Problem z dogrzaniem silnika ...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Canadian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sie 20, 2004 23:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: Canadian » sob gru 17, 2011 12:01

Witam !!!

Och dawno mnie tu nie bylo;D chyba to dla tego że na codzień już nie jezdze vw... ale od nie dawna z duuuzego sentymentu nabyłem "zabawkę" do majsterkowania - golfa mkII GL z 1991 za 1000 zł uff trochę miałem z nim do roboty aby można było jezdzic tym autkiem...
ale do tematu, pisze z prozba o pomoc w diagnozie problemu z jakim sie borykam ... mianowicie, gdy odpalę auto wszystko wporzo, gdy jezdze tez ... tyle ze golf nie może sie dogrzac do normalnej pracy silnika (z tego co pamietam to wskazowka od temperatury cieczy chlodzacej powinna w normalnych warunkach pracy stac pionowo pod katem 90 stopni na zegarach) u mnie tak nie jest - jest lekko skrzywiona w lewo (tak jakby silnik sie nie dogrzal). Kolejnym objawem jest brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy, a nastawiona jest na maxa na grzanie, leci tylko letnie powietrze. Za to po kilkunastu minutach wiatrak od chlodnicy sie zalacza (tak jakby silnik nalezalo schlodzic - nie na zgaszonym silniku tylko na odpalonym, jak zgasze to tez pracuje przez pare chwil)...co zrobilem... wymienilem czujnik termiczny z chlodnicy na nowy, ktory daje znac wiatrakowi czy schladzac czy nie - nic sie nie zmioenilo (dodam ze stary czujnik caly czas podawal polecenie schladzania - efekt wiatrk chodzil caly czas! - ogulnie wymienialem kruciec na bloku silnika bo byly wycieki, i plyn gdyz widac ze byla dolewana woda do ukladu chl., wiec i napewno sie czasem przegrzewal - nie wiem jak jezdzil poprzedni wlasciciel;/) ... ale idac dalej wymienilem termostat na nowy ,i dalej to samo ...

...teraz chyba zostala mi chlodnica i nagrzewnica, ale tu prozba do Was, moze sie myle i jeszcze cos jest po drodze do spr. ?? albo konkretnie da sie stwierdzic czy to chlodnica czy nagrzewnica ... juz troche wlozylem w to autko i jeszcze troche wloze dlatego probuje wyeliminowac zbedne koszta;D

pozdrawiam i czekam na podpowiedzi !;]


... Golf MkIII 1.6 AEE '95r !!! ... fan marki;]

Awatar użytkownika
peja2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob lut 06, 2010 21:11
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: peja2000 » sob gru 17, 2011 12:42

z ogrzewaniem to napewno nagrzewnica... skoro po chwili na zapalonym silniku włącza się wentyl to termostat jest wporzo
co do wskazań temp., to może czujnik temp oszukuje...
co do nagrzewnicy to mam całą kompletną z plastikami i wiaterkiem firmy valeo, w środku piekło nie wytrzymasz...
dla forum oddam za 40 + przesyłka


Jadę powoli... Ale przed Tobą :D

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: lukasfenix » sob gru 17, 2011 14:12

Możesz mieć zamulony lub zapowietrzony układ. Po co wymieniać nagrzewnicę, jak nie cieknie?
Inna sprawa- jak włączy się wiatrak, sprawdź czy oba grube węże są GORĄCE. Jeśli tak, to czujnik temperatury podaje złe wskazania do licznika. Wymiana. :hmm:
Jeśli tylko górny wąż, to termostat (mogłeś kupić walnięty, zdarza się) lub zamulony układ( płukanie chłodnicy dość proste, problematyczne jest płukanie nagrzewnicy, bo trzeba uważać z ciśnieniem).
Zalewasz płynem, nagrzewnicę ustawiasz na gorące powietrze. Odpalasz, czekasz, aż włączy się wiatrak. Gasisz silnik, jak przestygnie dolewasz różnicę płynu.
Jeśli to nie pomoże-> wymień korek w zbiorniczku bo jest popsuty i zapowietrza układ, zamiast odpowietrzać.
To są podstawowe kroki, które najpierw trzeba wykonać, zanim dobierzesz się do pompy wody. Powodzenia! :bajer:



Canadian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sie 20, 2004 23:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: Canadian » sob gru 17, 2011 20:42

hmm ...
co do czujnika temperatury jeśli oszukuje to pol biedy..koszt nie duzy..., ale mnie martwi brak cieplego powietrza;/ czujnik raczej nie odpowiada za taki efekt ? przynajmniej wedlug mnie. Faktycznie sprawdze weze czy sie grzeja aby weliminowac termostat (bo przyznam szczerze ze obstawialem na niego).
Ja mam wrazenie ze to wyglada mi na zapowietrzenie, czy korek w zbiorniku plynu to czesta usterka ? bo nagrzewnica nie cieknie..wiec ewentualnie przeplukanie...choc nowa to z przesylka 42 zl (tragedii tez nie ma)...

no nic poprobuje i zobaczymy co z tego bedzie...


