Kontrolka oleju nie gasnie.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gisusez90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz mar 03, 2013 22:06

Re: Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: Gisusez90 » wt mar 24, 2015 00:49

No dobra moze jutro bede mial chwile to zmienie ten filtr na manna, slyszalem, ze sa dobre. Wymienie filtr i pomierze cisnienie, pojezdze i popatrze czy kontrolka sie uspokoi. Jestem troche przewrazliwiony bo zatarlem juz jeden silnik bagatelizujac brzeczenie i kontrolke i zmasowalem czujnik zeby zgasla. Dopiero dzwiek panewki przypomnial mi, ze czujnik jest odlaczony, ale juz bylo o wiele za pozno ;)



ozzy1979

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: ozzy1979 » wt mar 24, 2015 09:25

Gisusez90 pisze:czy za taki stan rzeczy moze odpowiadac kiepskiej jakosci filtr oleju?
Oczywiście.
Gisusez90 pisze:Nawet nie wiem jakiej byl firmy pudelko dawno w smieciach a na filtrze nie ma zadnych napisow. Dalem za niego 8 zł ... olej Platinium Classic Mineral 15w40
Dobra - nie mam więcej pytań - jak już jesteś takim dusigroszem, to LEPIEJ było w ogóle zostać na starym filtrze niż kupować puszkę po groszku konserwowym ze starą skarpetą w środku jako wkładem filtra - bo tak własnie wygląda filtr oleju za 8 zł - Ludzie, dać za jeden z najbardziej strategicznych elementów w samochodzie 8 zł...
Dobra, gościu - masz więc swoją oszczędność. Teraz radzę wylać to łajno z silnika (ten minerał), kupić DOBRY filtr oleju (bardzo chwalę Filtrona, ale tylko od autoryzowanego dystrybutora), zalać porządnym olejem w klasie min 10W40 i o ile silnik jeszcze nie dostał w dupę wszystko będzie cacy.

Szanowny Adminie - prosze ten post umieścić na szczycie listy tematów jako przyklejony. Niech to będzie przykład do czego prowadzi podcieranie zadu szkłem i przestroga dla innych, że na olejach i filtrach się NIE OSZCZĘDZA!!!



Gisusez90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz mar 03, 2013 22:06

Re: Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: Gisusez90 » wt mar 24, 2015 09:51

Jak zaleje teraz olejem 10w40 to cisnienie pewnie spadnie do zera. Auto od 6 lat jezdzi na 15w40.



ozzy1979

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: ozzy1979 » wt mar 24, 2015 11:21

Gisusez90 pisze:Jak zaleje teraz olejem 10w40 to cisnienie pewnie spadnie do zera. Auto od 6 lat jezdzi na 15w40.
:rotfl: :rotfl: Nie rozśmieszaj mnie - kolejny, co powiela mity z neta :rotfl: :rotfl: A ja bym Ci udowodnił, że zalałbym mu 0W40 Mobila i chodziłby jak złoto. :jezor:



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: Hubi14 » wt mar 24, 2015 16:25

wypadałoby tylko wykonać jakąś płukankę silnika, ale tak to można zmieniać lepkości bez większych konsekwencji, a jak się coś stanie po zmianie lepkości to znak, że silnik kiepski stan ma, choć ja jeżdżę na 15W40 odkąd pamiętam i jakoś nic się nie dzieje :) a co do migającej kontrolki, zobacz po prostu czujniki, możliwe, że ktoś uszkodził ten przy podstawie filtra oleju, ściągnij z niego przewód, jak przestanie migać kontrolka to na początek możesz wymienić czujnik, a jak będzie dalej migać to przewód gdzieś jest uszkodzony i do masy dotyka



Gisusez90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz mar 03, 2013 22:06

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: Gisusez90 » wt mar 24, 2015 19:21

Dobra dobra Panowie no przyznaje sie do bledu i skapstwa ;) Juz mnie nie dolujcie ;P No to slucham jaki olej polecacie co mam kupic? Aha i jeszcze jedno sprawdzilem jeszcze raz cisnienie tym razem na bardzo bardzo goracym silniku, 3 razy wlaczal sie wentylator i wynik raczej smutny bo 1 bar na wolnych i 1,5 bara przy 2 tys. Wiem ze dane 2 bary przy 2 tys sa podane przy temp. oleju 80 stopni i przy takiej wysokiej temp. beda troche nizsze, ale czy dalej twierdzicie, ze cisnienie jest ok? I zajac sie filtrem i olejem? I jeszcze kolejne pytanie, jesli mialbym zmienic panewki na korbie to czy bede musial koniecznie oddac wal do szlifu? Czy jest jednak cien szansy, ze jesli nie slychac panewek to nic nie porysowaly i po zmianie bedzie dobrze... Chce to zrobic za jednym zamachem, zeby nie zdejmowac miski 10 razy jak oczywiacie ktos teraz z forumowiczow napisze mi, ze cisnienie stanowczo za male to wymienie panwwki pompe filtr i olej. Ale jesli znajdzie sie choc jedna osoba ktora powie mi bez owijania " sluchaj, zmien olej i filtr bo on blokuje cisnienie w ukladzie a wartosci cisnienia nie sa tragiczne" to bardzo sie uciesze i zrobie to natychmiast. Nie chce zakladac filtra i zmieniac oleju zeby za chwile to spuszczac.



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: arturo936 » wt mar 24, 2015 20:22

Najpewniejsza metoda to wymiana panewek głównych z całą resztą. Ja bym sprawdził pompę oleju może to ona dostała już w dupę.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: pironet » wt mar 24, 2015 20:48

ludzie co wy za głupoty piszecie,zmienić z 15/40 na 0/40 i nic by się nie rozciekło?odłaczyć przewód od czujnika i ma przestać migać?filtron dobry? to najlepszy stek bzdur jaki słyszałem w ostatnim miesiącu.A po zalaniu takiego oleju gwarantuję że wypłukało by cały syf i silnik albo by odrazu sie rozpadł albo najpierw rozciekł jak szmata w pss społem a potem rozpadł.Zmień kolego ten filtr,tak man jest b.dobry,olej też bym zalał inny np dobrej jakości 15/40 ostatecznie 10/40 jeśli problem nie ustanie to
-miska w dół i smok do sprawdzenia
-pompa oleju do wymiany
jeśli to nie pomoże to nie pchał bym się w wymianę panewek bo może się okazać że góra nie trzyma wiec rozejrzał bym się za nowym słupkiem bo twojego po 6 latach jazdy na mineralnym raczej bym nie reanimował bo się okaże po krótkim czasie że naprawa będzie krótkotrwała.Jak to ktoś powiedział z gówn..a królewicza nie zrobisz :ass:


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Gisusez90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz mar 03, 2013 22:06

Re: Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: Gisusez90 » wt mar 24, 2015 22:14

Dobra w takim razie robie tak: jutro zdejmuje miske wymieniam pompe, filtr, zalewam dobry olej, rozgrzewam silnik i zobacze czy sie cisnienie poprawilo, jak nie to jezdze poki panewka sie nie obroci... Najwyzej strace 300 zl... Mialbym pewnie za ta kase slupek, ale nie wiadomo w jakim stanie wiec moze i lepiej zainwestowac w ten. Mocy mu nie brakuje, nie kopci, oleju nie bierze, a sprezanie ma rowno po 13 barow.



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: arturo936 » śr mar 25, 2015 09:21

Jak ma moc i nie kopci to jak się nie poprawi po wymianie oleju i pompie ja bym go robił. Przynajmniej wiesz co masz



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Re: Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: krys94 » śr mar 25, 2015 09:31

pironet pisze:gwarantuję że wypłukało by cały syf i silnik albo by odrazu sie rozpadł albo najpierw rozciekł
O jakim syfie piszesz? Bo jak w silniku zostaje syf to znaczy, ze zalewasz syf który nie zbiera nagarów i nie konserwuje uszczelek. A jak silnik po zmianie na lepszy olej się rozcieknie to tylko świadczy, ze to kompletny szrot albo w najlepszym wypadku wystarczy wymienić uszczelki. Sam w Audi 80 w silniku 1.8 na mechanicznym wtrysku zmieniłem z minerała castrola na mobila 10w40 i skutków ubocznych nie widze a wręcz przeciwnie silnik podczas większych mrozów ma lżej bo na mineralnym przy -25 kilka lat temu to chodził jak diesel. Zastanawiam się właśnie nad przejściem na jakiś syntetyk bo zbliża się wymiana.



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: arturo936 » śr mar 25, 2015 09:43

Mi się wydaje że ten silnik nie został przystosowany do oleju 5w. Producent w książce pisze 10w40. Zrobisz jak uważasz, ktoś tu pisał że zalał pełny syntetyk i chodzi bardzo dobrze



ozzy1979

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: ozzy1979 » śr mar 25, 2015 10:18

pironet pisze:A po zalaniu takiego oleju gwarantuję że wypłukało by cały syf i silnik albo by odrazu sie rozpadł albo najpierw rozciekł jak szmata w pss społem a potem rozpadł
pironet pisze:zmienić z 15/40 na 0/40 i nic by się nie rozciekło?
SKOŃCZ wypisywać BZDURY wyczytane w necie i w AŚ.
pironet pisze:filtron dobry?
Tak - rewelacyjny - używam od 15 lat w WIELU autach.
pironet pisze:też bym zalał inny np dobrej jakości 15/40 ostatecznie 10/40
Jeszcze raz proszę - zakończ wypisywać bzdety, bo KOMPLETNIE nie masz ŻADNEJ wiedzy n/t. środków smarnych.
krys94 pisze:O jakim syfie piszesz?
On nie pisze - on cytuje bzdury z neta lub zasłyszane w warsztacidłach od mechaniczyny, co całe zycie duże kwiaty robił jedynie.
krys94 pisze:Sam w Audi 80 w silniku 1.8 na mechanicznym wtrysku zmieniłem z minerała castrola na mobila 10w40 i skutków ubocznych nie widze a wręcz przeciwnie silnik podczas większych mrozów ma lżej bo na mineralnym przy -25 kilka lat temu to chodził jak diesel. Zastanawiam się właśnie nad przejściem na jakiś syntetyk bo zbliża się wymiana.
Ja takie operacje robiłem przechodząc z 15W40 na 0W40 lub 5W50 - skutki ZAWSZE pozytywne, bo jak ma byc inaczej.
arturo936 pisze:Mi się wydaje że ten silnik nie został przystosowany do oleju 5w. Producent w książce pisze 10w40.
Serio? W mojej instrukcji do Mk2 jest tabela i są oleje klasy 5WXX... Co więcej - instrukcja Haynes'a do mk2 zaleca stosowanie olejów pełnosyntetycznych (Druckham Oils)
Gisusez90 pisze:Dobra w takim razie robie tak: jutro zdejmuje miske wymieniam pompe
Po jaki chu...??????? Weź, człowieku, wypie.... ten filtr za 8 zł, spuść ten syf 15W40, załóż PORZĄDNY filtr oleju kupiony w porządnym sklepie moto, załóż filtr, zmień olej (na próbę weź np. 15W40 Mobila, aby nie iść w koszty). Wtedy jeszcze raz rozgrzej silnik do temperatury roboczej i zmierz ponownie ciśnienie - jak będzie ok, to wywal po kilku dniach ten olej i filtr i zalej docelowo porządnym 10W40 i załóż docelowo filtr oleju - porządny. Jak niestety będzie nie ok, to wtedy zacznij wymieniać pompy i inne cuda dopiero!!! Zrób jak mówię - lepiej stracić na początek 100 zł niż od razu 300!



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Kontrolka oleju nie gasnie.

Post autor: krys94 » śr mar 25, 2015 12:49

ozzy1979 pisze:Serio? W mojej instrukcji do Mk2 jest tabela i są oleje klasy 5WXX... Co więcej - instrukcja Haynes'a do mk2 zaleca stosowanie olejów pełnosyntetycznych (Druckham Oils)
Żeby potwierdzić słowa ozzy1997 wstawiam zdjęcie z instrukcji co prawda audi 80 ale to bez znaczenia. Jak widać można wlać (przy niskiej temp) nawet olej 5w20 który ma konsystencję jak woda. Należy pamiętać też, ze olej mineralny jest gęsty jak jest zimny, po rozgrzaniu robi się z niego woda. :jezor: Dlatego przy niskich temperaturach silnik na oleju mineralnym klekocze ma słabe smarowanie a głowica to może nawet i wcale bo jak z oleju zrobi się galareta to jak ma smarować?
Ale każdy zrobi co zechce chcesz jeździć na mineralnym twój wybór. W okresie letnim to jeszcze jakoś ujdzie ale w mrozie ponad -15 to życzę powodzenia. Jeździłem kiedyś na mineralnym to wiem co pisze i jak silnik wtedy pracował.
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości