Strona 1 z 1

1.8 RP czy to sonda?

: pn paź 25, 2010 11:52
autor: anko1973
Koledzy proszę o radę.
silnik jak w opisie. tylko PB. żadnych przeróbek, ulepszeń, nigdy nie miał gazu. problem mam taki ,ze dużo bierze po mieści 12 -13l. trasa 7. poczytałem na forum zrobiłem tester diodowy i wyszło, że sonda lambda. kasowałem i zczytywałem ze 3 razy - zawsze wychodzi to samo. przymierzam się do wymiany ale może być chyba i tak że jest przerwa na kablu i chciałem to jakoś sprawdzić. czytałem, ze oscyloskop mozna podłączyć. tylko jak? samochód był 2 tygodnie temu na rocznym badaniu technicznym i zdał w 100% - czyli spaliny sa OK - podobnie było i 2 i 3 lata temu więc od 2007 bo wtedy sam go przytargałem dla małzonki z Niemiec.
czy nie jest tak, ze jak byłaby sonda uszkodzona to spaliny byłby złe? mozna jeszcze jakos po spalinach zdiagnozować tą sondę? można pod te ECU cos podłączyć? czy pozostaje tylko, dioda, miernik, oscyloskop; tak wygląda moje ECU:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43a ... 945be.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1.8 RP czy to sonda?

: pn paź 25, 2010 12:01
autor: norek111
podjedz do warsztatu niech podepną pod tester lub oscyloskop i będziesz miał 100% pewność za około 20zł,zakup dobrej sondy to nie taki mały koszt
anko1973 pisze:czy nie jest tak, ze jak byłaby sonda uszkodzona to spaliny byłby złe?
raczej tak

1.8 RP czy to sonda?

: pn paź 25, 2010 12:41
autor: Paweł Marek
Wszystko zależy od stanu katalizatora. Jeśli jest sprawny to dopali nieprawidłowe składniki spalania i spaliny wyjdą ok. Możesz sobie zorganizować tester diodowy (wskaźnik AFR) do oceny pracy sondy (30-50 zeta).

1.8 RP czy to sonda?

: pn paź 25, 2010 15:04
autor: anko1973
ta..20 zeta :grrr:
w stolycy na takie zabytki to nie ma fachowców to raz a dwa jak cos z najdziesz to trzeba wolny dzień brać bo w soboty nikt tutaj nie pracuje.
mam jednego kolesia - chce mi zrobic diagnostyke za 200 zeta! ale chyba dam sobie siana na razie. żonka mało jeździ ma go od 3 lat to może jeszcze miesiąc pojeździć może sam dojdę.

kolego Paweł Marek ten tester AFR to tak samo jak na zczytywanie kodów usterek sie robi ? widziałem na forum instruktaz ze zczyttywania kodów na PN ale u mnie na RP cos nie wychodzi. cos źle robie czy ten tester AFR to cos innego? znalazłem na elektordzie układ na scalaku LM3914; to cos takiego?

zakładajac ze znajdę kogoś z oscyloskopem jak go podłączyć?

jak zdjąc wtyczkę z ECU aby sparwdzic czy jest przejscie na kablach? tam jest jedna śruba do odkręcenia na wtyczce?

1.8 RP czy to sonda?

: wt lis 30, 2010 21:47
autor: anko1973
koledzy sondę zdecydowałem się wymienić bez sprawdzania dokładnego - tylko zczytałem kody usterek. po wymianie znowu zaczytałem kody 4-4-4-4 więc jest OK spalanie spadło i co najwazniejsze auto odpala w mrozy! :bigok:
temat do zamknięcia