Strona 1 z 1

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: pt lis 12, 2010 20:59
autor: MagiK_TWI
Witam.
Mam pewien problem, pacjentem jest;

Golf MKII 1.6/1F- z passka) z instalacją silnika i komputerem 1.8/RP.


Teraz, przy próbie odpalenia wtryskiwacz nie wtryskuje paliwa do kolektora..
-Pompa pompuje paliwo, lecz wtryskiwacz nie pracuje.

Sprawdzałem miernikiem- Na wtyczkę wtrysku nie idą żadne 'impulsy' przy rozruchu, ale np; na silnik krokowy jest zasilanie.
Kabla sprawdzane od wtyczek do komputera.

Czyżby sterownik padł?

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: pt lis 12, 2010 21:07
autor: miś fazi
miernikiem trudno te impulsy wyłapać , miernik ma dużą bezwładność , sprawdź omomierzem czy wtrysk ma przejście , to znaczy czy cewka elektromagnesu nie ma przerwy

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: sob lis 13, 2010 00:12
autor: Lipek81
A potem jeszcze sprawdź to samo, tylko przy wtyczce sterownika. Złączka od wtrysku lubi się syfić olejem spod pokrywy zaworów i czasami nie łączy.

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: sob lis 13, 2010 12:45
autor: MagiK_TWI
Sprawdzałem:
-Na wtrysku jest przejscie.
-Na wtyczce nie ma.

Sprawdzane między 2-3 Pinem.

Macie Panowie jakieś pomysły??

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: sob lis 13, 2010 16:18
autor: miś fazi
na próbę zdejmij wtyczkę z wtrysku i podłącz go do napięcia 12 V , słuchaj czy iglica pstryknie , bo możliwe że wtrysk jest zapieczony

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: sob lis 13, 2010 17:35
autor: Lipek81
Ale patrzyłes na tej wtyczce przy sterowniku? Tej duzej, co wpieta jest w ECU? Jak tak, to z instalacja jakis problem. Masz gaz? Moze tam cos jest namieszane?

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: sob lis 13, 2010 17:46
autor: MagiK_TWI
patrzyłem na wtyce wtrysku.
nie mam gazu.
Wtyke od sterownika mam chyba na 28 pinów, a tutaj na schemnacie jest 35- http://www.a2resource.com/electrical/ma ... ronic.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Na których pinach przy wtyce sterownika mierzyć?

Brak 'wtrysku' paliwa- montronic.

: sob lis 13, 2010 20:07
autor: Lipek81
We wtrysku masz cztery piny - dwa zewnętrzne są od czujnika temperatury powietrza - dochodzą do nich przewody brązowy i czarno-żółty. Brązowy podłączony jest do masy (sprawdź, czy ma przejście do masy), czarno-żółty idzie do pinu 14 w sterowniku. Do dwóch zewnętrznych pinów dochodzą przewody czerwony lub biało-fioletowy (zależy, który rocznik) i niebiesko-czarny - i to są od wtrysku. Na czerwonym (lub biało-fioletowym) pojawia się niecałe +12V (niecałe, bo przechodzi przez rezystor) w momencie, jak pracuje pompa paliwa - czyli chwilę po przekręceniu kluczyka. Niebiesko czarny idzie od wtrysku na 13 pin w sterowniku. Wtyka powinna być na 25 pinów.