Strona 2 z 3

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: pt mar 31, 2017 21:17
autor: Ssindossa
Auto wrocilo, problem dalej jest. Znajomy mowi, zeby sprobowac wymienic cewke, ze moze juz byc prawie martwa, drugi mowi ze to moze byc wina palca. Co o tym myslicie, licze na porade, zeby nie wymieniac w ciemno i nie wywalac pieniedzy bez sensu :)

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: sob kwie 01, 2017 09:43
autor: mleko1984
Tak jak mówiłem: multimetr w rękę i nikogo nie słuchaj, ja już tyle razy słyszałem historię taką jak twoja że już mi się to znudziło. Każdy w ciemno wymienia co popadnie i tak samo każdy radzi wymienić cewki, kable świece i kto wie co jeszcze (oczywiście nie zaszkodzi może przypadkiem się coś innego naprawi) ale listę potencjalnych problemów ci podsyłałem wcześniej... Skup się na tym przepływomierzu o ile jesteś pewny, że dolot jest w 100% szczelny...

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: sob kwie 01, 2017 18:46
autor: Ssindossa
A wiec tak:
Jako, ze mam swojego mk2 1,3 nadal na podworku, postanowilem sprawdzic dzialanie samochodu po przelozeniu (na pewno) sprawnych czesci (wymieniane bylo sporo, samochod pali bez problemow) , aby wykluczyc ich awarie.

- Przeplywomierz wraz z calym filtrem powietrza, po przelozeniu bylo wciaz tak samo.
- Cewka, po przelozeniu rowniez mial problem z odpaleniem, dzialanie takie samo.
- Modul zaplonowy jest rowniez sprawny... przelozony i sprawdzony na innym golfie.
- Obejrzalem i przesluchalem caly dolot powietrza, nie zauwazylem zadnych dziur oraz innych "przeciekow"

Wiec nic dalej nie wiem...

Dzisiaj okolo 14 wyjezdzalem do sklepu, pierwszy raz odpalalem samochod, w srodku byl mocno zgrzany, bylo jakies 35 stopni, pod maska troche ciepły, a i tak mial problem zeby odpalic. Gdy go odpalam o 6, gdy jest jeszcze chlodno, pali na dotyk.

Zastanawia mnie kwestia sondy, ktorej nie przekladalem (po sprawdzeniu miernikiem na wlaczonym silniku sonda pracowala na napieciu 0.02V, po przygazowaniu lecialo max do 0.04V), ale czy ona moze dawac takie objawy przy odpalaniu, a podczas jazdy juz auto nie gasnie? Zauwazylem rowniez troche okopcony wydech (jest podwojny) jedna rura na czarno, druga czysta, oraz czuc troche benzyna ze spalin. Byc moze taki update informacji kogos naprowadzi i uda sie w koncu ustalic co mu dolega :?

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: ndz kwie 02, 2017 13:41
autor: Ssindossa
Dzisiaj jest znacznie cieplej niz wczoraj, samochod na sloncu, zszedlem na dol, probowalem go odpalic i... krecil krecil i nie odpalil. Probowalem pare razy, z i bez wcisnietego gazu... Im sie robi cieplej tym jest gorzej a nie lepiej... juz brak mi pomyslow

Do tego przestalem slyszec pompe paliwa (charakterystyczne buczenie po przekreceniu kluczyka), slychac tylko metaliczne cykniecie, albo dwa, potem silnik kreci i nic dalej sie nie dzieje. Bezpiecznik pompy wymieniony na nowy, prawy dolny przekaznik przelozony (12 z kolei, podobno jest od pompy), rowniez bez zmian.

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: śr kwie 05, 2017 04:32
autor: mleko1984
No to zobacz czy na wtyczce od pompy pojawia się napięcie jak przekręcasz kluczyk, może jednak dogorywała i padła na amen

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: czw kwie 13, 2017 10:29
autor: jhosef
Ssindossa pisze: Auto ma digi 2. Gdzie znajde jakies zlacze do podpiecia? :P
Brak jakiejkolwiek diagnostyki. Ani złącza ani kodów błyskowych.

Na początek odłącz sondę lambda i zobacz czy się uspokoił. Mój jak podłączałem zabitą sondę też tak świrował.

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: sob kwie 15, 2017 17:59
autor: Ssindossa
mleko1984 pisze:No to zobacz czy na wtyczce od pompy pojawia się napięcie jak przekręcasz kluczyk, może jednak dogorywała i padła na amen
Zostalo naprawione. Co sie zepsulo? Elektryka dodatkowa zostawiona przez poprzedniego wlasciciela: Auto ma dodatkowe odciecie zaplonu, gdzies sie zacielo i przestalo w ogole pracowac, co spowodowalo ze nie dzialala nawet pompa.

Samochod juz odpala, o ile mozna to tak nazwac:
Co sie dzieje:
Gdy go zapalam, czy to na zimnym czy na cieplym, lapie 1200 obrotow, trzyma je przez 3-5 sek po czym zaczyna je obnizac, az do 0. Slychac ze biedak probuje je zlapac znowu, walczy dzielnie, ale w koncu gasnie. Pomaga na to jedynie wciskanie gazu. Ruszajac z parkingu musze zmieniac biegi gazujac go, bo inaczej gasnie. Po chwili takiej jazdy sie uspokaja (ostatnio po 100 metrach dalej bylo to samo, ale po okolo 300-500 na kolejnych swiatlach juz sam trzymal) i przy zatrzymywaniu na np swiatlach moge spokojnie puscic wszystko oraz wziac go na luz. Jest to szczegolnie upierdliwe podczas wyjezdzania z parkingu na wstecznym, jednoczesne wciskanie gazu i hamulca albo cofanie z recznym nie jest to niczym fajnym...

Obstawialem krokowy, czyscilem, a wrecz moczylem go w benzynie ekstrakcyjnej, sprawdzilem recznie jak chodzi i czy przepuszcza powietrze, chodzi gladko, nie szura nic ani nie obciera, po przesunieciu rdzenia jest przepustowosc, powietrze przelatuje na 2 strone, po puszczeniu znowu sie zamyka i nie leci wcale.
jhosef pisze:Na początek odłącz sondę lambda i zobacz czy się uspokoił. Mój jak podłączałem zabitą sondę też tak świrował.
sonda byla odlaczana kilka razy, nie zauwazam roznicy w dzialaniu samochodu po jej odlaczeniu. Gdy sprawdzalem napiecie na sondzie miernikiem to wychodzilo mi 0.02, po dodaniu gazu bylo 0.03-0.04 przy wyzszych obrotach. Gdzies slyszalem ze tak powinno byc, ze nie wiecej, lecz to takie troche szemrane sluchy byly :D


Ostatnio moje podejrzenia padly na mape benzynowa, gdzies czytalem, ze ludzie maja podobne problemy gdy to sie rozjedzie, aczkolwiek tyczy sie to tylko aut z dieselem lub z benzyna+LPG, a moj silnik nigdy lpg nie dostal do jedzenia, wiec nie wiem czy ma to jakikolwiek sens. tym bardziej ze to dosc droga usluga.

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: sob kwie 15, 2017 18:52
autor: Hubi14
to już prędzej bym uwierzył w to, że gdzieś nie ma dobrej "masy" i się po prostu sterownik silnika uwalił niż w to, że się mapa rozjechała :D

Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: sob kwie 15, 2017 19:14
autor: Ssindossa
Hubi14 pisze:to już prędzej bym uwierzył w to, że gdzieś nie ma dobrej "masy" i się po prostu sterownik silnika uwalił niż w to, że się mapa rozjechała :D
Przepinalem sterownik z innego samochodu, dalej :bylo: to samo :panna: Jeszcze obstawiam wtryskiwacze, mam w planach za zawrotne 20 PLN kupic STP do czyszczenia wtryskow benzynowych, moze to pomoze, odetka co powinno, bo problemy sa tylko na postoju, podczas jazdy jest juz okej.

Edit:
Przejechalem sie na stacje, za 25 zl kupilem http://www.motochemia.pl/stp-formula-do ... p-293.html, wlalem do baku i zalalem do pelna benzyna. Skusilem sie, poniewaz wtryski juz stare, poprzedni tankowal w pścimiu dolnym na szemranej stacji, moze kiepskie paliwo bylo, tak dla swietego spokoju. Podobno efekty widac po okolo 100 km, jak narazie jest 15, dam znac czy cos to dalo w pozniejszym czasie.

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: ndz kwie 16, 2017 22:42
autor: Ssindossa
Dzieki uprzejmosci uzytkownika trucker2 sprawdzilem dzisiaj silnik krokowy. To na pewno nie jest jego wina, silniczek przelozony z mojego golfa do jego samochodu i na odwrot, jego samochod nadal dzialal dobrze, a moj dalej szwankowal. Zagadka nadal nierozwiazana :? :spam:

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: wt kwie 18, 2017 08:41
autor: magiz19
Przekaźnik pompy dobrze chodzi ? Nie przerywa kiedy chce ?

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: wt kwie 18, 2017 17:51
autor: Ssindossa
Nie przerywa, jak go gazuje to jest ok, lapie obroty, a gdy puszczam to leci z obrotami do 0. A jak pochodzi chwile, to juz jest ok i tak do celu.

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: wt kwie 18, 2017 19:14
autor: magiz19
U siebie w PF'ie jakiś czas temu miałem podobną sytuacje, że obrotów nie łapał zaraz po starcie + falowanie obrotów na luzie.
Zmieniłem krokowca, wszystkie przewody sprawdzałem kilka razy, byłem u 3 mechaników i nic.
Już nie widziałem co robić, bo wszyscy ręce rozkładali to rozebrałem raz jeszcze przewody od krokowca i okazało się, że jest dziurka 1x1mm na kolanku. Dokładnie w miejscu jego zgięcia.

Obrazek

Wymieniłem i problemu nie mam po dziś dzień. Taka mikro dziurka, a wszyscy ręce rozkładali.

Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

: wt kwie 18, 2017 21:37
autor: Ssindossa
magiz19 pisze:U siebie w PF'ie jakiś czas temu miałem podobną sytuacje, że obrotów nie łapał zaraz po starcie + falowanie obrotów na luzie.
a jak juz jechales to bylo ok? U mnie sie to po jakims czasie uspokaja, jak zgasze silnik i poczekam z 10 minut to znowu nie lapie obrotow i gasnie, chyba ze gazuje.

Jutro przy swietle spojrze dokladnie na rury od krokowca i pobliskie.