PN 2EE dużo pali, jak sprawdzić sondę lambda?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Trojano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw paź 01, 2015 20:49

PN 2EE dużo pali, jak sprawdzić sondę lambda?

Post autor: Trojano » pt paź 30, 2015 00:04

Dobry wieczór.
Nie zamierzam naprawiać gaźnika, własnoręcznie czy też w serwisie bo szkoda na to czasu i ogromnych pieniędzy.
Samochód po wymianie i ustawieniu rozrządu, świec na NGK o odpowiednich parametrach, przestawieniu wałka rozrządu na prawidłowe położenie, wymianie filtrów i oleju, ustawieniu zapłonu metodą na ucho + testy (w żadnym serwisie nie mieli tej lampy) i paru innych drobiazgach.
Pali idealnie, ma odpowiednią moc, nie szarpie, nie dławi się, dobrze wkręca na obroty, dokładnie tak jak przed wyżej wymienionymi naprawami.
Problemem jest duże spalanie (troszkę ponad 10l przy spokojnej jeździe w trasie - dokładnie nie zmierzę bo nie zaleje go do pełna - jeżdżę nim tylko hobbystycznie i nie potrzebuje aż tyle paliwa w baku).
Objawy jakie dostrzegam to wyjątkowo intensywny zapach spalin z dymieniem na biało jak jest wilgotno (uszczelka pod głowicą okej), falowanie obrotów na ciepłym (niech sobie falują, nie przeszkadza mi to), oraz lekkie strzelanie z wydechu na biegu jałowym (serwis mówi, że to wina gaźnika a nie zapłonu).
Samochód ma bardzo niski przebieg, a ja sam jeżdżę nim bardzo mało. Może sobie palić to ponad 10 ale jeśli byłby to problem łatwy do rozwiązania to byłoby fajnie. Chciałbym sprawdzić sondę lambda. Jak to zrobić? Do jakich kabli mam podłączyć miernik?
Dziękuję za pomoc.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

PN 2EE dużo pali, jak sprawdzić sondę lambda?

Post autor: Hubi14 » pt paź 30, 2015 18:55

sonda lambda jest wkręcona w kolektor dolotowy można powiedzieć pod gaźnikiem :) ustawianie zapłonu na słuch, Ustaw na lampę na 18* i zobacz czy się poprawi ;) od prostych rzeczy jak chcesz zacząć, to ten zapłon ustaw na lampę jak byc powinno :) potem możesz wymienić wszystkie wężyki podciśnienia i podstawę pod gaźnikiem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości