Damian3942 pisze:Więc jak chcesz wypowiadać się na temat układu sterującego DIGIJET (który jest notabene bardzo prostym wtryskiem), to zdobądź najpierw taki samochód, poodłączaj różne wtyczki i napisz nam o efektach.
p8pepe, moje wywody były po, żebyś zrozumiał co oznacza odpięta wtyczka. Lepiej chyba coś dobrze wyjaśnić niż walnąć jałowe stwierdzenie, typu "nie będzie widział maksymalnego oporu? Jakbym tak prosto napisał, to byś zrozumiał o co mi chodzi?? Nie, a pytał bys tylko dalej.
Czujnik temperatury jest gdzieś podłączony. To coś, czymkolwiek by nie było, do czego jest podłączony nie zczytuje rezystancji tylko prąd. Zatem nie ma czegoś takiego jak "maksymalny opór" tylko jest brak prądu. Jest wyciągnieta wtyczka - jest przerwany obwód.
Ok, tą dyskusją nie pomagamy djtalarusowi ale ciekawi mnie co się dzieje w tym silniku po odpięciu czujnika temp? I jak ma sie do tego ciepły i zimny silnik?
Czyli co, na zimnym po odpięciu czujnika będzie mniejszy wtrysk niż na ciepłym? Chłopie - jest odłączony czujnik, więc skąd "auto wie", że silnik jest ciepły lub zimny?!
Moderatorzy pewnie nie pozwolą na dalszą dyskusję więc napisz proszę na priva.
p8pepe pisze: DIGIJET jest jak pisałem wcześniej, a ty mącisz koledze djtalarus o termorezystorach NTC, PTC i Bóg wie jakich jeszcze, podczas gdy nie jest mu to do niczego potrzebne.
nie mącę jemu tylko tobie - to ty zacząłeś teorię o "maksymalnym oporze" przy odpietej wtyczki.
Djtalarus, odpepnij ten czujnik i napisz o efektach.
Damian3942 pisze:PS komputer po odłączeniu zazwyczaj wchodzi na tryb awaryjny tylko nie pamietam czy to szło tylko do sondy labda (ona też może być walnięta) czy tyczy się to też czujnika.
uważam, że powinien nawet najprostszy sterownik po odpięciu każdego czujnika, który nie jest absolutnie niezbędny do uruchomienia silnika.