Strzela w dolot 1.8 RP

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotrgl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt mar 04, 2014 21:02
Lokalizacja: Gd

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: Piotrgl » śr gru 10, 2014 20:54

Jak w temacie,przy gwaltownym dodoaniu gazu stszela w dolot,zamuli.po malu dodaje gazu to silnik sie wkreca bez klopotu.Czujniki nowe,monowtrysk zmieniany juz 3 razy,zaplon ustawiony na lampe sterownik tez podmieniony 2 razy i nic to nie wnosi.Gdzie jeszcze szukac???



ozzy1979

Re: Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: ozzy1979 » śr gru 10, 2014 22:47

masz lpg?



Awatar użytkownika
Piotrgl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt mar 04, 2014 21:02
Lokalizacja: Gd

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: Piotrgl » czw gru 11, 2014 18:29

nie zadnego gazu



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: waski1 » czw gru 11, 2014 18:34

Piotrgl pisze:Gdzie jeszcze szukac???
Pomiar ciśnienia paliwa.



ozzy1979

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: ozzy1979 » pt gru 12, 2014 07:08

Objaw wskazuje na rozstawiony zapłon lub problemy z przyspieszaniem/opóźnianiem zapłonu. Przy delikatnym dodawaniu gazu zapewne tego nie ma, bo zapłon nadąża, ale przy gwałtownym depnięciu już nie i masz taki efekt. Ale na odległość to niestety wróżenie z fusów.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: mleko1984 » pt gru 12, 2014 09:19

A w jaki sposób to auto mierzy ilość powietrza ? Zwykły przepływomierz czy jakiś MAP sensor ? Jeżeli masz ustawiony zapłon prawidłowo to ECU dostaje nieprawidłowe informacje na temat warunków pracy silnika:
-albo wartość RPM
-potencjometr przepustnicy (to bym pierwsze sprawdził)
-czujnik temp cieczy
-itd...

Też pytanie czy ustawiłeś zapłon w prawidłowych warunkach ? Prawie w każdym z silników z tamtych lat trzeba zapewnić odpowiednie warunki do ustawiania. W digifancie na przykład należy odpiąć czujnik temperatury cieczy, w ke-jetronicu też się odłącza jakiś przewód ale teraz już nie pamiętam... Chodzi o to, że komputer cały czas koryguje wyprzedzenie zapłonu i aby dobrze to ustawić trzeba go wprowadzić w awaryjny tryb pracy aby nie próbował tej wartości poprawiać od tej jaką ustawiasz (koryguje m. in. na podstawie temp cieczy, temp powietrza itd.. jeżeli takie czujniki występują)
Ostatnio zmieniony pt gru 12, 2014 09:29 przez mleko1984, łącznie zmieniany 1 raz.



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: arturo936 » pt gru 12, 2014 09:25

Nie masz tam czegoś takiego. U ciebie jest tylko tps i czujnik temp powietrza jak się nie mylę.
Podmień aparat zapłonowy na podciśnienie powinno chodzić



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: waski1 » pt gru 12, 2014 10:38

arturo936 pisze:Podmień aparat zapłonowy na podciśnienie powinno chodzić
Taki aparat tam jest i kolega ma właśnie sprawdzić czy przyspieszacz działa poprawnie.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: mleko1984 » pt gru 12, 2014 11:41

Ok, rozumiem teraz. Wyprzedzeniem zapłonu steruje sam aparat zapłonowy na podstawie cićsnienia w dolocie... To też może być przyczyna. Czyli jest coś w rodzaju MAP sensora tylko wbudowane w aparat zapłonowy.



Awatar użytkownika
Piotrgl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt mar 04, 2014 21:02
Lokalizacja: Gd

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: Piotrgl » pt gru 12, 2014 20:34

Jutro bende mial inny aparat zaplonowy to podmienie i zobaczymy czy zagada jak trzeba.:)



mamix4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pn lut 28, 2005 11:38
Lokalizacja: Miliszewy,Toruń

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: mamix4 » sob gru 13, 2014 20:40

Zobacz jeszcze stycznik biegu jałowego w silniczku krokowym ,a tak poza tym tak jak koledzy podpowiadają TPS i przyspieszacz w aparacie.



Awatar użytkownika
Piotrgl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt mar 04, 2014 21:02
Lokalizacja: Gd

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: Piotrgl » ndz gru 14, 2014 18:05

TPS wyregulowany,poprawa wolnych obrotow rowniej chodzi :) Jutro sie poznecam nad aparatem zaplonowym :chytry:



Awatar użytkownika
vwkoro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 11:16
Lokalizacja: Słupsk

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: vwkoro » pn gru 15, 2014 17:47

U mnie było tak samo przy gwałtownym dodaniu gazu był strzał i zamulał , pomogła wymiana i regulacja TPS oraz regulacja zapłonu .


To nie silnik warczy to mruczy historia

Awatar użytkownika
Piotrgl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt mar 04, 2014 21:02
Lokalizacja: Gd

Strzela w dolot 1.8 RP

Post autor: Piotrgl » wt gru 23, 2014 23:11

A jaka miales poczatkowa wartosc na mierniku przed regulacja i po?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości