Problem z dogrzaniem silnika ...
: sob gru 17, 2011 12:01
Witam !!!
Och dawno mnie tu nie bylo;D chyba to dla tego że na codzień już nie jezdze vw... ale od nie dawna z duuuzego sentymentu nabyłem "zabawkę" do majsterkowania - golfa mkII GL z 1991 za 1000 zł uff trochę miałem z nim do roboty aby można było jezdzic tym autkiem...
ale do tematu, pisze z prozba o pomoc w diagnozie problemu z jakim sie borykam ... mianowicie, gdy odpalę auto wszystko wporzo, gdy jezdze tez ... tyle ze golf nie może sie dogrzac do normalnej pracy silnika (z tego co pamietam to wskazowka od temperatury cieczy chlodzacej powinna w normalnych warunkach pracy stac pionowo pod katem 90 stopni na zegarach) u mnie tak nie jest - jest lekko skrzywiona w lewo (tak jakby silnik sie nie dogrzal). Kolejnym objawem jest brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy, a nastawiona jest na maxa na grzanie, leci tylko letnie powietrze. Za to po kilkunastu minutach wiatrak od chlodnicy sie zalacza (tak jakby silnik nalezalo schlodzic - nie na zgaszonym silniku tylko na odpalonym, jak zgasze to tez pracuje przez pare chwil)...co zrobilem... wymienilem czujnik termiczny z chlodnicy na nowy, ktory daje znac wiatrakowi czy schladzac czy nie - nic sie nie zmioenilo (dodam ze stary czujnik caly czas podawal polecenie schladzania - efekt wiatrk chodzil caly czas! - ogulnie wymienialem kruciec na bloku silnika bo byly wycieki, i plyn gdyz widac ze byla dolewana woda do ukladu chl., wiec i napewno sie czasem przegrzewal - nie wiem jak jezdzil poprzedni wlasciciel;/) ... ale idac dalej wymienilem termostat na nowy ,i dalej to samo ...
...teraz chyba zostala mi chlodnica i nagrzewnica, ale tu prozba do Was, moze sie myle i jeszcze cos jest po drodze do spr. ?? albo konkretnie da sie stwierdzic czy to chlodnica czy nagrzewnica ... juz troche wlozylem w to autko i jeszcze troche wloze dlatego probuje wyeliminowac zbedne koszta;D
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi !;]
Och dawno mnie tu nie bylo;D chyba to dla tego że na codzień już nie jezdze vw... ale od nie dawna z duuuzego sentymentu nabyłem "zabawkę" do majsterkowania - golfa mkII GL z 1991 za 1000 zł uff trochę miałem z nim do roboty aby można było jezdzic tym autkiem...
ale do tematu, pisze z prozba o pomoc w diagnozie problemu z jakim sie borykam ... mianowicie, gdy odpalę auto wszystko wporzo, gdy jezdze tez ... tyle ze golf nie może sie dogrzac do normalnej pracy silnika (z tego co pamietam to wskazowka od temperatury cieczy chlodzacej powinna w normalnych warunkach pracy stac pionowo pod katem 90 stopni na zegarach) u mnie tak nie jest - jest lekko skrzywiona w lewo (tak jakby silnik sie nie dogrzal). Kolejnym objawem jest brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy, a nastawiona jest na maxa na grzanie, leci tylko letnie powietrze. Za to po kilkunastu minutach wiatrak od chlodnicy sie zalacza (tak jakby silnik nalezalo schlodzic - nie na zgaszonym silniku tylko na odpalonym, jak zgasze to tez pracuje przez pare chwil)...co zrobilem... wymienilem czujnik termiczny z chlodnicy na nowy, ktory daje znac wiatrakowi czy schladzac czy nie - nic sie nie zmioenilo (dodam ze stary czujnik caly czas podawal polecenie schladzania - efekt wiatrk chodzil caly czas! - ogulnie wymienialem kruciec na bloku silnika bo byly wycieki, i plyn gdyz widac ze byla dolewana woda do ukladu chl., wiec i napewno sie czasem przegrzewal - nie wiem jak jezdzil poprzedni wlasciciel;/) ... ale idac dalej wymienilem termostat na nowy ,i dalej to samo ...
...teraz chyba zostala mi chlodnica i nagrzewnica, ale tu prozba do Was, moze sie myle i jeszcze cos jest po drodze do spr. ?? albo konkretnie da sie stwierdzic czy to chlodnica czy nagrzewnica ... juz troche wlozylem w to autko i jeszcze troche wloze dlatego probuje wyeliminowac zbedne koszta;D
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi !;]