchałem kompresorem wszystkie dysze i kanałki. Posprawdzałem jeszcze podciśnienia.Membrana od zaworka wzbogacania mieszanki rzeczywiście była już dość porszana tak że mogło to tęż być przyczyną.Ale był też zatkany przepływ przez elem woskowy i grzałka w urządzeniu rozruchowym urwana.Wymieniłem jeszcze podstawe, wymieniłem wszystkie konektorki przy gaźniku i instalacji do gaźnika bo stare już były brudne i zaśniedziałe. Teraz go jeszcze troszke wyregulować i myślę że będzie dobrze. :grin:


VW znaczy wszystko... Bez niego wszystko byłoby niczym:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości