Strona 1 z 1

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: ndz sty 29, 2012 13:47
autor: classic
Witam wszystkich!
Panowie mam maly problem z moim mk2 ABF ponieważ wymieniałem plyn chłodzenia w układzie. układ z oporem ale sie odpowietrzył i zauważyłem ze mam rożne stany płynu w zbiorniczku wyrównawczym,raz jest na min a raz jest ponad max a wczoraj przy -12 stopniach na postoju zniklo mi ogrzewanie,po dodaniu gazu grzało jak należy a gdy tylko auto chodziło na wolnych obrotach znw leciało takie lekko cieple powietrze.Czy jedno z drugim ma jakiś związek? co należy sprawdzić? dziwki wielkie za porady!:pub:

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: ndz sty 29, 2012 20:10
autor: MrPatience
Hm, może jednak nie do końca się odpowietrzył?

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: ndz sty 29, 2012 20:13
autor: stonefree
classic pisze:dziwki wielkie za porady
O, to ja chętnie coś poradzę :). Rozgrzej silnik trzymając 2500 obrotów na postoju, aż wentylator sie włączy. Sprawdź, czy cienkim wężykiem do zbiorniczka sika płyn, kiedy silnik pracuje. Sprawdź, czy węże są twardsze , kiedy silnik się rozgrzeje.

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: ndz sty 29, 2012 22:05
autor: classic
MrPatience, wymienie na poczatku korek w zbiorniczku i zobaczymy co sie bedzie dzialo ale jesli bylby nie odpowietrzony do konca to chyba by plyn gotowalo prawda?

stonefree, wezyk zwrotny jest drozny termostat sie otwiera i wentylator zalacza.Weze faktycznie sa twardsze a przy ostrzejszej jezdzie twarde

dzieki panowie za zainteresowanie! :pub:

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: pn sty 30, 2012 00:18
autor: stonefree
classic pisze:wezyk zwrotny jest drozny termostat sie otwiera i wentylator zalacza.Weze faktycznie sa twardsze a przy ostrzejszej jezdzie twarde
Czyli wygląda, że wszystko jest ok. Może rzeczywiście po prostu się jakoś nie odpowietrzył.

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: pn sty 30, 2012 01:29
autor: Johnatan
Ja tam do odpowietrzania stosuję moją prawą nogę :) Gorki przepole bo zazwyczaj pajęczynami są zalepione :D
Co do różności ogrzewania. Auto grzeje mocniej gdy dodasz gazu bo pompa wody szybciej sie obraca i daje wiecej wody i tu jest dylemat. Czy pompa szwankuje i na wolnych obrotach nie daje tyle ile ma. Czy nagrzewnica szwankuje i nie jest przytkana lub częściowo zapowietrzona. Może to głupie ale spróbuj auto ustawić na wzniesieniu, podjeździe. odpal silnik i wjedz, przodem, tyłem, bokiem lewym i prawym. Punkt zapowietrzony bedzie sie przesówał tak jak oczko w poziomicy i może jakoś to przepchnie.

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: pn sty 30, 2012 01:52
autor: classic
stonefree, podmienie mu jeszcze korek,zobaczymy co sie bedzie dzialo i wyprobuje metodeJohnatan, moze to cos da nadmienie jeszcze ze poczatkowo po swapie uklad byl zalany woda w celu sprawdzenia szczelnosci i wtedy bylo wszystko ok wiec moze faktycznie gdzies jeszcze delikatnie jest przypowietrzony...Dzieki panowie za pomysly bede testowal po kolei jak cos sie uda zdzialac to napisze dla potomnych;) :pub:

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: pn sty 30, 2012 01:55
autor: Johnatan
Ja dziś też zauważyłem że mam wode powyżej maxa a zazwyczaj dolewam co pare miesięcy.. Nie przejmuje sie tym bo mi wsio działa :bigok: a u ciebie tak jak mówie, pompa lub nagrzewnica.

Rożne stany płynu w zbiorniczku

: pn sty 30, 2012 20:46
autor: stonefree
Johnatan, Zawsze przy zalewaniu płynu pompowałem ściskając dolny wąż chłodnicy i dolewałem płynu. Rzadko kiedy po rozgrzaniu i wystudzeniu trzeba było dolewać wiecej niż 200 ml płynu...