Strona 1 z 2

Przerywa kopci i pali..

: pt gru 24, 2010 00:54
autor: TomSven
Witam.

Na samym początku zaznaczę iż przeglądałem forum i internet jednak nie znalazłem wszystkich informacji.Posiadam Golfa II 1.3 benzyna 89r gaźnik.Od pewnego czasu golf zaczął kopcić na czarno oraz przerywać i gasnąć na zimnym silniku.Ostatnio zauważyłem też spory wzrost spalania.Miałem uszkodzony katalizator i myślałem że chociaż jeden problem zniknie po jego naprawieniu.Wstawiłem rurę zamiast katalizatora i jedynie polepszyły się osiągi oraz nieznacznie zmniejszyło się kopcenie.Dodam jeszcze że brzęczy mi kontrolka ciśnienia oleju po dłuższej jeździe.Obecnie podejrzewam gaźnik/automatyczne ssanie/sondę lambda.Proszę o pomoc..

I jeszcze dwa krótkie pytania.Gdzie znajduję się u mnie sonda lambda? Czy mogę odłączyć czujnik ciśnienia oleju?

Przerywa kopci i pali..

: sob gru 25, 2010 00:47
autor: TomSven
Nikt nic nie poradzi?

Przerywa kopci i pali..

: sob gru 25, 2010 01:23
autor: tomek mk2 BDE
w golfie 1.3 gaznik nie ma sondy

Re:Przerywa kopci i pali..

: sob gru 25, 2010 01:36
autor: piteR-ek
może filtr powietrza masz nie zatkamy i silnik ssie za dużo paliwa? A jak nie to to szukaj bo było napewno mnóstwo podobnych tematów związanych z twoim problemem

Przerywa kopci i pali..

: sob gru 25, 2010 02:18
autor: TomSven
Tak tak było mnóstwo tematów i w każdym temacie są podobne odpowiedzi do twoich :)

A coś na temat czujnika ciśnienia oleju?

Przerywa kopci i pali..

: sob gru 25, 2010 20:30
autor: piteR-ek
TomSven pisze:A coś na temat czujnika ciśnienia oleju?
A sprawdzałeś stan oleju, może pompka puszcza benzynę do oleju i go po prostu rozrzedziła stąd właśnie świeci ta kontrolka

Przerywa kopci i pali..

: sob gru 25, 2010 22:12
autor: majekMK2
a jesli masz kopcenie na czarno sprawdź automatyczne ssanie

Re: Przerywa kopci i pali..

: sob gru 25, 2010 23:24
autor: TomSven
piteR-ek pisze:
TomSven pisze:A coś na temat czujnika ciśnienia oleju?
A sprawdzałeś stan oleju, może pompka puszcza benzynę do oleju i go po prostu rozrzedziła stąd właśnie świeci ta kontrolka
Rzeczywiście granica stanu oleju nie jest wyraźnie zaznaczona i na bagnecie olej wygląda na trochę rzadki.
majekMK2 pisze:a jesli masz kopcenie na czarno sprawdź automatyczne ssanie
Od początku podejrzewam automatyczne ssanie,tylko nie bardzo wiem jak się za to zabrać...

Przerywa kopci i pali..

: ndz gru 26, 2010 11:34
autor: majekMK2
szkoda jakbym miał czas a widze ze jestes z okolic to bym sprawdził to u ciebie :bigok:

Przerywa kopci i pali..

: ndz gru 26, 2010 11:49
autor: Paweł Marek
TomSven, jesteś pewien że to gaźnik? Trzeba by sprawdzic czy nie przelewa benzyna - za wysoki poziom w gaźniku(zawór iglicowy, membrana zaworu wzbogacania)

Re: Przerywa kopci i pali..

: ndz gru 26, 2010 20:04
autor: TomSven
majekMK2 pisze:szkoda jakbym miał czas a widze ze jestes z okolic to bym sprawdził to u ciebie :bigok:
Rzeczywiście nie daleko.Możesz podać jakiś kontakt na przyszłość? Póki co wolałbym jakieś drobne rady,lub chociaż lokalizacje tego ssania abym mógł się sam jak najszybciej pobawić :)

P.S Wiesz coś na temat zakładu zajmującego się gaźnikami w "Wielkiej Puszczy" obok Porąbki?
Paweł Marek pisze:TomSven, jesteś pewien że to gaźnik? Trzeba by sprawdzic czy nie przelewa benzyna - za wysoki poziom w gaźniku(zawór iglicowy, membrana zaworu wzbogacania)
Popatrzę na ten gaźnik choć mówiąc szczerze to jeszcze nigdy go nie rozkręcałem..

Przerywa kopci i pali..

: ndz gru 26, 2010 20:48
autor: majekMK2
poszło pw w sprawie kontaktu a co do kolesia co robi to niestety nie znam
podaj dokładnie jaki silnik masz??

Przerywa kopci i pali..

: pn gru 27, 2010 13:50
autor: TomSven
Gaźnik to pierburg.Nie wiem co jeszcze podać.

Dzisiaj trochę go sprawdzałem.Zauważyłem że gdy palcem otworzę przepustnicę obroty chodzą równo.Ząbek obok gaźnika był powiązany drucikiem.Myślę że trzeba wyregulować szczelinę przepustnicy,próbowałem niestety bez skutku.Może wiecie jak to się robi? Dodatkowo sprawdziłem jedną świece i była strasznie zakopcona.Wymieniłem ją na nową,niestety do reszty potrzebuję innego klucza bo ten który posiadam jest za krótki.

EDIT: Dzwoniłem do tych z Porąbki.Powiedzieli żeby zregenerować gaźnik a koszt to około 200zł.

Przerywa kopci i pali..

: pn gru 27, 2010 14:26
autor: Paweł Marek
Pierburg może być zwykły 2E2 lub elektroniczny 2EE, daj fotki z pokazaniem o jaki drucik chodzi szkoda czasu inaczej dochodzić co masz.