Strona 1 z 1

1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 15:39
autor: mysza3tm
Witam. Mam kilka pytań dotyczących mojego autka:

1. Do czego to służy. Pytam ponieważ przy tej kostce jeden kabelek jest urwany, gdzie takie kostki mogę kupić. Przeszukałem allegro i znalazłem tylko do kierunkowskazów.
Obrazek

2. Są tutaj 2 czujniki do tego niebieskiego nie dochodzi prąd. Czy tak ma być?
Obrazek

3. Czy ten wtyk jest do sprawdzania kodów błyskowych?
Obrazek

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 15:57
autor: marcinek84
1. zawór od zbiornika węgla aktywnego, ja inną taką kostkę trochę rozdłubałem i przylutowałem przewód a na to taśmę izolacyjną dałem. Albo szukać wiązki silnika z tą w tyczką.
2. czujnik temperatury dla komputera, trzeba by sprawdzić połączenie z komputerem.
3. to nie jest wtyk do sczytywania kodów, wtyczka jest niżej mniej więcej nad sprzęgłem

Re: 1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 16:02
autor: mysza3tm
marcinek84 pisze:1. zawór od zbiornika węgla aktywnego, ja inną taką kostkę trochę rozdłubałem i przylutowałem przewód a na to taśmę izolacyjną dałem. Albo szukać wiązki silnika z tą w tyczką.
Czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika?

2. Gdzie mniej więcej znajduje sie komputer??

1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 18:07
autor: marcinek84
Co do 1 to nie wiem czy ma to wpływ na prace silnika, niektórzy to odłączają. Jak przewód idący do kolektora jest szczelny to raczej problemu nie powinno byc.
A złącze diagnostyczne to musi kolega szukac między przewodami pojedynczego przewodu zakończonego męskim konektorem w plastikowej wtyczce u mnie białej.
Na problemy z praca to moze szybciej bym stawiał to ze brak zasilania do czujnika.

Re: 1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 18:30
autor: oldstaszek
mysza3tm pisze:
marcinek84 pisze:1. zawór od zbiornika węgla aktywnego, ja inną taką kostkę trochę rozdłubałem i przylutowałem przewód a na to taśmę izolacyjną dałem. Albo szukać wiązki silnika z tą w tyczką.
Czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika?

2. Gdzie mniej więcej znajduje sie komputer??

Ad1.Zaworek jest otwierany a służy do wychwytywania par paliwa - podczas pracy silnika jest wysysane przez silnik.
Ad2.Ma wpływ przy zimnym - sprzężenie przez komp z gaźnikiem(ogólnie). Ma wewnątrz zworę bimetaliczną jaka łączy oba przewody i prąd płynie do kompa.
Prąd na jednym z przewodów powinien być cały czas a na drugim powinien zniknąć przy określonej temperaturze(nie pamiętam wartości - szukajką powinieneś znaleźć).
Ad3.Nie - tam możesz podłączyć się ze stroboskopem przy ustawianiu zapłonu i nic więcej.
Komputer/sterownik masz na podszybiu pod maskownicą plastikową po prawej stronie patrząc z przodu(odrębny plastik).
:pub:

1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 20:24
autor: mysza3tm
znalazłem właśnie temat o tych kodach błyskowych ale tam niestety zdjęc nie ma

1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 22:06
autor: Lipek81
Ten kabelek przy wtyczce można naprawić bardziej humanitarnym sposobem. Od strony pinów trzeba włożyć coś w kwadratowe otwory znajdujące się po bokach blaszki. Ja wkładam tam śrubokręt płaski i przekręcam go - najpierw w jeden otwór, potem w drugi. Potem wyciągamy blaszkę - od strony przewodu. Jeżeli nie ma za co ciągnąć (przewód urwany) - to ją wypychamy. Następnie skracamy trochę przewód, ucinamy ułamany fragment przy blaszce i lutujemy koniec przewodu do blaszki (nie zapominając wcześniej przełożyć uszczelnienia). W blaszce odginamy zapadki i wkładamy ją na powrót do wtyczki. Po calej operacji wszystko wygląda jak ori.

Co do niebieskiego czujnika - to mierząc napięcie na końcówkach jego wtyczki raczej nie będziesz miał jakiegoś konkretnego pomiaru. Czujnik ten zasilany jest ze sterownika, na pewno nie będzie tam +12V po zapłonie czy coś w tym stylu. Prawdopodobnie pojawia się tam +5V, na jednym z pinów, ale względem masy sterownika, a nie masy auta. Masę sterownika masz wyprowadzona na którymś z pinów potencjometru przepustnicy. Jest to czujnik temperatury - nie bimetaliczny, jak pisze oldstaszek, tylko rezystancyjny - rezystancja czujnika zmienia się w zależności od temperatury. Ogólnie jak wykonasz kody błyskowe, to będzie wiadomo, czy jego rezystancja jest w normie, czy przewód nie jest przerwany, lub nie ma zwarcia (nie sprawdzisz, czy czujnik jest sprawny).

1.6 90' PN Kilka pytań :)

: ndz sty 16, 2011 22:11
autor: marcinek84
Obrazek
zdjęcie mojego silnika strzałką zaznaczyłem gdzie jest złącze diagnostyczne przewód chyba niebieski