1.6 90' PN Kilka pytań :)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 90' PN Kilka pytań :)
Witam. Mam kilka pytań dotyczących mojego autka:
1. Do czego to służy. Pytam ponieważ przy tej kostce jeden kabelek jest urwany, gdzie takie kostki mogę kupić. Przeszukałem allegro i znalazłem tylko do kierunkowskazów.
2. Są tutaj 2 czujniki do tego niebieskiego nie dochodzi prąd. Czy tak ma być?
3. Czy ten wtyk jest do sprawdzania kodów błyskowych?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
1. Do czego to służy. Pytam ponieważ przy tej kostce jeden kabelek jest urwany, gdzie takie kostki mogę kupić. Przeszukałem allegro i znalazłem tylko do kierunkowskazów.
2. Są tutaj 2 czujniki do tego niebieskiego nie dochodzi prąd. Czy tak ma być?
3. Czy ten wtyk jest do sprawdzania kodów błyskowych?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
1.6 90' PN Kilka pytań :)
1. zawór od zbiornika węgla aktywnego, ja inną taką kostkę trochę rozdłubałem i przylutowałem przewód a na to taśmę izolacyjną dałem. Albo szukać wiązki silnika z tą w tyczką.
2. czujnik temperatury dla komputera, trzeba by sprawdzić połączenie z komputerem.
3. to nie jest wtyk do sczytywania kodów, wtyczka jest niżej mniej więcej nad sprzęgłem
2. czujnik temperatury dla komputera, trzeba by sprawdzić połączenie z komputerem.
3. to nie jest wtyk do sczytywania kodów, wtyczka jest niżej mniej więcej nad sprzęgłem
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6 90' PN Kilka pytań :)
Czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika?marcinek84 pisze:1. zawór od zbiornika węgla aktywnego, ja inną taką kostkę trochę rozdłubałem i przylutowałem przewód a na to taśmę izolacyjną dałem. Albo szukać wiązki silnika z tą w tyczką.
2. Gdzie mniej więcej znajduje sie komputer??
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
1.6 90' PN Kilka pytań :)
Co do 1 to nie wiem czy ma to wpływ na prace silnika, niektórzy to odłączają. Jak przewód idący do kolektora jest szczelny to raczej problemu nie powinno byc.
A złącze diagnostyczne to musi kolega szukac między przewodami pojedynczego przewodu zakończonego męskim konektorem w plastikowej wtyczce u mnie białej.
Na problemy z praca to moze szybciej bym stawiał to ze brak zasilania do czujnika.
A złącze diagnostyczne to musi kolega szukac między przewodami pojedynczego przewodu zakończonego męskim konektorem w plastikowej wtyczce u mnie białej.
Na problemy z praca to moze szybciej bym stawiał to ze brak zasilania do czujnika.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: 1.6 90' PN Kilka pytań :)
mysza3tm pisze:Czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika?marcinek84 pisze:1. zawór od zbiornika węgla aktywnego, ja inną taką kostkę trochę rozdłubałem i przylutowałem przewód a na to taśmę izolacyjną dałem. Albo szukać wiązki silnika z tą w tyczką.
2. Gdzie mniej więcej znajduje sie komputer??
Ad1.Zaworek jest otwierany a służy do wychwytywania par paliwa - podczas pracy silnika jest wysysane przez silnik.
Ad2.Ma wpływ przy zimnym - sprzężenie przez komp z gaźnikiem(ogólnie). Ma wewnątrz zworę bimetaliczną jaka łączy oba przewody i prąd płynie do kompa.
Prąd na jednym z przewodów powinien być cały czas a na drugim powinien zniknąć przy określonej temperaturze(nie pamiętam wartości - szukajką powinieneś znaleźć).
Ad3.Nie - tam możesz podłączyć się ze stroboskopem przy ustawianiu zapłonu i nic więcej.
Komputer/sterownik masz na podszybiu pod maskownicą plastikową po prawej stronie patrząc z przodu(odrębny plastik).
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
1.6 90' PN Kilka pytań :)
znalazłem właśnie temat o tych kodach błyskowych ale tam niestety zdjęc nie ma
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
1.6 90' PN Kilka pytań :)
Ten kabelek przy wtyczce można naprawić bardziej humanitarnym sposobem. Od strony pinów trzeba włożyć coś w kwadratowe otwory znajdujące się po bokach blaszki. Ja wkładam tam śrubokręt płaski i przekręcam go - najpierw w jeden otwór, potem w drugi. Potem wyciągamy blaszkę - od strony przewodu. Jeżeli nie ma za co ciągnąć (przewód urwany) - to ją wypychamy. Następnie skracamy trochę przewód, ucinamy ułamany fragment przy blaszce i lutujemy koniec przewodu do blaszki (nie zapominając wcześniej przełożyć uszczelnienia). W blaszce odginamy zapadki i wkładamy ją na powrót do wtyczki. Po calej operacji wszystko wygląda jak ori.
Co do niebieskiego czujnika - to mierząc napięcie na końcówkach jego wtyczki raczej nie będziesz miał jakiegoś konkretnego pomiaru. Czujnik ten zasilany jest ze sterownika, na pewno nie będzie tam +12V po zapłonie czy coś w tym stylu. Prawdopodobnie pojawia się tam +5V, na jednym z pinów, ale względem masy sterownika, a nie masy auta. Masę sterownika masz wyprowadzona na którymś z pinów potencjometru przepustnicy. Jest to czujnik temperatury - nie bimetaliczny, jak pisze oldstaszek, tylko rezystancyjny - rezystancja czujnika zmienia się w zależności od temperatury. Ogólnie jak wykonasz kody błyskowe, to będzie wiadomo, czy jego rezystancja jest w normie, czy przewód nie jest przerwany, lub nie ma zwarcia (nie sprawdzisz, czy czujnik jest sprawny).
Co do niebieskiego czujnika - to mierząc napięcie na końcówkach jego wtyczki raczej nie będziesz miał jakiegoś konkretnego pomiaru. Czujnik ten zasilany jest ze sterownika, na pewno nie będzie tam +12V po zapłonie czy coś w tym stylu. Prawdopodobnie pojawia się tam +5V, na jednym z pinów, ale względem masy sterownika, a nie masy auta. Masę sterownika masz wyprowadzona na którymś z pinów potencjometru przepustnicy. Jest to czujnik temperatury - nie bimetaliczny, jak pisze oldstaszek, tylko rezystancyjny - rezystancja czujnika zmienia się w zależności od temperatury. Ogólnie jak wykonasz kody błyskowe, to będzie wiadomo, czy jego rezystancja jest w normie, czy przewód nie jest przerwany, lub nie ma zwarcia (nie sprawdzisz, czy czujnik jest sprawny).
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
1.6 90' PN Kilka pytań :)
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości