Strona 1 z 2

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem rozwiązany.

: pt lut 03, 2012 11:41
autor: Hołek
Witam forumowiczów. Kupiłem wczoraj moje ulubione auto czyli Golfa 2. Wszystko gra ale jest problem z silniczkiem krokowym. Sprzedający mi o tym mówił, podjechał do mechaniora który mu taki drucik założył który miał niby przytrzymywać ten trzpienik co wyłazi z tego krokowca. Ale myślę że to nie najlepsze rozwiązanie. Teraz mam tak że obroty albo trzymają się na 2000 albo falują od 500 do 1500 i potrafi zgasnąć. Silnik 1.6 PN tyle że z tym posranym gaźnikiem 2EE. Kiedyś miałem golfa też PN 1.6 ale gaźnik 2e, tam było wszystko proste. Więc moje pytanie jest takie: sadzę że to właśnie wina tego krokowca. Więc czy można się jakoś do niego dostać i zregenerować, czy wchodzi w grę tylko wymiana. W sklepie znajomy mi powiedział że jeśli by nawet był ten silnik krokowy to cena astronomiczna. Proszę o jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam. Hołek

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: pt lut 03, 2012 12:41
autor: c-master
Oczywiście polecam allegro - tam kupisz wszystko "nowe po regeneracji"- i nastawnik i wszystko co potrzeba. Wpisz w wyszukiwarkę 2ee i zobaczysz.
Same membrany też na AL widziałem ale koszt był podobny do zregenerowanego nastawnika.
Ale i tak pewnie taniej wyjdzie kupić cały gaźnik używany ze sprawnym osprzętem.

A potem sama frajda z jazdy :)

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: pt lut 03, 2012 17:10
autor: Johnatan
tu gdzie wystaje czarny wężyk, musisz ustami wyssać powietrze aż sie schowa trzpień i to podciśnienie musi się utrzymywać. Wpisz we wyszukiwarke pierburg 2ee kody błyskowe i naucz się jak to sie robi. Sprawdz tym sposobem czy ECU ma jakieś błędy i czy wskazuje na wadliwy podzespół gaźnika.

Re: Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: sob lut 04, 2012 10:26
autor: Hołek
Johnatan pisze:tu gdzie wystaje czarny wężyk, musisz ustami wyssać powietrze aż sie schowa trzpień i to podciśnienie musi się utrzymywać. Wpisz we wyszukiwarke pierburg 2ee kody błyskowe i naucz się jak to sie robi. Sprawdz tym sposobem czy ECU ma jakieś błędy i czy wskazuje na wadliwy podzespół gaźnika.
Zaraz idę tego wężyka wciągać, tylko trochę zimno jest. A o tych kodach coś czytałem, nie kumam o co chodzi. Jeśli był by to ten silniczek krokowy to nie znalazłem nic takiego osobno na allegro. Sprzedają całe gaźniki dziady. Ale już do 200 zł mozna kupić. Najpierw jednak sam powalczę. Jak coś odkryję to będę informował.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: ndz lut 05, 2012 20:04
autor: Hołek
Koledzy. Narazie nic nie robiłem bo za zimno a garażu nie mam ogrzewanego(a przydał by się czasami). Narazie jakoś jeżdżę, najwyżej kupię cały gaźnik sprawny i podmienię, taniej mnie to wyjdzie bo sam ten krokowiec po regeneracji to 170 zł na allegro a cały gaźnik od 150 do 200zł.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: ndz lut 05, 2012 22:58
autor: c-master
Tak jak mówiłem :) Tylko weź taki który w razie czego można oddać - bo na aukcji dobry a w domu d.....

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: ndz lut 05, 2012 23:15
autor: Johnatan
Hołek pisze: najwyżej kupię cały gaźnik sprawny i podmienię
bez sensu.

Re: Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: pn lut 06, 2012 13:56
autor: Romeck
wina moze rowniez lezec po stronie nastawnika biegu jalowego. nie koniecznie musi byc to silniki krokowy. wcisnij z tylu ta sprezyne od nastawnika i obroty zmaleja. prawdopodobna przyczyna bedzie uszkodzona membrana tego nastawnika i rzeczywiscie chyba lepiej jest kupic caly gaznik za 200 zl i podmienic. jest to najbardziej problematyczny gaznik i chyba jeszcze nikt nic na to nie poradzil.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: pn lut 06, 2012 15:20
autor: Johnatan
Romeck pisze:ta sprezyne od nastawnika i obroty zmaleja
auto zgaśnie całkowicie.
Romeck pisze:i rzeczywiscie chyba lepiej jest kupic caly gaznik za 200 zl i podmienic.
jak tak narzekacie na gaźnik to nie lepiej już pomyśleć o całkiem innym gaźniku ? kupcie 2e2 co elektryki na oczy nie widział i bedziecie zadowoleni.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: pn lut 06, 2012 15:50
autor: Hołek
Johnatan pisze:jak tak narzekacie na gaźnik to nie lepiej już pomyśleć o całkiem innym gaźniku ? kupcie 2e2 co elektryki na oczy nie widział i bedziecie zadowoleni.
A jest duży problem zeby przełożyć taki 2e2 lub 2e zamiast 2ee? Ciekawi mnie jak ze ssaniem. Najprawdopodobniej nie dojdę do ładu z tym gaźnikiem. Powymieniam wszystko, wydam kupę kasy a i tak nie bedzie to chodziło, tym bardziej że mechanicy u mnie rokładają ręce.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: wt lut 07, 2012 13:39
autor: Lipek81
Hołek, na forum wiele razy było opisywane, jak sobie poradzić z tym, gaźnikiem, co sprawdzić itp. Sam przynajmniej raz w miesiącu odpisuję takim osobom jak ty, ale po prostu już mi się nie chce w kółko pisać to samo. Użyj wyszukiwarki, znajdź, jak zregenerować potencjometr i jak sprawdzić czy nastawnik jest ok, jak wyjdzie, że jest niesprawny, to kup zregenerowany na allegro. I tyle.
Hołek pisze:Silnik 1.6 PN tyle że z tym posranym gaźnikiem 2EE. Kiedyś miałem golfa też PN 1.6 ale gaźnik 2e, tam było wszystko proste.
- silnik PN zawsze miał gaźnik 2EE. Jeżeli miałeś inny gaźnik to albo nie był to PN, alby gaźnik był przełożony.
Johnatan pisze:tu gdzie wystaje czarny wężyk, musisz ustami wyssać powietrze aż sie schowa trzpień i to podciśnienie musi się utrzymywać.
- wężyków jest 2, trzeba zassać tam, gdzie normalnie podawane jest podciśnienie. Poza tym samo zassanie nie wystarczy - trzeba podpiąć zasilanie pod odpowiedni zawór aby podciśnienie w ogóle dostało się do wnętrza siłownika. Wszystko opisywałem wielokrotnie, trzeba tylko poszukać.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: wt lut 07, 2012 19:14
autor: Hołek
Lipek81, Zdaje mi się ze dzisiaj znalazłem usterkę. W tym nastawniku patrząc tak jak by od dołu gdy jest zamocowany na gaźniku wchodzi przewód podćiśnienia co nie? Tak. I tam od spodu na schemacie tego nastawnika ma być zaślepiony otwór tak samo jak u góry. A nie jest. Tyle że ze schematu wynika że tam jest jakaś sprężynak, filterek czy coś w tym stylu i zdaje mi się ze tego tam nie ma. Odleciało czy jak? Nie wiem. Jak dmucham w ten wężyk od dołu to właśnie tym nie zaślepionym otworem powietrze spierdziela. Sądzę że to może być przyczyna. Jak myślisz? Ten przewód od spodu co idzie taki krótki od gaźnika ma zasysać powietrze czy "dmuchać"? Proszę odpisz szybko jak Ci się uda.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: śr lut 08, 2012 01:02
autor: Lipek81
Dolny wężyk jest od podciśnienia. To tam trzeba zasysać powietrze. Nie dmuchać.

Pierburg 2ee. Problem z krokowcem.

: śr lut 08, 2012 20:49
autor: Hołek
Koledzy problem rozwiązany. Przyczyną było brak zaślepki od spodu w nastawniku przepustnicy. Dorobiłem taką idealnie jak oryginał z oringiem, zatkałem, wymieniłem wszystkie przewody podćisnienia na nowe i jest miód malina teraz. Aż miło. Ale nastąpił drógi problem, na włączonym zapłonie chodzi mi wiatrak od chłodnicy. Odpiąłem teraz taką złączkę z lewej strony gaźnika i wyłączyłem go prawdopodobnie całkiem. Wiatrak kręci się tylko na zapłonie, jak odpalę auto przestaje. Spotkał się ktoś z taką sytuacją?