Strona 1 z 1
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 08:57
autor: Aspyre
Witam.
Mam pewien problem. Posiadam Golfa II 1.3 z instalacja gazową.
Wymieniłem ostatnio pompkę paliwa oraz filterek paliwa i od tego czasu samochód nie utrzymuje obrotów na benzynie. Na Ciepłym silniku ma 200 obrotów albo w ogóle gaśnie. A na zimnym przy odpalaniu zakreci odpali i od razu gaśnie, nie reaguje na gaz, dopiero za którym z kolei razem zaczyna przy wciskaniu pedału zwiększać obroty a potem ma problemy z ruszeniem.
I tu moje pytanie czy to wina gaźnika czy nowej pompki.
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 09:17
autor: enzo2211
A nie ma tam jakiegoś silniczka krokowego?? a może coś zostało źle złożone
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 09:43
autor: lukasfenix
enzo2211 pisze:A nie ma tam jakiegoś silniczka krokowego??
Oj nie ma...
Kolego, użyj szukajki bo takich tematów jest w brud. Sam walczyłem z podobnymi objawami w dwóch Golfach. Zacznijmy od tego czy pompkę kupiłeś nową, sprawną? Filterek nie ma nic do obrotów...
Re: 1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 11:18
autor: Aspyre
lukasfenix pisze:
Zacznijmy od tego czy pompkę kupiłeś nową, sprawną?
Pompkę kupiłem nową
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 13:47
autor: lukasfenix
W takim razie pompkę wykluczamy. Brak wolnych obrotów i reakcji na gaz to najczęściej objaw uszkodzonej podstawy gaźnika.
Weź dezodorant i na odpalonym silniku( podejrzewam że na gazie będzie wygodniej) pryśnij w okolice podstawy gaźnika. Jeśli jest uszkodzona, obroty wzrosną lub spadną. Powiedz co wyszło z testu, najwyżej podziałamy dalej.
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 15:55
autor: Aspyre
Na gazie obroty lekko podskoczyly, do 1100/1200
a na benzynie z 100/200 do nawet 1400
czyli podstawa jest rypnięta...
Orientujesz się może czy jest jakiś sklep internetowy gdzie znajdę w miarę tanią/ używaną taką podstawę
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 19:12
autor: lukasfenix
Aspyre pisze:czyli podstawa jest rypnięta...
Miałem to samo. To dość częsta usterka w autach latających głównie na LPG.
Aspyre pisze:Orientujesz się może czy jest jakiś sklep internetowy gdzie znajdę w miarę tanią
Raczej szukaj w sklepie motoryzacyjnym, przygotuj się na wydatek ok 60 zł.
Aspyre pisze:używaną taką podstawę
Nie ma mowy! Takie rzeczy kupuje się nowe. Nawet jak nie jest pęknięta to wystarczy, że od ciepła podgięła się w jednym miejscu i obrotów nie ma.
Montaż nie jest skomplikowany, choć dostęp do nakrętek jest słaby.
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 14, 2010 19:16
autor: Aspyre
Ok dzięki wielkie za pomoc
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: pn paź 18, 2010 12:45
autor: gasiorx
witam panowie znalazłem zdjęcie omawianej podstawki gaźnika i jakoś nie widze tam żadnych nakrętek, mógł bym prosić o jakieś większe instrukcje bo z pierwszego spojrzenia na gaźnik pod maske też nie zauwazyłem nakrętek tylko jakieś płaskie zakonczenia tych srub, jak to odkrecic??????????
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: czw paź 21, 2010 22:39
autor: Aspyre
Nakrętki są od dołu, wystarczy ściągnąć filtr powietrza wraz z obudową i włożyć pod spód rękę
Re: 1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: sob paź 23, 2010 21:41
autor: gasiorx
Aspyre pisze:Nakrętki są od dołu, wystarczy ściągnąć filtr powietrza wraz z obudową i włożyć pod spód rękę
rozumiem ze te śruby przechodza na wylot caly kolektor dolotowy i pod nim sa te nakretki wlasnie, tak
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: ndz paź 24, 2010 11:45
autor: lukasfenix
gasiorx pisze:rozumiem ze te śruby przechodza na wylot caly kolektor dolotowy i pod nim sa te nakretki wlasnie, tak
Dokładnie tak kolego. Jak pisałem wcześniej dostęp do nich do łatwych nie należy, ale dobra grzechotka i płaska 10 dadzą radę.
1.3 88r. Problem z Gaźnikiem
: ndz paź 24, 2010 20:23
autor: gasiorx
dzięki wielkie teraz wszystko jasne już