... Golf MkIII 1.6 AEE '95r !!! ... fan marki;]

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: lukasfenix » sob gru 17, 2011 20:59

Canadian pisze:Ja mam wrazenie ze to wyglada mi na zapowietrzenie, czy korek w zbiorniku plynu to czesta usterka ?
Dość częsta. Tak czy inaczej wypada go podmienić na inny.
Canadian pisze:ale mnie martwi brak cieplego powietrza;/ czujnik raczej nie odpowiada za taki efekt ?
Czujnik nie odpowiada, za brak grzania.
Canadian pisze:choc nowa to z przesylka 42 zl (tragedii tez nie ma)...
Tragedia to jest z jej wymianą.



Canadian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sie 20, 2004 23:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: Canadian » sob gru 17, 2011 22:15

hehe no tak z wymiana to szalu nie ma ;D ale i tak mysle ze nie jest najgorzej...
golfik mkII nawet od wnetrza nie jest za skomplikowany ...

pozdrawiam


... Golf MkIII 1.6 AEE '95r !!! ... fan marki;]

Awatar użytkownika
peja2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob lut 06, 2010 21:11
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: peja2000 » ndz gru 18, 2011 16:59

płukałem u siebie układ chłodzenia i skończyło się wymianą nagrzewnicy i chłodnicy, a co do płukania nagrzewnicy gorącą wodą pod ciśnieniem, u mnie nie przyniosło to żadnych rezultatów, więc potraktowałem układ octem i płukaczem, im robiło się cieplej w aucie tym bardziej ciekła chłodnica i nagrzewnica, zresztą było o tym pisane xxx razy :grin:


Jadę powoli... Ale przed Tobą :D

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 18, 2011 19:12

Canadian, chłodnicy nie będziesz zmieniał bo dobrze chłodzi silnik. Lekkim przekrzywieniem wskazówki w lewo sie nie przejmuj, być może trzeba lepszego termostatu ale jeśli pokazuje powyżej 70 stopni w trasie to zostaw jak jest. Problemem jest zakamieniona nagrzewnica lub dziury w klapce sterującej, o wszystkim tym jest 1000 tematów. Zajrzyj wpierw na klapę czy gąbka nie odpadła i czy sama klapa działa właściwie (linka), jeśli jest z tym ok wymieniaj nagrzewnicę. Nie kupuj najtańszych zamienników, dobra niemiecka w sklepie ma kosztować koło 7-8 dych.
Od tego że włącza się wentylator po zgaszeniu silnika jest dodatkowy czujnik temperatury i przekaźnik w skrzynce - no ale nie napisałeś za dokładnie czym jeździsz więc tylko takie ogóle stwierdzenie. Typ silnika ma być w tytule tematu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Canadian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sie 20, 2004 23:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: Canadian » sob cze 09, 2012 13:01

okej w takim razie jeszcze jedno pytanko do tego tematu...

wyciągnołem nagrzewnice z auta, prawda bylo z tym troche roboty;/

i teraz jak efektywnie plukac nagrzewnice ? i co konkretnie wskazuje na zamulenie a co za kamień ?

bo do mojej jak podpiolem wąz (z ogrodka;D) z wodą do jednej rurki i dalem troche ciśnienia to z takim samym cisnieniem woda wypływała z drugiej rurki, więc czy jest to prawidlowy efekt? czy przy zamulonej nagrzewnicy woda plynela by wolniej i z syfem ??

zaznacze ze chlodnica jest juz nowa i nic sie nie poprawilo (poza tym że oba grube węże są teraz gorące) a nagrzewnica nie cieknie, mam juz nowy korek zbiorniczka wyrownawczego (co powinienem juz dawno wymienic;D) ale teraz mam rozkopane auto i zastanawiam sie czy wsadzic nowa nagrzewnice czy dokladnie spr. starą dlatego pytam.

I włoże też nowy czujnik temperatury ale teraz pytanie gdzie on sie dokladnie znajduje bo mam go koloru czarnego (na obudowie wtyczki) a ja zauwarzylem jak narazie te dwa w krućcu koloru czerwonego i niebieskiego. Mam na mysli ten czujnik ktory daje wskazanie na zegary.

aha linka od sterowania nawiewu jest ok ! hmm jedynie gąbeczka od klapki ktora reguluje gdzie powietrze ma wiac (szyba, kabina, podloga itp.) jest troche poszarpana (gdzie taką można znaleźć albo czy jest jakis dobry patent na to?) a ta od dzielenia powietrza od nagrzewnicy jest ok.

Pozdrawiam


... Golf MkIII 1.6 AEE '95r !!! ... fan marki;]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z dogrzaniem silnika ...

Post autor: Paweł Marek » sob cze 09, 2012 15:14

nie poznasz jest stanu wlewając wodę, bez zastanowienia wymieniaj za dużo potem roboty z ew. ponowną wymianą, nie kupuj najrtańszcyh za 3 dychy niech kosztuje z 5-8 dych, Febi moze być


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości