Strona 1 z 1
zawór ogrzewania
: wt sty 31, 2012 22:43
autor: Canadian
Hej !!!
Czy ktoś mi powie gdzie znajduje się w Golfie MkII taki właśnie zwór, a właściwie dwa zaworu połączone ciękim gumowym węzykiem, jak widać na zdjęciu z aukcji
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... e849d8f130" onclick="window.open(this.href);return false;
wiem że takowe zaworki znajdowały sie w golfach bo kiedys w innym moim golfie mechanik taki wyciągnoł i zastąpił rurką, twierdząc że są nie potrzebne, a lubią sie zacinac... a ja mam problemik z nie dogrzanym silnikiem i brakie ciepłego powietrza (nagrzewnica nie cieknie).
Ogladałem wszystkie połączenia przewodów ukladu chłodzenia i nic nie znalazłem... czy to może się znajdować przy nagrzewnicy ??
A może nie we wsystkich Golfach coś takiego było ... moj Golfik jest z 91r. 1.8 RP
Pozdrawiam
zawór ogrzewania
: wt sty 31, 2012 22:54
autor: marcinek84
Te zaworki znajdują się pod maską zaraz przed nagrzewnicą poniżej masz foto jak ma być
Co do nie dogrzanego chyba to aż tak to nie ma wpływu te zaworki a termostat sprawdzony?
zawór ogrzewania
: wt sty 31, 2012 23:08
autor: Paweł Marek
Canadian, wręcz przeciwnie, obecność tych zaworków zwłaszcza jak już nie działają dobrze, a nigdy nie działają po tylu latach wręcz pogarsza ogrzewanie bo zmniejsza przepływ płynu przez nagrzewnicę. Zresztą to był wynalazek krótko stosowany, w golfach III już z niego zrezygnowali, czyli z tymi rurkami masz dobrze zrobione. A przyczyn niedogrzania silnika szukaj w termostacie, wnętrza również w termostacie i w klapce regulującej nawiewu dziurawej albo w nagrzewnicy, czytaj forum ostatnio tematów o tym jest mnóstwo wszystkiego się dowiesz.
zawór ogrzewania
: śr lut 01, 2012 14:02
autor: Canadian
Termostat wymieniony... a stary sprawdzony i byl dobry...
Już kiedyś poruszałem ten temat, i stanelo na plukaniu chlodnicy i jak nie pomoze to tez nagrzewnicy. Po prostu szukam czegos po drodze zanim sie wezme za plukanke;D (dla mnie to ostateczność - pogoda troche nie sprzyja:)
Co do dwuch grubych węży to gdy włączy się wiatrak, górny jest gorący a dolny letni (termostat wymieniony - wiec nie wiem co jeszcze moze byc nie tak ?)...kolejny obiaw to wskaźnik temperatury cieczy na zegarach nie pokazuje optymalnego nagrzania się silnika tylko tak jakby lekko był nie dogrzany i nie ma ciepłego powietrza z dmuchawy - ale wentylator chlodnicy chodzi i to dosyc czesto! (czujnik termiczny chlodnicy wymieniony na nowy).
Dlatego szukałem tych zaworków ale jednak ich niemam...
Aha a czy pompa moze byc az tak slaba ze nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia ? czy są jakies objawy wadliwej pompy wody np. chalas albo coś innego ?
A postów troszke jest ostatnio o tej tematyce;) wiec powertuje forum;D Ale uwarzam ze kazdy przypadek jest troszke inny, i sa inne srodki zapobiegawcze;D
Aha jeszcze jedno pytanko !;D
Wyczytałem też - że jest drugi termostat przed nagrzewnicą, jak tak to gdzie go szukać ??? Jeszcze w komorze silnika czy moze już gdzieś przy nagrzewnicy ?? (bo te zawory to raczej nie mają nc wspólnego z termostatem ?)
Pozdrawiam
zawór ogrzewania
: śr lut 01, 2012 16:01
autor: Paweł Marek
niema więcej termostatów tylko ten zasadniczy w pompie wody i ten o który pytałeś - niepotrzebny. Coś jest nie tak z włącznikiem w chłodnicy jesli wentylator włącza się zanim dolny waz zrobi się porzdnie gorący. Mozna by ten nowy włącznik pretestowac w garnku z podgrzewaną wodą czy włącza jak powinien.