Strona 1 z 1
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: pn paź 25, 2010 21:05
autor: vwEmil
Witam, nie znam sie na gaźnikach, lookałem w szukaczu ale nie znalazłem rozwiązania dotyczącego mojego problemu. Auto odpala tylko po dodaniu gazu i nie ma wogóle wolnych obrotów. Klapka która jest u góry gaxnika jest uchylona na maxa. po jej przymknięciu auto odpala i pracuje normalnie. Prąd dochodzi do gaźnika. POMOCY
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: pn paź 25, 2010 22:38
autor: Paweł Marek
Napisz czy na gorącym silniku jest to samo. Klapka ma być przymknieta na zimnym, od tego jest urządzonko w pokrywie 27 odkręc zobacz co tam się stało
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: wt paź 26, 2010 13:24
autor: vwEmil
Rozebrałem to jak pisałeś. nie zauwazylem niczego podejrzanego i zlozylem i o dziwo klapka jest już uchylona na jakieś 4mm czyli tak jak powinno być. Ale silnik nadal nie odpala bez dodania gazu i nie ma wolnych obrotów. Co jest odpowiedzialne za wolne obroty?
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: wt paź 26, 2010 14:21
autor: Paweł Marek
dokładnie nie wiem poszukaj jest zdaje się dysza otwierana eklektrozaworem od tego
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: wt paź 26, 2010 18:20
autor: vwEmil
rozkręciłem to i owo, przedmuchałem wszystkie dysze i podkręciłem przpustnice wolnych obrotów i odpalił po czym gasnie po około 20 sek do tego kopci szarym dymem jakby spalał olej. Wydaje mi sie że za dużo paliwa dostaję, nie wiem co z tym mogę zorbić bo wyczytałem że tu chyba nie ma regulacji dawki paliwa :/ Teraz jeszcze zauwazylem że leci lekko paliwo z tyłu gaźnika na tej takiej pompce która pracuję wraz z dodawaniem gazu - dostanę membramę w sklepie do czegos takiego czy tylko szrot?
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: wt paź 26, 2010 20:33
autor: Paweł Marek
membranę dostaniesz ale weź sobie na wzór starą bo w sklepach są z trzema długościami trzpieni i często nie umieją dobrać po katalogu, albo zbierz ten trzpień i taką sama kup.
Sprawdź czy gaźnik nie przelewa: zacznij od wykręcenia mambrany zaworu wzbogacania mieszanki pod pokrywka w kształcie rombu i zobacz czy nie jest dziurawa, maleńka dziurka w niej ledwo widoczna może spowodować przelewanie paliwa w gaźniku i takie objawy.
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: wt paź 26, 2010 22:30
autor: vwEmil
wybacz może jestem tępy ale nie wiem o jakiej membramie mówisz mimo że dziś rozkrecalem gaźnik.... jest ta część wyszczególniona na schemaciue ideaowym?
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: wt paź 26, 2010 22:46
autor: Paweł Marek
nr 7
Re: Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: pt kwie 27, 2012 18:43
autor: nogiln
Paweł Marek pisze: dysza otwierana eklektrozaworem od tego
Nie mam wolnych obrotów, wymieniłem gaźnik i jest to samo. Odpala po dodaniu gazu.Jak sprawdzić czy do tego elektrozaworu od dyszy dochodzi napięcie?
Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: pt kwie 27, 2012 22:27
autor: piotrek111
Ja kiedyś walczyłem z gaźnikiem tak jak Ty, podmieniłem od kumpla sprawny gaźnik i dalej było to samo. Po wielu bojach okazało się, że to czujnik halla. Jak masz możliwość to pożycz od kogoś aparat i będziesz wiedział.
Re: Pierburg 2E3 1,3 brak wolnych obrotów
: sob kwie 28, 2012 12:30
autor: nogiln
Za co dokładnie odpowiada czujnik halla? Znajomy mechanik mówi, że odpowiada za dawanie w odpowiednim momencie iskry.
Zauważyłem,że na zimnym nie gaśnie po zdjęciu stopy z pedała gazu, a jak się rozgrzeje to po zdjęciu nogi od razu gaśnie?