Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
a może masz problem z pompką paliwa lub filtr powietrza bo dziwne że mówisz że na 1 gar przerywa na 2 w ogóle nie ma iskry a auto normalnie Ci pali i jeździ tylko się dusi może masz źle zapłon ustawiony na który znak ustawiałeś zapłon????
Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
Auto normalnie odpala tylko w trakcie jazdy szarpie zarówno na gazie jak i na benzynie, kiedyś podobne problemy miałem na niesprawnym gaźniku, jednak podejrzewam zapłon ale jakkolwiek bym go nie ustawiał to jest tylko gorzej bardziej się krztusi i przerywa, dzisiaj siądę do tego jak wrócę z pracy poszukam jeszcze jakiś innych kabli bo to chyba faktycznie problem kabli jak sprawdzałem lampą stroboskopową to poczułem przebicie na kablach po prostu bezczelnie zostałem pokopany przez własne autko
Re: Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 -już nie mam siły.
Koledzy przepraszam za odkop ale co w koncu znaczy ustawienie gmp i jak to ustawic?Robs pisze:co oznacza i jak sprawdzić czy cylinder jest w GMP?
-Obrocic walek rozrzadu tak zeby oznaczenie na kole pasowym pokrylo sie z oznaczeniem głowicy cylindrów. - u mnie wystaje strzałka na obudowie paska
-Obrocic kolo pasowe tak zeby oznaczenie na kole pokrylo sie z oznaczeniem na oslonie blachy
-poluzowac lekko sruby pompy cieczy chlodzacej i lekko odchylic ja za pomoca wkreataka aby mozna bylo zalozyc pasek zebaty
-Nalozyc pasek na kolo walka rozrzadu , pompe cieczy chlodzacej i zebate kolo pasowe walu korbowego
Powyższe zrobiłem ale jest jeszcze zapis ktorego nie do końca rozumiem: "po obróceniu wałka rozrządu tłok nie może znaleźć się w GMP. Należy obracać dalej wałkiem rozrządu, żeby oznaczenie na kole pasowym znalazło się ok. 90st. (1/4 obrotu) przed albo po GMP (oznaczenie na blaszanej osłonie) Nie wolno obrócić kola pasowego więcej niż o 90st"
Czy można coś spiepr..yć jeżeli rozrząd jest źle ustawiony i nie odpala ale normalnie kręci?
Poniżej - tak ustawione jest koło wałka rozrządu
i w takiej pozycji znajduje się palec rozdzielacza
a sam wałek i krzywki jest tak
tak ustawione jest koło pasowe - nacięcie pokrywa się ze znacznikiem na blasze która tutaj jest ukryta pod osłoną
w tym momencie ustawienie koła zamachowego jest takie
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
GMP jest to górny martwy punkt tłoka, czyli krótko mówiąc najwyższy punkt w którym jest tłok. Ustaw rozrząd na znaki jak na zdjęciu: http://www.fotem.pl/show/full/6cd1f4f67 ... 91d19c475f" onclick="window.open(this.href);return false; i w takim położeniu pierwszy tłok jest w GMP.
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
Ok super dzięki Kolego, a powiedz mi czy przy wkładaniu szklanek/popychaczy hydraulicznych to jak mam mieć ustawiony wał dolny czyli B z ryskunku Twojego?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
To jest bez różnicy bo i tak wałek rozrządu masz wyjęty więc zawory są zamknięte. Przy zakładaniu wałka rozrządu przestaw wał tak, żeby żaden tłok nie był w GMP bo w tedy zawory zaczną się otwierać. Później koła na znaki, pasek, ustawienie palca aparatu na nacięcie na obudowie (rozrząd musi być na znakach) dwa obroty wałem i jak wszystko jest ok to odpalanie.
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
No, no właśnie mi o to podczas zakładania wałka górnego chodziło. Czyli muszę przestawić dolny wał tak żeby nie był zaden tlok u samej gory(w pozycji GMP). To jest jasne. Czy jak za pierwszym razem gdy zakrecalem walek, a pierwszy tlok byl u samej gory w pozycji GMP to sie moglo cos stac? Bo szklanki wtedy wszystkie nowe byly zalozone i na chama dopchnalem ten walek i zalozylem "koniki" i wszystko niby ladnie siadlo oprocz tego ze wyciaglem 3 szpilki. Teraz z powrotem odkrecilem ten walek zeby przegwintowac z 7 na 8, dorobic szpilki i zauwazylem ze te szklanki ktore wcisnely krzywki walku sa teraz miekie tzn. palcem je moge ugiac ale wracaja z powrotem. Moglem pokrzywic zawory? Nie chce odkrecac glowicy bo niedawno byla cala robiona z planowaniem i nowa uszczelka.
A wyczytałem gdzieś na forum, że jak dolny wałek ustawiam na "O" w blaszce(pierwszy tłok GMP) to w dziurze na skrzyni biegów pod aparatem zaplonowym widac na kole zamachowym jakis punkt, strzalke czy cos, ale krecilem kila razy calym silnikiem i nic nie widze.
Ooo a o co chodzi z tym palcem aparatu? bo jakis punkt faktycznie mam na nim ale ktora strona palca ma byc w ten punkt skierowana?
Ogolnie to wzialem sie za wymiane szklanek bo silnik gdy sie zagrzal to strasznie cos gralo i fachowiec stwierdzil ze to szklanki. A jak robilem niedawno glowice to faktycznie szklanki nie wszystkie odbijaly.
A wyczytałem gdzieś na forum, że jak dolny wałek ustawiam na "O" w blaszce(pierwszy tłok GMP) to w dziurze na skrzyni biegów pod aparatem zaplonowym widac na kole zamachowym jakis punkt, strzalke czy cos, ale krecilem kila razy calym silnikiem i nic nie widze.
Ooo a o co chodzi z tym palcem aparatu? bo jakis punkt faktycznie mam na nim ale ktora strona palca ma byc w ten punkt skierowana?
Ogolnie to wzialem sie za wymiane szklanek bo silnik gdy sie zagrzal to strasznie cos gralo i fachowiec stwierdzil ze to szklanki. A jak robilem niedawno glowice to faktycznie szklanki nie wszystkie odbijaly.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
Zaworów raczej nie pokrzywiłeś, szklanki są miękkie bo wyciekł z nich olej to nie jest problem odpalisz silnik napełnią się i będzie ok. Ukręciłeś tylko szpilki bo przy zakładani wałka zawory zaczęły sie otwierać gdy tłok był w GMP i coś musiało puścić.
Na kole zamachowym powinna być kropka i wycięcie w kształcie litery "V". U mnie np: też tego nie ma i rozrząd ustawiam na znak na kole pasowym, zapłon tak samo.
Na obudowie aparatu masz nacięcie i jak ustawisz rozrząd na punkty to tak ustawiasz aparat aby palec wskazywał na to nacięcie. Masz tu zdjęcie co prawda z Audi 80 z silnikiem 1.8 ale widać jak ma być ustawiony palec: http://www.fotem.pl/show/full/2cb081a49 ... 60d1c9999d" onclick="window.open(this.href);return false;
Na kole zamachowym powinna być kropka i wycięcie w kształcie litery "V". U mnie np: też tego nie ma i rozrząd ustawiam na znak na kole pasowym, zapłon tak samo.
Na obudowie aparatu masz nacięcie i jak ustawisz rozrząd na punkty to tak ustawiasz aparat aby palec wskazywał na to nacięcie. Masz tu zdjęcie co prawda z Audi 80 z silnikiem 1.8 ale widać jak ma być ustawiony palec: http://www.fotem.pl/show/full/2cb081a49 ... 60d1c9999d" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
krys94, jesteś wielki! Dzięki za pomoc
a z tym aparatem zapłonowym to ustawienie palca na nacięcie obudowy aparatu zaplonowego to ustawienie zaplonu, a potem przekrecanie aparatem to jest ustawianie kata zaplonu i robi sie to lampa? czy myle pojecia?
i znalazlem przed chwila na forum http://volkswagen.auto.com.pl/forum/vie ... 180#941180 o jakmis polksiezycu co sie dokupuje i zaklada na walek rozrzdu zeby tez pomoc sobie w ustawianiu rozrzadu wiec zapytam Ciebie co to za polksiezyc?
a z tym aparatem zapłonowym to ustawienie palca na nacięcie obudowy aparatu zaplonowego to ustawienie zaplonu, a potem przekrecanie aparatem to jest ustawianie kata zaplonu i robi sie to lampa? czy myle pojecia?
i znalazlem przed chwila na forum http://volkswagen.auto.com.pl/forum/vie ... 180#941180 o jakmis polksiezycu co sie dokupuje i zaklada na walek rozrzdu zeby tez pomoc sobie w ustawianiu rozrzadu wiec zapytam Ciebie co to za polksiezyc?
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2015 19:16 przez VWiater, łącznie zmieniany 1 raz.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
To wycięcie to jest po to aby po naprawie silnika/wyjęciu aparatu wstępnie ustawić zapłon aby odpalić silnik. Później ustawiasz na lampe, w MH jest 5 stopni ze zdjętym wężykiem podciśnienia z przyśpieszacza.
O tym półksiężycu pierwsze słysze, ja zawsze jak ustawiam czy to w 1.3 czy w 1.8 i innych to tylko na znaki i jest dobrze. W pierwszym twoim poście w tym temacie są zdjęcia i na pierwszym jest pokazane jak ma być ustawione koło wałka rozrządu i tak ustaw, koło wału korbowego ustaw na drugie wycięcie jak w punkcie B. Pierwsze wycięcie jest do ustawienia zapłonu.
O tym półksiężycu pierwsze słysze, ja zawsze jak ustawiam czy to w 1.3 czy w 1.8 i innych to tylko na znaki i jest dobrze. W pierwszym twoim poście w tym temacie są zdjęcia i na pierwszym jest pokazane jak ma być ustawione koło wałka rozrządu i tak ustaw, koło wału korbowego ustaw na drugie wycięcie jak w punkcie B. Pierwsze wycięcie jest do ustawienia zapłonu.
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
Ok zatem jestem po wymianie podstawy gaźnika i szklanek. Rozrząd dobrze ustawiłem zgodnie z tym co podane i podajesz, zapłon też dobrze, bo przed ściągnieciem aparatu zaplonowego porobilem sobie znaki i dodatkowo z ta kreską też się zgadza(zakładam że przed remontem zapłon był dobrze ustawiony bo auto dobrze chodziło, mało paliło itd.). Ogolnie wymiana podstawy gaźnika zniwelowała świst, wymiana szklanek też na plus bo szklanki już się tak nie tłuką(czasem może się jedna czy tam dwie zatłuka na wolnych obrotach ale mam nadzieje ze to minie bo to nowe szklanki przeciez firmy INA). To co chcialem to naprawilem za to popsulem cos innego tzn. wolne obroty na cieplym silniku. Auto odpala od strzala, na ssaniu chodzi rowno i dobrze, gdy sie zagrzeje i doda sie gazu to ssanie sie wylacza i wtedy obroty zaczynaja delikatnie falowac, zaczyna sie krztusic maszyna i ogolnie jak jade to nie chce isc. Caly czas mam nadzieje ze to ta podstawka uszczelnila gaznik i regulacja gazu zalatwi sprawe bo przeciez przy gazniku nic nie ruszalem bo podobno juz nie zyja ludzie ktorzy umieli go regulowac.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
A na benzynie też źle chodzi? Ja tego pierburga znam od podstaw bo sam miałem z nim duże problemy. Teraz na szczęście już wszystko ogarnięte. Za wolne obroty odpowiada dysza wolnych obrotów jest wkręcona od góry gaźnika i widać ją po zdjęciu klapy filtra powietrza, elektrozawór wkręcany z tyłu gaźnika ale jak on by nie działał to też na ssaniu nie było by wolnych obrotów. Przelewanie gaźnika to byś miał świece okopcone i dużo by palił no i ogólnie to jak gaźnik w większości chodzi na gazie to przydało by mu sie małe czyszczenie i ewentualna wymiana membran, bo na gazie one wysychają i pękają. A i podstawowa sprawa posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe czy nie popękane bo jak ciągnie lewe powietrze to też może źle chodzić.
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
Na benzynie to ja nie pamiętam żeby kiedykolwiek dobrze chodził. Z resztą dlatego też założyłem 2 lata temu lpg.
Na ssaniu są dobre wolne obroty, nie wiem jak na ssaniu jeździ ale zaraz sprawdzę.
Gdy wyłączy się ssanie to obroty falują, na benzynie bardziej.
Podczas jazdy jest straszny muł, a dodatkowo na benzynie gdy mu właduję np 3 i but to go przyblokuje na chwile tak jakby nie mogl przepalic albo mial za malo i dopiero za chwile zaskakuje. Tak samo przy gwałtownym wciśnieciu gazu to maszyna potrafi szarpnać.
EDIT.
Gaźnik w trakcie rozbiórki i sprawdzania.
EDIT2.
Co to jest to zaznaczone na zdjęciu? To ten słynny półksiężyc?
Na ssaniu są dobre wolne obroty, nie wiem jak na ssaniu jeździ ale zaraz sprawdzę.
Gdy wyłączy się ssanie to obroty falują, na benzynie bardziej.
Podczas jazdy jest straszny muł, a dodatkowo na benzynie gdy mu właduję np 3 i but to go przyblokuje na chwile tak jakby nie mogl przepalic albo mial za malo i dopiero za chwile zaskakuje. Tak samo przy gwałtownym wciśnieciu gazu to maszyna potrafi szarpnać.
EDIT.
Gaźnik w trakcie rozbiórki i sprawdzania.
EDIT2.
Co to jest to zaznaczone na zdjęciu? To ten słynny półksiężyc?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów
Odkopuję gdyż potrzebuję pomocy. Wymieniam rozrząd w golfie 2 1.3 NZ. Wymienia się pasek i pompę wody. Ale nie umiem wyjąć pompy wody, bo blokuje ją osłona (tak to wygląda: http://autoswiatlo.motogrono.pl/files/2 ... u-golf.jpg Czy muszę odkręcić koło zębate i zdjąć całkiem osłonę? Bo innej opcji nie widzę...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości