Problem zimnego silnika 1.8 RP

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jaklas88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 19:16
Lokalizacja: Przysiek
Auto: VW Jetta A2
Silnik: RP

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Jaklas88 » sob lip 12, 2014 17:58

Witam. Dziś jadąc jako pasażer (wiadomo :pub:) moją bryką zauważyłem pewną nieprawidłowość. Kierowca - mój tata -, prywatnie złota raczka też to usłyszał skwitował to słowami "hałasuje jak traktor" podając możliwą diagnozę. Prosiłbym Was o podanie prawdopodobnej przyczyny dlatego nie chcę tutaj sugerować naszych przypuszczeń. Konsultowałem się też ze sprzedawcą części w pobliskim sklepie motoryzacyjnym - również "volkswageniarz" - podpowiedział mi, że może to być jeden z czujników (nie pamiętam ich nazwy) są między gumowym wężem od chłodnicy a blokiem silnika jeden niebieski a drugi czerwony. Sprawa tyczy się jedynie zimnego silnika. :banghead:



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Hubi14 » sob lip 12, 2014 23:45

hałasować to może dużo rzeczy, mi hałasowały hydrauliczne popychacze czy jak to się tam nazywa (nie jestem mechanikiem, nie znam się na tym :D) pomogła wymiana oleju :v a co do czujników, jak by były uwalone to silnik albo by się nie dał odpalić jak byś gazu nie wcisnął albo by na obrotach wariował, niebieski jest od ECU a czarny od wskazań temp na blacie, czerwony jest chyba od "jeża"



Jaklas88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 19:16
Lokalizacja: Przysiek
Auto: VW Jetta A2
Silnik: RP

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Jaklas88 » ndz lip 13, 2014 11:03

Dzięki Hubi właśnie takie objawy się pojawiają (hałas i wariowanie na obrotach) jesteśmy blisko :) ale będę szukać dalej



marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: marko125-90 » ndz lip 13, 2014 13:02

Napisz po polsku w czym problem, to będzie dla wszystkich łatwiej.
Aktualnie wychodzi coś takiego: silnik mi hałasuje, ojciec też to potwierdził, w sklepie powiedzieli że to czujnik temperatury. Sprawa tyczy się zimnego silnika.

Rozumiesz coś z tego?

Napisz może jaki to rodzaj hałasu (metaliczny, głuchy stukot), skąd mniej więcej dochodzi. Jak sprawa z obrotami (falują (w jakim zakresie), są za wysokie/za niskie.), czy silnik ma swoją dynamikę/jest zamulony. Wszystko co zaobserwowałeś.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Hubi14 » ndz lip 13, 2014 13:05

no niezbyt to rozumiem, bo co ma czujnik temperatury do hałasowania, ale, że była sobota wieczór to wiadomo, że człowiek był po :pub: to inaczej świat widzi :D



Jaklas88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 19:16
Lokalizacja: Przysiek
Auto: VW Jetta A2
Silnik: RP

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Jaklas88 » ndz lip 13, 2014 14:35

https://www.youtube.com/watch?v=zWr6aLO ... e=youtu.be <-oto link do nagrania video wybaczcie słabą jakość nagrywałem telefonem. W sumie tego teraz tak nie było słychać ale może coś komuś to podpowie. Z mojej strony będę polować na ten problem...



Jaklas88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 19:16
Lokalizacja: Przysiek
Auto: VW Jetta A2
Silnik: RP

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Jaklas88 » ndz lip 27, 2014 22:55

Problem chyba rozwiązany ale będziemy myśleć dalej. Mechanik przeczyścił wtrysk.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: pironet » pn lip 28, 2014 20:09

1.31 słyszę strzały w tle :hmm:

ja tam słysz jak by alternator albo zbytnio pasek rozrządu napięty


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Jaklas88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 19:16
Lokalizacja: Przysiek
Auto: VW Jetta A2
Silnik: RP

Re: Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Jaklas88 » wt lip 29, 2014 09:18

pironet pisze:ja tam słysz jak by alternator albo zbytnio pasek rozrządu napięty
Dzięki sprawdzę i to



Awatar użytkownika
vwkoro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 11:16
Lokalizacja: Słupsk

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: vwkoro » pt sie 01, 2014 22:25

Witam forumowiczów podepnę się pod temat też mam problem z moim RP na zimnym zaraz po odpaleniu podczas jazdy na jedynce nie ale jak już wrzucę 2 to jest takie mocne szarpniecie i zmulenie na zasadzie wciskam gaz a silnik nie reaguje wręcz zwalnia następnie szarpniecie i jedzie dobrze za każdym razem po odpaleniu na zimnym . czujnik temp wymieniony na nowy wszystkie podciśnienia podłączone wg schematu i szczelne guma pod monowtryskiem również cała sonda sprawna silniczek krokowy również świece wyczyszczone wymienione jakieś 5 tyś temu przewody również kopułka palec w świetnym stanie . co może być przyczyną nastawnik przepustnicy uwalony ?? sprawdzałem błędy komputera ale czysty .


To nie silnik warczy to mruczy historia

Jaklas88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 19:16
Lokalizacja: Przysiek
Auto: VW Jetta A2
Silnik: RP

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Jaklas88 » ndz sie 03, 2014 10:08

jeśli chodzi o szarpnięcie u mnie też występowało i występuje nadal nie jestem mechanikiem ale swojemu to powiedziałem i przytaknął. Jeździłem na rezerwie gaz w podłogę i jak mantra przy 60 km/h muł następnie szarpnięcie i idzie dalej dolałem paliwa do pełna i po problemie. Pompka paliwa... Ile masz zupy w baku?



Awatar użytkownika
vwkoro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 11:16
Lokalizacja: Słupsk

Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: vwkoro » ndz sie 03, 2014 21:52

nie zależnie czy rezerwa czy pełny za każdym razem jak zimny silnik ma takie coś trzeba szukać dalej metodą prób i błędów :)


To nie silnik warczy to mruczy historia

Jaklas88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 19:16
Lokalizacja: Przysiek
Auto: VW Jetta A2
Silnik: RP

Re: Problem zimnego silnika 1.8 RP

Post autor: Jaklas88 » śr lut 18, 2015 10:55

Jaklas88 pisze:jeśli chodzi o szarpnięcie u mnie też występowało i występuje nadal nie jestem mechanikiem ale swojemu to powiedziałem i przytaknął. Jeździłem na rezerwie gaz w podłogę i jak mantra przy 60 km/h muł następnie szarpnięcie i idzie dalej dolałem paliwa do pełna i po problemie. Pompka paliwa... Ile masz zupy w baku?
EDIT: macie pojęcie ile ja siana wydałem na to by pozbyć się tych objawów? filtr, paliwa, nowe świece i przewody, kopułka i paluch nie mówiąc już o robociźnie. Problem zniknął gdy wymieniałem linkę prędkościomierza wraz ze ślimakiem. Jak później doczytałem w "sam naprawiam" wystarczyło odpiąć wtyczkę od obrotomierza co zrobiłem przy okazji falowania prędkościomierza. Test na prawie pustym baku wykazał brak szarpania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości