Strona 1 z 1

Obroty

: pt wrz 02, 2011 16:33
autor: peniek87
Witam, mam problem z obrotami, Golf II, 1.3 NZ. Obroty na luzie falują, podczas jazdy wszystko w porządku, zdarza się że przy gwałtownym hamowaniu silnik gaśnie. Co może być przyczyną i czy ma ktoś opis wszystkich urządzeń, czujników, pokręteł pod maska ?

Obroty

: pn wrz 05, 2011 14:42
autor: -=ren=-
podstawowe pytanie to czy jest LPG??
peniek87 pisze:opis wszystkich urządzeń, czujników, pokręteł pod maska ?
jako nowicjusz, musisz się zaopatrzyć w jakąś literaturę, nie musisz kupować drogich książek, może ktoś będzie miał AutoDate, albo jakiś Workshop, tam są częściowe informacje o "pokrętłach pod maską" poszukaj w necie cos na temat tego motorka. Wtedy też znajdziesz dużo informacji na temat jego bolączek...

generalnie wybłyskaj kody usterek i sprawdź pracę przepływomierza mechaniczną i elektryczną.

Obroty

: pn wrz 05, 2011 20:44
autor: jakob
peniek87 też tak miałem w moim Nz-cie. Po pierwsze sprawdź kopulke i palec a potem sonde.

Obroty

: pn wrz 19, 2011 18:01
autor: peniek87
kopułka i palec nowe są, pół roku temu robione

Obroty

: wt wrz 20, 2011 18:44
autor: adario38
Przede wszystkim szczelnosc dolotu w kazdym miejscu ! i wszystkich rurek podcisnienia jakie wychodza z przepustnicy do aparatu zaplonowego,do filtra pow,do odsysania zbiornika paliwa przez ,do regulatora paliwa na listwie wtryskowej, i chyba o zadnym nie zapomniale.Tez z tym walczylem-kazde z tych przylaczy musi !! byc zupelnie szczelne-inaczej bedzie gasl

Obroty

: wt wrz 20, 2011 23:13
autor: peniek87
a jest możliwe że dlatego gaśnie i nierówno chodzi bo ta aluminiowa rura była z dziurą i została zaklejona taśmą materiałową ?
Obrazek

Obroty

: śr wrz 21, 2011 09:31
autor: marko125-90
Niet. Sprawdź dokladnie dolot, w szczególności odmę, lubi mieć tam przedmuchy, do tego wyczyść przepustnicę. Do sprawdzenia jeszcze niebieski czujnik temp. Jak to wszystko nie pomoże to trzeba sprawdzić przepływkę ;) Masz lpg?

Obroty

: śr wrz 21, 2011 14:48
autor: peniek87
nie mam lpg

Obroty

: śr wrz 21, 2011 18:20
autor: kopytko
wyciągnij wtryski i sprawdz uszczelki , albo na odpalonym silniku psiknij w okolice wtrysków plakiem lub czyms podobnym , jak wzrosną obroty to uszczelki do wymiany na wtryskach lub na kolektorze dolotowym

Obroty

: śr wrz 21, 2011 18:30
autor: marko125-90
Na 90% jestem przekonany, że to przepustnica zabrudzona. Sam miałem identyczne objawy, falowanie obrotów od 600 do 1000rpm, gaśnięcie przy hamowaniu. Było sprawdzane wszystko co tylko możliwe i zbytniej poprawy nie było. Na koniec zdesperowany wyczyściłem przepustnicę i dopiero nastąpiła drastyczna poprawa. Zauważyłem też, że falowanie obrotów lubi się pojawiać po jeździe w deszczowe dni. Widocznie kable wilgotniały i było przebicie. Zamontowana osłona pod silnik z 1.8(zamiennik za 70zł, spisuje się świetnie, a obcierek miałem sporo) i spokój. Teraz regularnie czyszczę przepustnicę, sprawdzam drożność i szczelność odmy i wskazówka od obrotomierza ani nie zadrży :)

Obroty

: pt wrz 23, 2011 14:54
autor: peniek87
Problem jak narazie rozwiązany, tak mi się wydaje, Wina była po stronie regulacji przepustnicy, odkręciłem lekko śrubę i obroty się wyrównały, jak narazie jest ok, dzięki za pomoc

Obroty

: pn wrz 26, 2011 15:40
autor: Golfiarz3
Jak słyszę o falujących obrotach to od razu ma myśl przychodzi mi przepustnica.

Re: Obroty

: wt wrz 27, 2011 11:41
autor: adario38
Golfiarz3 pisze:Jak słyszę o falujących obrotach to od razu ma myśl przychodzi mi przepustnica.
A mi oprocz tego nieszczelnosci w dolocie