Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: krycha00 » wt sty 28, 2014 17:02

Witam, (1.3 NZ, 91r)
Sprawdzając instalację podciśnienia zauważyłem że chyba brakuje mi jednego połączenia, zamieszczonego czerwonym i żółtym kółkiem na zdjęciu.
Co to są za "wtyczki" i za co to połączenie podciśnieniowe odpowiada?

Obrazek

Drugie pytanie:
Posiadam w swoim aucie skrzynie 5. Na płaskiej drodze, na 5 biegu, przy ok 3tys obr mam niecale 90km/h, przy ok 4tys mam niecale 100km/h ale słychać głos "zażynanego" silnika pod maską. Te auta są aż takie "powolne" (chociaż 100km na takie 23letnie auto to i tak coś) ? Czy może to być wina łożysk z tyłu, które dosyć mocno słychać, i to one tak spowalniają poprzez to że nie łożyskują? (przednie łożyska wymienione pol roku temu). Poprzednio miałem skrzynię 4, i prędkości były podobne.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: bioly05011 » wt sty 28, 2014 18:36

to żółte kółko to nie podciśnienie to jest króciec od wody z tego co kojarze sprawdź dokładnie skąd wychodzi na tym czerwonym jedynie widzę opaskę co do drugiego pytanie auto powinno poruszać się znacznie szybciej łozyska nie mają bardzo z tym nic wspólnego jedynie co jak wymieniałeś skrzynie czy sprawdzałeś stan docisku i tarczy bo moim zdaniem wskazywało by na to że nity jadą już po docisku i kole zamachowym i się slizga dlatego też silnik ci wyje tak


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: krycha00 » wt sty 28, 2014 19:00

Z tego co zdąrzyłem sprawdzić na schematach to wężyk od czerwonego kółka powinien być połączony z przyspieszaczem zapłonu w miejscu gdzie jest żółte kółko. W moim aparacie zapłonowym przyspieszacza nie ma, tak było od początku.

Na starej skrzyni (4) prędkości były podobne, na tamtej skrzyni wymieniałem również całe sprzęgło. Na nowej skrzyni jest tak samo.

PS. Chciałem wymienić węże podciśnienia w całej instalacji. Czy muszą to być koniecznie węże podciśnieniowe do tego przeznaczone, czy mogą być jakieś inne?



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: bioly05011 » wt sty 28, 2014 19:04

nie ważne jakie ważne żeby było szczelnie


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: krycha00 » wt sty 28, 2014 20:48

Może sprecyzuję trochę moje pytanie: czy to że w moim aparacie zapłonowym nie ma przyspieszacza zapłonu to standard w tych silnikach, czy przyspieszacz musi być i dlatego muszę zmienić cały aparat zapł. na właściwy?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: -=ren=- » śr sty 29, 2014 12:39

w moim był przyspieszacz podciśnieniowy i według mnie w twoim również powinien być. Sterownik nie przyspiesza zapłonu. Po zastosowaniu przyspieszacza odczujesz różnicę w dynamice auta. Poczytaj opis skrzyni - jej oznaczenie na nowej i na starej. Odszukaj w internecie dane przełożeń i wtedy porównaj prędkości z obrotami silnika. Skrzynie czterobiegowe, pokrywały zakres takich samych prędkośći jak skrzynie 5 biegowe... W mk2 występowały też skrzynie z nadbiegiem, który był oznaczany na "gałce" jako E...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: Paweł Marek » śr sty 29, 2014 15:38

musi być przyspieszacz i jego brak jak najbardziej odpowiada za małą moc. Pytanie dlaczego ktoś to zaślepił, powód musiał być. Jesli daltego że strzeliła membrana siłownika to trzeba zdobyć sprawny i wymienić, pewnie z całym używanym aparatem zapłonowym . Potem ogólna regulacja czyli ustawienie zapłonu i ustawienie składu mieszanki. I nie pisz że stare auto nie może szybciej jechać. Stare nie stare - jest po prostu zepsute i wymaga troski :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: bioly05011 » śr sty 29, 2014 16:26

otóż to kolega 160 na pięcio biegowej bez problemu wyciąga


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: krycha00 » śr sty 29, 2014 18:03

szukam właśnie na necie aparatu zapłonowego na podmianę, i część z nich ma ten przyspieszacz, a część nie (w opisach wszystkie są z niby tego samego auta co moje).
W którejś wersji silnikowej (1.3 gaznik, 1.6, 1.8 itd) golfa mk2 aparat zapłonowy nie wymagał tego przyspieszacza ?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Problem z instalacją podciśnienia + pytanie co do km/h

Post autor: -=ren=- » czw sty 30, 2014 15:10

ja mam taki aparat jeśli Cie to interesuje... Ale ty musisz szukać aparatu który jest montowany w głowicę - więc od 1,6 i 1,8 ośmiozaworowych nie będzie pasował... może od 16V - ale cena wtedy jest znacznie wyższa. Należałoby szukać po numerze części właściwym dla NZa... według mnie to taki i tylko taki - z przyspieszaczem podciśnieniowym i czujnikiem halla 030905237DX.


vwlifestyle.pl
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości