1.3 NZ falujące obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: zawa44 » sob cze 22, 2013 10:14

witam
mam problem z moim NZtem . falujące obroty doprowadzają mnie do szału . dzieje się tak od momentu gdy silnik nabierze troche temperatury (tak z 60-70st. ) , tak samo gdy jest dogrzany , częstotliwaość falowania to tak na oko 3razy na 2 sekundy. obroty spadają tak że silnik prawie gaśnie , zapala się kontrolka alternatora.
sprawdziłem niebieski czujnik miernikiem i zachowuje się prawidłowo , jednak gdy go odepnę obroty się podnoszą i silnik pracuje równo, także reakcja na gaz się zmienia , bo silnik podnosi obroty od razu a nie tak jak z podłączonym - przywiesza się jakby miał się zatrzymać i dopiero podnosi obroty.
zastanawia mnie przepływka , bo w prawdzie klapka pracuje odpowiednio , ale po przytkaniu palcem kanału powietrza biegu jałowego (obejście klapki) obroty również się stabilizują. sprawdzę jeszcze przepływkę multimetrem ale wydaje mi się że to jednak nie jej wina ...
proszę o pomoc


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: Paweł Marek » sob cze 22, 2013 13:39

zawa44 pisze:ale po przytkaniu palcem kanału powietrza biegu jałowego
piszesz o przytkaniu dziury od góry w rogu przepływki? Tam ma być przecież śróba regulacyjna i mieć uszczelkę, patrz czy jest ta śróba , w ogóle służy ona do regulacji składu mieszanki może wystaczy ją bardziej wkręcić. Czy też piszesz może o wężu do zaworu podnoszącego obroty biegu jałowego zimnego silnika? Wszystko na odcinku od przepływki do wtrysku musi być idealnie szczelne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: zawa44 » ndz cze 23, 2013 15:28

narazie jeszcze nie wiem jakie będą długoterminowe skutki wkręcenia śruby w przepływomierzu ale na tą chwilę mogę kłaniać się do stóp w podziękach :) silnik od razu zaczął pracować płynnie ,aż miło posłuchać. prawdopodobnie mam jakieś nieszczelności dolotu bo jak sądzę śrubką reduluje się dawkę powietrza na biegu jałowym (przytykałem palcem otwór na lewej wewnętrznej ściance przepływki umiejscowiony zaraz przed klapką-podejrzewam że to kanał powietrza dla biegu jałowego), a została ona wkręcona prawie do końca .
jeszcze raz serdecznie dziękuję :)


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

dawson31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob mar 19, 2011 11:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 1.3 NZ falujące obroty

Post autor: dawson31 » śr lip 31, 2013 12:26

mozesz zrobic fotke gdzie ta sruba jest do regulacji mam ten sam problem



artur18l
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 08, 2013 23:47

Re: 1.3 NZ falujące obroty

Post autor: artur18l » czw sie 08, 2013 23:51

Mam zupełnie identyczny problem. Nie jestem pewien, to chodzi o tą śrubkę ?
Obrazek



artur18l
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 08, 2013 23:47

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: artur18l » pn sie 12, 2013 23:44

Rezultat mega. Moja golfina od razu zaczeła smigać jak trzeba :)



dawson31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob mar 19, 2011 11:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: dawson31 » czw wrz 12, 2013 10:01

Panowie gdzie jest ta sruba,ta co na zdjeciu krecilem nic nie daje bez zmian



Awatar użytkownika
zawa44
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:51

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: zawa44 » czw wrz 12, 2013 14:06

prawdopodobnie nie pomoże Ci ta regulacja w uspokojeniu obrotów bo u mnie był specyficzny problem - niewyregulowana dawka powietrza biegu jałowego po zmianie filtra na stożkowy , w efekcie za dużo tlenu. musisz szukać gdzie indziej - podciśnienia , przepływka (pod kątem jej sprawności) , czujnik temp. , może opóźniacz zapłonu lub zawór dodatkowego paliwa. w nztach to się idzie zaje*** z diagnostyką

a co do śruby regulacji to jest to imbus 6 w prawym górnym rogu przepływki , może być przysłonięta zatyczką plastikową , ui mnie była niebieska


kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: korfanty » pn wrz 15, 2014 00:43

Odkopuje starego kotleta. Kuzynka zostawiła mi swoje polo 1.3NZ 93r przebieg 130tyś, bez instalacji gazowej. Problem jaki z nim ma to po ok 2min od uruchomienia silnik spada na obrotach, spada tak bardzo że potrafi zgasnąć, to samo przy dojeżdżaniu do świateł trzeba go cały czas delikatnie trzymać na gazie. W tamtym roku jakiś mechanik wymienił jej sondę lambdę, oraz niebieski czujnik w sumie na niewiele się to zdało :( na obecną chwilę udało się mi sprawdzić:
- przepływomierz działa bez zacięcia, przy ruszaniu klapą napięcie płynnie wzrasta, nie sprawdziłem znajdującego się w nim czujnika temperatury
- mikoro przełącznik przepustnicy ok
- niebieski czujnik wygląda na ok - zimny 2,53kohma ciepły 0,31kohma
- przewód od filtra powietrza do przepustnicy oraz odma szczelne
- planuje czyszczenie przepustnicy, wymianę przewodów zapłonowych bo jeszcze oryginalne, nie jestem pewny podciśnieniowego regulatora zapłonu na aparacie zapłonowym, robiąc podciśnienie nie słychać jego ruchu
- regulacja śrubą za przepływomierzem pod niebieski korkiem nic nie dała - trzeba to będzie później wyregulować bo mocna ją poprzestawiałem

co jeszcze mogę sprawdzić aby te obrotu udało się podnieć?

Poniżej filmik pracy silnika do ok 1,55min wszystko ok potem obroty spadają i zaczyna się trzepanie silnikiem a na końcu gaśnie.

[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 15, 2014 14:44

Interesuj się zaworem podnoszącym bieg jałowy zimnego silnika, jest grzany pradem może się nie zamykać całkiem bo uszkodzony stąd były za wysokie wolne obroty i ktoś je sztucznie zmniejszył śrubą regulacyjną wolnych przy wtrysku, albo zwyczajnie - wszystko jest ok tylko trzeba te obroty podnieść tą śrubą tak żeby były na ciepło dobre, a dopiero jeśli wówczas na zimnym będą bardzo za wysokie to działać dalej. Ustawienie zapłonu jest ważne, składu mieszanki (procedura na forum), kontrola ustawienia rozrządu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

1.3 NZ falujące obroty

Post autor: korfanty » wt wrz 16, 2014 00:28

Ten zawór od biegu jałowego to nr 2 na zdjęciu poniżej? Jak go sprawdzić?
Odnośnie regulacji wolnych obrotów śrubą 1 - wkręcając zwiększam czy zmniejszam obroty?

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości