Strona 2 z 7

PN spalanie i inne

: ndz lut 05, 2012 12:40
autor: Johnatan
marcindriver pisze: wtedy zaczynają się wieszać obroty
potencjometr może sie wieszać.
marcindriver pisze:to powoli, powoli zaczyna przyspieszać a wskazówka zatrzymuje się na 130 i więcej iść nie chce
Do sprawdzenia. Ustawienie zapłonu, ustawienie rozrządu. Ustawienie siłownika przesłony wstępnej. auto z silnikiem 2ee osiąga max 160km/h
marcindriver pisze:do czerwonego
mój na jałowym biegu obraca budzik dookoła. Ale nie w tym rzecz bo silnik w ogóle nie ma obciążenia.
Silniki przy minusowych temp. palą 10 litrów a latem palą od 7litrów.
kubarog pisze:marcindriver, Gdzieś tam mam jakieś filmiki z przyśpieszenia, zaraz coś wrzucę.
auto robi na 2biegu ok 90-100km.h ale jest to juz ostre pałowanie.

PN spalanie i inne

: ndz lut 05, 2012 12:57
autor: marcindriver
Dzięki za rady. Mój właśnie na 2 biegu robi 100km/h ale mam wrażenie jakby długo mu schodziło :-) . Dlatego ciekawy jestem jak inne PN'ki kręcą się. Johnatan- powiedz mi jeszcze jak sprawdzić czy potencjometr wiesza się, a jeśli się wiesza to co można z nim zrobić, czy jest możliwość jakiejś regeneracji jego.

PN spalanie i inne

: ndz lut 05, 2012 12:59
autor: kubarog
Johnatan pisze:auto robi na 2biegu ok 90-100km.h ale jest to juz ostre pałowanie.
Dokładnie, tutaj moje dwa filmy.

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Johnatan pisze:Silniki przy minusowych temp. palą 10 litrów a latem palą od 7litrów.
No właśnie, mi spalił 13l przy mało oszczędnej jeździe, ale potem gdy jeździłem bardzo delikatnie i ekonomicznie spalił tyle samo.

PN spalanie i inne

: ndz lut 05, 2012 16:29
autor: Krzysiek 84
Witam. Podepne sie pod temat.
Na ile powinien byc ustawiony kąt wyprzedzenia zaplonu w silniku PN ?
samochod poprostu nie daje rady przewalic walem.
aku sprawny, rozrusznik tez.
Jak zapali to wtedy moge juz zgasic go i pali od strzala. :?

I te podcisnienie co jest podlaczone to podczas ustawiania pozostaje tak jak jest czy odlaczyc.
obecnie zamiast 2ee jest zamontowany 2e :-)

PN spalanie i inne

: ndz lut 05, 2012 18:30
autor: Johnatan
marcindriver pisze: Johnatan- powiedz mi jeszcze jak sprawdzić czy potencjometr wiesza się, a jeśli się wiesza to co można z nim zrobić, czy jest możliwość jakiejś regeneracji jego.
Gdy auto sie zawiesi na 1500obr wypiąć wtyczke potencjometru i sprawdzić czy przepustnica zachowuje położenie jakie ma być na biegu jałowym.
Krzysiek 84 pisze:Witam. Podepne sie pod temat.
Na ile powinien byc ustawiony kąt wyprzedzenia zaplonu w silniku PN ?
samochod poprostu nie daje rady przewalic walem.
aku sprawny, rozrusznik tez.
Jak zapali to wtedy moge juz zgasic go i pali od strzala. :?

I te podcisnienie co jest podlaczone to podczas ustawiania pozostaje tak jak jest czy odlaczyc.
obecnie zamiast 2ee jest zamontowany 2e :-)
Na kole zamachowym masz 3 cechy. odlew i dwa nacięcia. Krańcowe nacięcie to punkt górny tłoka a obok to wyprzedzenie 6 czy 8 st. Gdy ustawiasz zapłon na jałowym biegu lampa musi pokazywać punkt krańcowy a gdy dodasz gazu przesunąć sie do punkt następnego
Sprawdz ustawienie paska rozrządu i ustaw zapłon u fachowca !!! :)

PN spalanie i inne

: ndz lut 05, 2012 18:57
autor: Krzysiek 84
Rozrząd jest ok.
to na lampie jak bedzie ustawial zaplon to ma byc miedzy 6 a 8 ?

Szukałem w internecie to znalazlem, ze 18.

i sam nie wiem teraz na ile powinien byc :shock:

PN spalanie i inne

: pn lut 06, 2012 13:00
autor: Johnatan
to daj 18. a kolega wyzej.. nie moge nic wywnioskowac z filmów

Re: PN spalanie i inne

: pn lut 06, 2012 13:39
autor: Romeck
Witam wszystkich.
Rowniez posiadam mk2 w wersji madison i mam identyczny problem co kubarog. Aczkolwiek u mnie spalanie jest jeszcze wieksze (w granicach 18 litrow w cyklu miejskim przy spokojnej jezdzie). Myslalem ze wina lezy po stronie gaznika gdyz mialem problem z nastawnikiem przepustnicy, lecz po wymianie kompletnego gaznika spalanie nie zmniejszylo sie. moge wiec twierdzic ze przyczyna lezy po innej stronie ale nie mam juz pojecia po ktorej.
Proste mozliwe przyczyny wykluczone. nowy liltr powietrza, czujnik wody ok, brak jakichkolwiek wyciekow benzyny.
Auto chodzi rowno dobrze odpala no ewentualnie male zawirowania na wolnych obrotach.

PN spalanie i inne

: pn lut 06, 2012 14:43
autor: kubarog
Romeck, No to mamy identyczny problem, bo u mnie spalanie ostatnio bardzo podobne, na 20l niecałe 150km.

Johnatan, Filmy zamieściłem, ponieważ kolega marcindriver prosił :-) .


A tutaj mój film jak się zachowuje przesłona - zimny silnik zaraz po odpaleniu praktycznie. Musiałem lekko gaz przytrzymywać, bo jak puściłem to obroty spadały na 500-600 tak jak w 13 sek. filmu i gasł. Podmieniałem niebieski czujnik temperatury, ale to nic nie dało.
" onclick="window.open(this.href);return false;

PN spalanie i inne

: pn lut 06, 2012 15:14
autor: Johnatan
Za mocno zamknięta klapka. Poluzuj siłownik i cownij go o 3 mm w strone kabiny auta. Sprawdz co bedzię..

PN spalanie i inne

: pn lut 06, 2012 15:30
autor: kubarog
Siłownik to znaczy cały potencjometr przesunąć ?

PN spalanie i inne

: pn lut 06, 2012 16:08
autor: Krzysiek 84
Bylem ustawic zaplon i na starym ustawieniu bylo 36
zmniejszyl do 18, ale jak wracalem to czuc bylo ze ciezko mu sie wkrecic na wyzsze obroty. Do 100 ciągnie w miare, powyzej to słabo juz przyspiesza.
Przyspieszenie zaplonu do okolo 8-10 pomoze ?

PN spalanie i inne

: pn lut 06, 2012 21:04
autor: Romeck
kubarog- chyba nikt nie jest w stanie nam pomóc... co teraz? ;(

PN spalanie i inne

: wt lut 07, 2012 01:04
autor: barto125
To ja też się dołączę. Mam problem z tym silniczkiem od przysłony wstępnej. Jak silnik zimny, to obroty mam koło 900, nie falują, ale zaraz jak się nagrzeje, to obroty skaczą od 900-1100. A klapka otwiera się i zamyka, w kabinie słychać przekaźnik jak cyka. Co to może być? Uszkodzony siłownik?