Strona 1 z 1

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 08:31
autor: Krzychu161190
Witam
Mam mały problem z gaźnikiem a dokładniej z słowniczkiem pod ciśnieniowym przy nim (pokazane na zdjęciu) czy gaźnik będzie bez tego chodził i jaką to role w ogóle spełnia i czy mogę g odkręcić ale nie wyciągać tylko przesunąć żeby nie mógł opierać się o przepustnice ?
Objaw jest taki ze powinien się ten słowniczek chować a on jest prawie cały czas wysunięty i silnik pracuje na wyższych obrotach.
1156328552.jpg

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 08:52
autor: artur b.
siłownik ten steruje obrotami. Jak go wykręcisz nie będziesz miał wolnych obrotów.
Jeśli się nie chowa i trzyma cały czas bardzo wysokie obroty to albo masz nieszczelność na przewodach gumowych(ja tak miałem), albo się zastał(sprawdź czy można go wcisnąć, jest bardzo "twardy").
Opiera się on o śrubkę, jeśli nie chcesz by się zbytnio opierał o przepustnicę to wykręć tą śrubkę.

I nie radziłbym go wyjmować gdyż wtedy można zakłócić układ podciśnieniowy gaźnika(o ile dobrze pamiętam idą do niego 2 przewody gumowe)

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 09:02
autor: Paweł Marek
Krzychu161190, najpierw zdejmij i zaślep weżyki od tego zaworu który na fotce widać u samej góry po lewej, to tak zwany zawór elektroczasowy który ma się zamknąć kila sekund po uruchomieniu zimnego silnika. Jeśli pomoże masz winnego, możesz jeździć bez niego. Jak kolega napisał sprawdź wszystkie weżyki. Nie napisałeś jak wysokie są te obroty, jeśli umiarkowanie podwyższone to po zrobieniu tego co napisałem wyżej zacznij od regulacji obrotów jałowych podwyższonych na 3000, opisy na forum.

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 09:16
autor: Krzychu161190
Wężyki są wszystkie zmienione na Nowe a słowniczek wsuwa się jak ręką go wciskam .
Ac do tego zaworka to jak go można sprawdzić czy działa???
Obroty są stałe nie falują są w granicach 3000.
Jeszcze coś w tym słowniczku jest jakaś membrana która mogła się uszkodzić bo tam jest taki mały otworek i jak palec przykładam do niego to go zasysa a jak puszcze to pod ciśnienie chowa siłowniczek ale jak dam gazu spowrotem wychodzi.

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 09:26
autor: Paweł Marek
Tak mogła pęknąć membrana w tym siłowniku. A zaworek sprawdzisz po prostu jak napisałem, odłącz i zaślep wezyki, jeśli obroty nie spadną to on tu nie jest winien. Możliwa jest regeneracja siłownika o który pytasz to tzw siłownik 3-położeniowy (4-poł. przy klimie lub automacie) są firmy robiące to albo zostaje ci szukanie używki. Możesz jeszcze popatrzeć na tył tego siłownika, ma tam śrube regulacyjną. Kręcenie nią wpływa na wysunięcie trzpienia siłownika w pozycji środkowej czyli tej najbardziej potrzebnej, do ustalenia obrotów biegu jałowego ciepłego silnika. Ale nie kręć to śrubą, z 3000 na 800 obrotów nią nie zmniejszysz, chodzi mi o to że ona ma na sobie 2 małe oringi uszczelniające, które uszkadzają się jak się za dużo tą śrubą kręci. Więc tylko raz wykręć (zapamiętaj liczbę obrotów) ją całą i obejrzyj te oringi na niej czy są dobre.

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 09:32
autor: Krzychu161190
nie wiem czy tu oringi mi wiele dadzą bo wykręciłem raz ta śrubę i nie były w takim złym stanie a pytałem się to ciężko zamówić taki wymiar ich ale do nie dawnej pory wszystko chodziło idealnie a nie pokoi mnie ten siłowniczek bo już nie robią ich z tego co słyszałem tylko używki jak coś ale zaraz sprawdzę ten zaworek

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 09:35
autor: Paweł Marek
Pisałem, regeneracja albo używka. Ale znajdziesz, na giełdach mają całe kosze takich starych gaźników, sprawdzisz na miejscu zasysając ustami powietrze przez wężyki czy mają całe membrany

Problem z siłowniczkiem przy gaźniku.

: ndz sie 08, 2010 12:15
autor: Krzychu161190
sprawdziłem z tym zatykaniem tych rurek i nic nie dało to jest na pewno do wymiany ale dzięki za podpowiedz Pozdrawiam