Strona 1 z 2

Spalanie 30l na 100km.

: sob sty 15, 2011 23:02
autor: Anel626
Witam. Jestem posiadaczem Golfa MKII silnik 1,6 benzyna i 1990 rocznik. Autko niedawno kupilem, postanowilem sprawdzic ile pali, zalalem bak do pelna, przejechalem 100km i wyszlo ze spalilem ponad 30l nie wiem ile wiecej bo juz nie mialem pieniedzy przy sobie. Moglby ktos doradzic / pomoc ? (sprawdzilem tylko gaznik i przeczyscilem, te pokretlo od gaznika po prawej stronie co sie odkreca 3trzema srobkami, odkrecilem je i przekrecilem a gaznik nic nie reagowal na to) Bo nie da sie jezdzic z tym autem ze tyle pali. :(

Spalanie 30l na 100km.

: sob sty 15, 2011 23:28
autor: tomo83
nie jestem ekspertem, ale na chłopski rozum zacząłbym od sondy lambda + sprawdził czy nie ma jakiś wycieków. Niedawno kolega miał podobny problem w Vectrze, tankował auto w poniedziałek pod korek, jeździł tylko do pracy (ok 30km dziennie) i w okolicach czwartku sucho w baku. Okazało się, że miał dziurę w baku i walniętą sondę.
Tu kiedyś czytałem coś podobnego jak u Ciebie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#8824586" onclick="window.open(this.href);return false;

Spalanie 30l na 100km.

: sob sty 15, 2011 23:41
autor: Anel626
Wyciekow nie mam na 100 procent. Bede musial sprawdzic te sonde, bo takie spalanie to portwel zaraz cieki. Dzieki za rade.

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 14:08
autor: Anel626
Moze ma ktos jeszcze jakies propozycje?

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 16:32
autor: Dejwid20
Główna przyczyna moze byc wlasnie sonda bo ona regoluja dawka paliwa reguluje caly cykl spalania.

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 16:35
autor: Dejwid20
może być uszkodzony jeszcze niebieski czujnik temp płynu chłodzącego on reguluje temp pracy silnika przekazuje impuls na podstawie ktorego silnik chodzi na ssaniu. twoj moze caly czas chodzi na ssaniu i przez to tez moze wiecej palic

Re: Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 16:38
autor: davout
Dejwid20 pisze:może być uszkodzony jeszcze niebieski czujnik temp płynu chłodzącego on reguluje temp pracy silnika przekazuje impuls na podstawie ktorego silnik chodzi na ssaniu. twoj moze caly czas chodzi na ssaniu i przez to tez moze wiecej palic
nawet gdyby cały czas chodził na ssaniu, nie spaliłby 30l ..

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 16:49
autor: Morton;]
kolego nie ma żadnej sondy ani niebieskiego czujnika :jezor: zapewne masz gaźnik 2e2 szukaj po tematach pierburg 2e2 jest taki 1 wielki temat i wiele innych z tym problemem albo masz 2ee ale to poszukaj na forum fotek i porownaj pozdro milej zabawy z gaźnikiem ;p

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 17:44
autor: oldstaszek
Napisz - jaki silnik i jaki gaźnik gdyż inaczej nie pomożemy.
Od strony linki gazu i poniżej pokrywy masz podany typ i rodzaj gaźnika.
Ewentualnie napisz co ma - czy ma dużo połączeń elektrycznych na kostki.
Gaźnik 2EE ma od strony linki dużą puchę z popychaczem oraz podłączoną wiązkę z kilkoma przewodami. Na wysokości klapki ssania z lewej strony ma dłuższą puszkę z podłączoną wiązką. Na dole w osi przepustnicy po lewej ma biały czujnik z podłączoną wiązką.Ten gaźnik nie ma żadnej regulacji.
Gaźnik 2E2 ma z kolei kilka wężyków oraz akumulator podciśnieniowy na błotniku z lewej(zielona kula).Ma regulację po lewej stronie na dole od przegrody pasażera na klucz "13" oraz składu mieszanki pod korkiem w obudowie filtra powietrza - patrząc z góry.
Tyle celem naprowadzenia... :pub:

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 20:20
autor: Anel626
Gaznik mam 2EE poniewaz nie mam tej "zielonej kuli". Natomiast mam po prawej stonie ta pyche okragla ktora jest przykrecona trzema srobami, jak bylem u mechanika to on je odkrecil i ta pucha krecil a ona nie reagowala na te ruchy "nie otwierala i zamykala tej dyszy TAK MOWIl" . Natomiast po lewej stronie gaznika tez jest jakis mechanizm i mowil ze on tez nie dziala bo nie ma do niego wezykow z podcisnieniem.

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 21:12
autor: Anel626
Moze mi ktos pokazac polozenie tej sondy? Najlepiej zdj silnika i mniej wiecej zaznaczyc. I jak mam ja sprawdzic?

Re: Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 21:38
autor: oldstaszek
Anel626 pisze:Moze mi ktos pokazac polozenie tej sondy? Najlepiej zdj silnika i mniej wiecej zaznaczyc. I jak mam ja sprawdzic?
Sonda lambda jest za gaźnikiem na rurze wydechowej - prowadzi do niej jeden przewód elektryczny. Nie pomyl z podgrzewaczem kolektora ssącego - ten jest zaraz pod gaźnikiem i też z tyłu.
nie napisałeś czy ta "pucha" którą krecił mechanik ma wtyk na kilka przewodów elektrycznych - idzie do niego płaski wtyk z przewodami.
To spalanie masz najprawdopodobniej przez nieczynny elektromagnes krokowy ssania - klapa z góry cały czas w pozycji "zamknięta".
Wpisz sobie w szukajkę gaźnik 2EE - jest tego dużo na forum. :pub:

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 22:23
autor: Anel626
Bylem zobaczyc. Do tej "puchy" wchodza 3 rurki , dwie wieksze takiej samej wielkosci a jedna mniejsza. Jak moge sprawdzic czy ta sonda dziala?

Spalanie 30l na 100km.

: ndz sty 16, 2011 22:40
autor: Anel626
To jest gaźnik PIERBURG 2E.