1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

VwAudiManiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: sob maja 16, 2009 13:39
Lokalizacja: Rzeszów

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: VwAudiManiak » czw sty 03, 2013 13:38

Witam. Mam mały problem. Otóż pojechałem ostatnio do mechanika na ustawienie zapłonu, bo wydawało Mi się że mam lekko przestawiony i chciałem ustawić tak jak ma być. Okazało się że faktycznie zapłon był trochę opóźniony. Ustawił go na kąt wyprzedzenia zapłonu, troche przyśpieszył. Teraz podczas jazdy np ze stałą prędkością, nacisnieciu gazu i delikatnym odpuszczaniu słychać taki metaliczny dzwiek jakby zawory grały. Dodam że wcześniej przed tym ustawieniem tego nie było. Czy to mechanik coś spierniczył czy tak ma być? dodam że auto ma instalacje gazową, ustawienie było robione na Pb. Pozdrawiam



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: jackyz » pt sty 04, 2013 12:52

Ten metaliczny dzwięk to wlaśnie źle ustawiony zapłon.


Jacek

VwAudiManiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: sob maja 16, 2009 13:39
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: VwAudiManiak » pt sty 04, 2013 16:14

jackyz pisze:Ten metaliczny dzwięk to wlaśnie źle ustawiony zapłon.
No ale zapłon ustawiany był na znaki lampą stroboskopową. Więc powinno być wszystko ok, a nie jest...



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: jackyz » pt sty 04, 2013 21:08

Lampa,lampą jest bardzo pomocna,ale słuch też jest bardzo przydatny przy ustawianiu zapłonu.Opóźnij troche zapłon.


Jacek

MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: MK3speed » pt sty 04, 2013 21:12

jackyz pisze:Lampa,lampą jest bardzo pomocna,ale słuch też jest bardzo przydatny przy ustawianiu zapłonu.Opóźnij troche zapłon.

Na mój słuch to mogę Ci powiedzieć że jak się wsłucham to słyszę na 10 km :D a zapłon zawszę ustawiam na lampę stroboskopową i musi być dobrze :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: Paweł Marek » pt sty 04, 2013 23:35

VwAudiManiak, do NZ jest chyba specjalna procedura, ale nie mogę teraz jej znaleźć , chyba podobnie jak we wtryskach Digifant z mk2, czyli ze zdjętą wtyczką czujnika temperatury i przy wyższych obrotach 2250 nie na wolnych. Spróbuj to doszukać bo jak ustawiał niezgodnie z procedura to nie będzie dobrze, a wstępnie powinieneś upewnić się czy niema pomyłki w ustawieniu rozrządu i aparatu zapłonowego, a także równoczasowo z zapłonem powinieneś skład mieszanki ustawić śrubą na przepływce, i sprawdzić czy działa gruszka przy aparacie zapłonowym, czyli czy zapłon ulega wyprzedzeniu po wzroście obrotów silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

VwAudiManiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: sob maja 16, 2009 13:39
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: VwAudiManiak » ndz sty 06, 2013 00:02

Paweł Marek pisze:VwAudiManiak, do NZ jest chyba specjalna procedura, ale nie mogę teraz jej znaleźć , chyba podobnie jak we wtryskach Digifant z mk2, czyli ze zdjętą wtyczką czujnika temperatury i przy wyższych obrotach 2250 nie na wolnych. Spróbuj to doszukać bo jak ustawiał niezgodnie z procedura to nie będzie dobrze, a wstępnie powinieneś upewnić się czy niema pomyłki w ustawieniu rozrządu i aparatu zapłonowego, a także równoczasowo z zapłonem powinieneś skład mieszanki ustawić śrubą na przepływce, i sprawdzić czy działa gruszka przy aparacie zapłonowym, czyli czy zapłon ulega wyprzedzeniu po wzroście obrotów silnika
W przyszłym tygodniu będe miał troche więcej czasu to się za to zabiore, i posprawdzam wszystko tak jak napisałeś Paweł Marek. Dzięki wielkie



władek111
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt sty 06, 2012 16:40
Lokalizacja: DSW

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: władek111 » ndz sty 06, 2013 11:46

To co Paweł Marek, pisał
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic633826.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: VWiater » śr lut 25, 2015 12:34

Ma ktoś procedure jak ustawić zapłon i kąt zaplonu w 1.3 2g bo coś nie mogę znaleźć albo nie umiem szukac?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: krys94 » śr lut 25, 2015 15:19

Tu nie ma jakiejś procedury. Podłączasz lampę stroboskopową na przewód pierwszej świecy(liczysz od rozrządu) ustawiasz lampe na 5 stopni, zdejmujesz wężyk z przyśpieszacza i zaślepiasz i kręcisz aparatem aby nacięcie koła pasowego spotykało się z pierwszym wycięciem z tego zdjęcia (strzałka) http://www.fotem.pl/show/full/d2ab25fff ... c079d212f4" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: VWiater » pn mar 02, 2015 21:48

Wezyk z przyspieszacza zaslepiam, czy przyspieszacz, czy to i to? I przy jakich obrotach ma się zgadzać to 5 stopni na lampie i znak "O" na kole dolnym czy 0 stopni na lampie i znak "Z" na dolnym kole(tak jak na Twoim rysunku)?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: krys94 » pn mar 02, 2015 23:36

Jak już ogarniesz gaźnik i podciśnienia jak CI napisałem to wtedy ustawisz jak ma być. Ustawiasz na rozgrzanym silniku obroty około 900, zaślepiasz tylko wężyk. Jak masz lampę z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu to ustawiasz ją na 5 stopni i ustawiasz aparat tak aby podczas migania lampy nacięcie koła pasowego było na równo z wycięciem punkt B tym z prawej strony. Jak masz lampę bez regulacji kąta to ustawiasz tak aby nacięcie koła zgadzało się z wycięciem na którym narysowałem strzałke na zdjęciu.



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

1.3 NZ Ustawienie zapłonu - problem

Post autor: VWiater » pn mar 02, 2015 23:57

Ok i wszystko jasne, super dzięki! :pub:


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości