1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 13:39
- Lokalizacja: Rzeszów
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Witam. Mam mały problem. Otóż pojechałem ostatnio do mechanika na ustawienie zapłonu, bo wydawało Mi się że mam lekko przestawiony i chciałem ustawić tak jak ma być. Okazało się że faktycznie zapłon był trochę opóźniony. Ustawił go na kąt wyprzedzenia zapłonu, troche przyśpieszył. Teraz podczas jazdy np ze stałą prędkością, nacisnieciu gazu i delikatnym odpuszczaniu słychać taki metaliczny dzwiek jakby zawory grały. Dodam że wcześniej przed tym ustawieniem tego nie było. Czy to mechanik coś spierniczył czy tak ma być? dodam że auto ma instalacje gazową, ustawienie było robione na Pb. Pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 13:39
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
No ale zapłon ustawiany był na znaki lampą stroboskopową. Więc powinno być wszystko ok, a nie jest...jackyz pisze:Ten metaliczny dzwięk to wlaśnie źle ustawiony zapłon.
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Lampa,lampą jest bardzo pomocna,ale słuch też jest bardzo przydatny przy ustawianiu zapłonu.Opóźnij troche zapłon.
Jacek
Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
jackyz pisze:Lampa,lampą jest bardzo pomocna,ale słuch też jest bardzo przydatny przy ustawianiu zapłonu.Opóźnij troche zapłon.
Na mój słuch to mogę Ci powiedzieć że jak się wsłucham to słyszę na 10 km a zapłon zawszę ustawiam na lampę stroboskopową i musi być dobrze
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
VwAudiManiak, do NZ jest chyba specjalna procedura, ale nie mogę teraz jej znaleźć , chyba podobnie jak we wtryskach Digifant z mk2, czyli ze zdjętą wtyczką czujnika temperatury i przy wyższych obrotach 2250 nie na wolnych. Spróbuj to doszukać bo jak ustawiał niezgodnie z procedura to nie będzie dobrze, a wstępnie powinieneś upewnić się czy niema pomyłki w ustawieniu rozrządu i aparatu zapłonowego, a także równoczasowo z zapłonem powinieneś skład mieszanki ustawić śrubą na przepływce, i sprawdzić czy działa gruszka przy aparacie zapłonowym, czyli czy zapłon ulega wyprzedzeniu po wzroście obrotów silnika
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 13:39
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
W przyszłym tygodniu będe miał troche więcej czasu to się za to zabiore, i posprawdzam wszystko tak jak napisałeś Paweł Marek. Dzięki wielkiePaweł Marek pisze:VwAudiManiak, do NZ jest chyba specjalna procedura, ale nie mogę teraz jej znaleźć , chyba podobnie jak we wtryskach Digifant z mk2, czyli ze zdjętą wtyczką czujnika temperatury i przy wyższych obrotach 2250 nie na wolnych. Spróbuj to doszukać bo jak ustawiał niezgodnie z procedura to nie będzie dobrze, a wstępnie powinieneś upewnić się czy niema pomyłki w ustawieniu rozrządu i aparatu zapłonowego, a także równoczasowo z zapłonem powinieneś skład mieszanki ustawić śrubą na przepływce, i sprawdzić czy działa gruszka przy aparacie zapłonowym, czyli czy zapłon ulega wyprzedzeniu po wzroście obrotów silnika
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
To co Paweł Marek, pisał
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic633826.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic633826.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Ma ktoś procedure jak ustawić zapłon i kąt zaplonu w 1.3 2g bo coś nie mogę znaleźć albo nie umiem szukac?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Tu nie ma jakiejś procedury. Podłączasz lampę stroboskopową na przewód pierwszej świecy(liczysz od rozrządu) ustawiasz lampe na 5 stopni, zdejmujesz wężyk z przyśpieszacza i zaślepiasz i kręcisz aparatem aby nacięcie koła pasowego spotykało się z pierwszym wycięciem z tego zdjęcia (strzałka) http://www.fotem.pl/show/full/d2ab25fff ... c079d212f4" onclick="window.open(this.href);return false;
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Wezyk z przyspieszacza zaslepiam, czy przyspieszacz, czy to i to? I przy jakich obrotach ma się zgadzać to 5 stopni na lampie i znak "O" na kole dolnym czy 0 stopni na lampie i znak "Z" na dolnym kole(tak jak na Twoim rysunku)?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Jak już ogarniesz gaźnik i podciśnienia jak CI napisałem to wtedy ustawisz jak ma być. Ustawiasz na rozgrzanym silniku obroty około 900, zaślepiasz tylko wężyk. Jak masz lampę z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu to ustawiasz ją na 5 stopni i ustawiasz aparat tak aby podczas migania lampy nacięcie koła pasowego było na równo z wycięciem punkt B tym z prawej strony. Jak masz lampę bez regulacji kąta to ustawiasz tak aby nacięcie koła zgadzało się z wycięciem na którym narysowałem strzałke na zdjęciu.
1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem
Ok i wszystko jasne, super dzięki!
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości