Przeponowa, mechaniczna pompa paliwa silnika MH
: pn sty 16, 2012 12:24
Mam pytanie do użytkowników Golfików MK2 poj. 1,3 z silnikami gaźnikowymi MH (mechaniczna pompa paliwa).
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, czy między głowicą a pompą paliwa powinna być podkładka termoizolacyjna? U mnie niestety jej nie było przy pompie PIERBURGA, która zaczęła mocno puszczać olej przez otworek odmy i zalewać silnik. Kupiony zamiennik pompy (jakiś włoski no name za 65PLN) zamontowałem identycznie bez podkładki tylko na o-ringu i od tego czasu zaczął się problem z tzw. korkami parowymi. Zimna pompka podawała paliwo dość dobrze, ale jak tylko silnik się nagrzewał do 90stC zaczynały się problemy. Po zgaszeniu silnika pompka bardzo szybko przejmowała temperaturę od głowicy, paliwo w niej wrzało i tworzyły się w niej opary benzyny, które uniemożliwiały poprawną pracę. Pompka po zgaszeniu silnika nie podawała paliwa. Potwierdzone wielokrotnymi oględzinami, zdejmowaniem wężyków, obserwacją przeźroczystych filtrów paliwa itp. Założyłem ponownie starą pompkę PIERBURGA, która niestety jak wcześniej wspomniałem rzyga olejem. Doraźnie podkładam szmatkę pod miejsce wycieku oleju i systematycznie ją wymieniam bo nasiąka dość szybko. W międzyczasie zamówiłem w sklepie internetowym trzecią pompę - zamiennik firmy VALEO. Na opakowaniu jest rysunek - schemat, na którym widać termoizolacyjną podkładkę, której nie ma w wyposażeniu. Proszę więc o informację - czy w silniku MH ta podkładka powinna być czy jest to tylko informacja ogólna - bo pompka pasuje także do wielu innych modeli samochodów. I jeszcze jedno pytanie nasuwa się samoczynnie - jeżeli podkładka ma być, to skąd ją wziąć - bo w sklepach motoryzacyjnych i internetowych nic takiego nie udało mi się znaleźć ?
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, czy między głowicą a pompą paliwa powinna być podkładka termoizolacyjna? U mnie niestety jej nie było przy pompie PIERBURGA, która zaczęła mocno puszczać olej przez otworek odmy i zalewać silnik. Kupiony zamiennik pompy (jakiś włoski no name za 65PLN) zamontowałem identycznie bez podkładki tylko na o-ringu i od tego czasu zaczął się problem z tzw. korkami parowymi. Zimna pompka podawała paliwo dość dobrze, ale jak tylko silnik się nagrzewał do 90stC zaczynały się problemy. Po zgaszeniu silnika pompka bardzo szybko przejmowała temperaturę od głowicy, paliwo w niej wrzało i tworzyły się w niej opary benzyny, które uniemożliwiały poprawną pracę. Pompka po zgaszeniu silnika nie podawała paliwa. Potwierdzone wielokrotnymi oględzinami, zdejmowaniem wężyków, obserwacją przeźroczystych filtrów paliwa itp. Założyłem ponownie starą pompkę PIERBURGA, która niestety jak wcześniej wspomniałem rzyga olejem. Doraźnie podkładam szmatkę pod miejsce wycieku oleju i systematycznie ją wymieniam bo nasiąka dość szybko. W międzyczasie zamówiłem w sklepie internetowym trzecią pompę - zamiennik firmy VALEO. Na opakowaniu jest rysunek - schemat, na którym widać termoizolacyjną podkładkę, której nie ma w wyposażeniu. Proszę więc o informację - czy w silniku MH ta podkładka powinna być czy jest to tylko informacja ogólna - bo pompka pasuje także do wielu innych modeli samochodów. I jeszcze jedno pytanie nasuwa się samoczynnie - jeżeli podkładka ma być, to skąd ją wziąć - bo w sklepach motoryzacyjnych i internetowych nic takiego nie udało mi się znaleźć ?