Golf II 1,6 benzyna problem z Gaźnikiem
: śr wrz 28, 2011 18:43
Witam ostatnio nabyłem golfa 2 1,6 benzyna bez gazu. Pierwszy objaw to falujące obroty ale auto jeżdziło. Po kilku dniach zaczęło gasnąć. Pokręciłem śrubą (tą od góry co sie kręci przez obudowe dolotu) obroty nadal falowały ale auto już nie gasło i dobrze jeżdziło, przez kilka dni.. Ostatnio odpalam pochodził 30sec na jałowym i zgasł sam. Odpalam wrzucam 1 jade zdjąłem noge z gazu zgasł, odpalam jedynka musiałem przyhamować więc zdjąłem noge z gazu i zgasł. I teraz dzieje sie tak cały czas, musiałbym cały czas gazować żeby jechać a wiadomo wtedy spalanie tragedia niewiem gdzie szukać problemu ale pewnie problem leży w gażniku.
Zauważyłem że na zimnym silniku przepustnica otwarta jest na 3-4mm jak odpale to też jest tak otwarta i jak gazuje to sie otwiera o milimetr lub dwa. Jak silnik sie zagrzeje to przepustnica sie otwiera całkiem i nie reaguje już na dodawanie gazu przez co silnik dostaje za dużo powietrza i auto gaśnie (zdiagnozowałem to bo jak lekko domknę przepustnice przy odpalonym silniku i jest otwarta na te 3-4mm to chodzi i nie gaśnie) W czym jest problem ?? Słyszałem że to może być wina jakiejś sprężynki od przepustnicy która pod wpływem temp sie rozszerza, możliwe też że spadła lub sie zerwała. Gdzie tego szukać?
Prosiłbym o rady krok po kroku co robić aby doprowadzić auto do stanu używalności.. Kupno gażnika jak narazie nie wchodzi w gre.
P.S Gaźnik to PIERBURG 2E
Dodam ze właśnie zdjąłem gażnik, jak zdiagnozować nastawnik pneumatyczny przepustnicy i reszte gażnika??
Zauważyłem że na zimnym silniku przepustnica otwarta jest na 3-4mm jak odpale to też jest tak otwarta i jak gazuje to sie otwiera o milimetr lub dwa. Jak silnik sie zagrzeje to przepustnica sie otwiera całkiem i nie reaguje już na dodawanie gazu przez co silnik dostaje za dużo powietrza i auto gaśnie (zdiagnozowałem to bo jak lekko domknę przepustnice przy odpalonym silniku i jest otwarta na te 3-4mm to chodzi i nie gaśnie) W czym jest problem ?? Słyszałem że to może być wina jakiejś sprężynki od przepustnicy która pod wpływem temp sie rozszerza, możliwe też że spadła lub sie zerwała. Gdzie tego szukać?
Prosiłbym o rady krok po kroku co robić aby doprowadzić auto do stanu używalności.. Kupno gażnika jak narazie nie wchodzi w gre.
P.S Gaźnik to PIERBURG 2E
Dodam ze właśnie zdjąłem gażnik, jak zdiagnozować nastawnik pneumatyczny przepustnicy i reszte gażnika??