Strona 1 z 4
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: czw gru 30, 2010 22:44
autor: ostry
chce w moim golfie 1.6pn założyć pierburga 2e2 ale kolektor ssący nie pasuje pod ten gaźnik. na pierwszy rzut oka wydaje się że jest wszystko ok ale żeby zamontować go bez żadnych oporów trzeba wywalić siłownik 3-położeniowy. w związku z tym mam pytanie skąd ten kolektor, czy może przerobić ten co jest? szukałem na internecie i znalazłem tylko takie foto
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pt gru 31, 2010 10:59
autor: ostry
nikt nie przerabiał?
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pt gru 31, 2010 12:43
autor: Paweł Marek
Kolektor taki sam, podstawkę zmieniasz ona jest tylko inna, musisz mieć wężyki wodne do podgrzewania gaźnika podpięte pod grzanie kolektora, podłączasz oba elektrozawory pod plus po zapłonie i masę, grzanie kanału mieszanki pod plus po zapłonie, kabelek masowy od pokrywy gaźnika do pokrywy rozrządu, grzałkę urządzenia rozruchowego możesz podłączyć pod grzanie jeża w kolektorze dolotowym i wszystko.
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pt gru 31, 2010 13:08
autor: ostry
zamontowałem ten gaźnik na takich dwóch podstawkach widocznych na zdjęciu ale dalej siłownik 3-położeniowy spiera się na kolektorze i gaźnik siedzi krzywo. czy to ma tak być?
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pt gru 31, 2010 15:56
autor: Paweł Marek
nie widzę dobrze tych podstawek mogłeś ustawić obok siebie, ma być jedna, do 2E2 jest lustrzanym odbiciem tej do 2EE
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: ndz sty 02, 2011 16:17
autor: ostry
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: ndz sty 02, 2011 17:44
autor: Paweł Marek
http://kaco18.w.interia.pl/podstawa1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; widzisz wycięcia w oryginale, znajdź sobie googlami grafiką podstawkę do 2EE porównaj z tą z fotki co dałem zobaczysz róznicę. Podciąłeś to ok, ale ma być grubsza i nie będzie haczyć siłownik o kolektor, te dwie stare to ktoś kombinował, nie wiem czemu, być może w ogóle kolektor jest od czego innego, gaźnik masz ok jak ma być od RF.
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: ndz sty 02, 2011 19:48
autor: ostry
znalazłem taką podstawkę z tymi wycięciami i na moje oko grubością(3cm) nie odbiega od starej więc tak czy siak będzie haczyć. wyjścia są następujące:
1. 5cm podstawka/dystans której pewnie na rynku nie ma i będę musiał dorabiać a i tak nie mam pewności czy to nie zakłóci prawidłowej pracy silnika
2. wymiana kolektora
3. dalsze szlifowanie kolektora w celu zminimalizowania odstępu
osobiście jestem za tym by trochę, nie dużo podszlifować i z tych podstawek co mam spróbować coś zdziałać. jak myślisz?
z drugiej strony taki kolektor nie jest wcale drogi, znalazłem chyba odpowiedni:
kurde no nie wiem. jak wygląda wymiana takiego ustrojstwa?
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pn sty 03, 2011 00:54
autor: Paweł Marek
Nie wiem co poradzić bo robiłem koledze identyczną przeróbkę i nie było takich kłopotów, kupiłem mu tylko podstawkę która jak pisałem jest odwrotnością lustrzaną tej od 2EE (2E2 przychodzi odwrotnie) i tyle. Mam ciągle wrażenie że coś nie tak z tymi Twoimi podstawkami ale nie mam pojęcia czemu.
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pn sty 03, 2011 13:31
autor: ostry
problem osadzenia gaźnika jest już z głowy. założę go na nowej gumie i tej starej mniejszej
co z podciśnieniem gaźnika, czy ono jest dobrze podłączone?
według schematu z internetu nie do końca podłączenie jest prawidłowe ale czekam na ocenę fachowca
jak sprawa ma się z podgrzewaniem, obojętne gdzie je podepnę?
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pn sty 03, 2011 21:09
autor: Paweł Marek
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pn sty 03, 2011 21:10
autor: Paweł Marek
grzanie gaźnika szeregowo z grzaniem kolektora ssącego
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: pn sty 03, 2011 21:54
autor: ostry
dziękuję
jak ma się sprawa z elektryką?
stary gaźnik był podłączony tak:
1.6PN + gaźnik 2e2 przeróbka
: wt sty 04, 2011 00:41
autor: Paweł Marek
Opisałem ci wcześniej przecież. Oba zawory z pierwszej fotki plus po zapłonie i masa biegunowość dowolna.
Z drugiej fotki po lewej plus po zapłonie, po prawej plus z włącznika w króćcu głowicy, czerwony włącznik zdaje się (nie niebieski w każdym razie który został ci z 2EE. W oryginale do tego jest jeden włącznik, drugi jest do gzrania jeza w kolektorze, możesz do spiąć razem oba maja podobne parametry i grzeją póki silnik zimny. Zostaje kabelek masowy od pokrywy gaźnika do śruby pokrywy zaworów i wsio. Plus po zapłonie masz przy cewce pociąg sobie od niej jeden kabel, załóż jakiś bezpiecznik 10A zrób rozgałęzienie na trzy i podpinaj jak napisałem.