Witam!
Na wstępie zaznaczam, że jestem początkujący jeśli chodzi o mechanikę. Chciałbym się doradzić w pewnej kwestii. Otóż posiadam VW Golfa 2 z 1990 roku, silnik 1.6 benzyna na gaźniku, 70KM. Zastanawia mnie moc silnika z jaką miałem jakiś czas temu styczność w tym samochodzie. Mianowicie od kiedy kupowałem tego Golfika to sprzedawca mnie informował, że auto znacznie przyspiesza, dostaje "kopa" po osiągnięciu wyższych obrotach. Faktycznie, z reguły jak auto było rozgrzane to od ok. 3000 obrotów auto mocno przyspieszało, jakby dostawało drugiego życia, jakby załączała się turbina etc. (coś w podobie do silników serii V-TEC w Hondach Civic). Auto warczało z podwójną siłą i tak też się rozpędzało. To było wyczuwalne na każdym biegu, nawet na 5, choć nie było to tak silne jak na niższych. Jeździłem tak dobry rok, lecz niestety coś się stało, że teraz to zanikło. auto przyspiesza, ale równo, nie czuć tego dużego przyrostu mocy po osiągnięciu wyższych obrotów.
Zatem pytane jakie się rodzi to co powodowało taki przyrost mocy i jak sprawić, aby to wróciło? Ma może ktoś pomysły, wie z doświadczenia, lub po prostu się na tym zna?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam!
Zanik przyspieszenia VW Golf 2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pn cze 01, 2015 14:48
Zanik przyspieszenia VW Golf 2
Pokaż fotki z silnika ... może dostrzeżemy tam jakieś dziwne ustrojstwo
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pn cze 01, 2015 14:48
Zanik przyspieszenia VW Golf 2
A jak najprościej to sprawdzić? I jak sprawdzić czy podciśnienie jest dobre?
Zanik przyspieszenia VW Golf 2
strzykawką , ściągnij wężyk od strony gaźnika, otwórz przepustnicę na 100%, trzymaj otwartą i zassij strzykawką powietrze, siłownik powinien się wciągnąć uchylając drugą przepustnicę, jak się tak nie stanie, to jest po prostu do wymiany tylko na zgaszonym silniku i najlepiej we dwie osoby bo rąk Ci braknie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości