Strona 1 z 1

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 17:18
autor: olivier3103
na poczatku chcialbym sie przywitac na forum vw
jest to moje nowe autko vw mk2 z silnikiem 1.8 gti pf wersja us

auto ogolnie do zadbania i dopieszczenia glownie silnik

zaczalem ostatniio wymieniac powoli filtry etc

i mam pytanie takie

auto ogolnie dziwnie pracuje na pb gdyz obroty faluja,,krokowy dziala..przeplywka takze...
wczoraj zostala wymieniona uszczelka pod klawiatura ktora nastepnego dnia zostala zassana do srodka i dalej lecial olej i to wiecej niz poprzednia
wymieniona zostala uszczelka ponownie z wieksza iloscia silikonu.
Auto teraz stoi i czeka az sie silikon zeschnie
Wiec pytanko jest takie

czemu zassalo ta uszczelke??
i czemu jak odkrece korek od oleju to obroty troche spadaja??

nie chlapie olejem ani nic....nie gasnie ale obroty duzo opadaja a jak bagnet wyciagne to jeszcze gorzej

co to moze by??

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 18:21
autor: prezesik25
moim zdaniem odma jest zapchana - wąż z tyłu łączący przestrzeń korbową, pokrywę rozrządu z wytryskiem.

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 18:39
autor: olivier3103
chodzi o ten przewod??
Obrazek

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 18:46
autor: prezesik25
Tak, może on być zapchany. Z tyłu silnika na dole przy bloku jest separator oleju, który oddziela olej i pozwala na odpowietrzenie skrzyni korbowej od rosnącego ciśnienia. Należałoby wszystko rozkręcić, wyjąć i umyć w benzynce ekstrakcyjnej.

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 19:03
autor: olivier3103
no ten przewod akurat czyscilm ale i tak byl czysty....tylko ze ta puszka co wchodzi w pokrywe ma ulamany ten zaczep

a jak dojsc do tego drugiego weza i go rozkrecic?

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 19:22
autor: kryst
wiesz cos na temat tego czy np silnik brał olej wcześniej?

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 19:30
autor: olivier3103
nie wiem wlasnie nic....auto ogolnie zdrowe..ladne....silnik pali na strzala....isc idzie....ale brakuje mu troche do tych 107 koni
ojej wymienilem od razu bo nie wiadomo co tam bylo.....wlalem castrola 15w40 mineralny

gasnie po odkreceniu korka oleju

: pn lis 15, 2010 23:59
autor: toffic
W PFie nie ma z tyłu żadnego separatora odmy, wg mnie masz małą nieszczelność w dolocie, źle ustawiony przepływomierz albo zapłon. Pierwszą rzecz możesz sprawdzić sam, z resztą niestety możesz sobie nie poradzić

gasnie po odkreceniu korka oleju

: wt lis 16, 2010 09:38
autor: Paweł Marek
olivier3103, spadek obrotów w każdym silniku z taką konstrukcją odmy czyli PF, PB albo 2E z mk3 jest normą wynika z konstrukcji odmy - silnik ciągnie do dolotu z odmy po odkręceniu korka powietrze nie widziane przez przepływomierz i stąd zaburzenia obrotów - tak ma być i tym się nie martw.
A co do uszczelki - została źle dobrana i tyle. Żadnego silkonu. Jeśli masz blaszaną pokrywę - typowa uszczelka np korkowa. Jesli pokrywa jest aluminiowa - wymaga innej uszczelki metalowo - gumowej, droższej trochę.