cieknie olej, uszczelniacze i odma

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzania94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 15:29

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: grzania94 » ndz cze 30, 2013 21:36

Witam
Posiadam golfa 1.3 (gaźnik) z 89r.

Niestety po zgaszeniu silnika po pewnym czasie pod moim golfikiem znajduje plamę oleju, udało mi się zlokalizować, że olej wydostaje się z rozrządu więc winne są pewnie uszczelniacze. :-(

Gdyby tego było mało, odmą olej przedostaje się do filtra powietrza. :grrr:

Przez te dwie usterki, zużycie oleju jest masakryczne wysokie.

Ile potrzebuje kupić uszczelniaczy i czy wymiana u mechanika jest bardzo kosztowna, jak mogę rozwiązać problem oleju który przedostaje się odmą :-x
Dzięki z góry za wszelką pomoc. :grin:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: Piasek » pn lip 01, 2013 07:58

Nowa uszczelka pokrywy zaworów np. Elring 567.079 - ok 25zł
Uszczelniacz wałka rozrządu i wału korbowego jest taki sam: 32x47x10 np Elring 325.155 - ok 14zł szt a potrzebujesz 2 (do dostania w każdym zwykłym sklepie z uszczelnieniami, łożyskami lub częściami do ciągników i maszyn po jakieś 3-4zł szt)
Jak wali odmą w tym silniku - masz już spore przedmuchy do skrzyni korbowej.
Poszukaj tutaj instrukcji jak wykonać oilcatch tank i zaadoptuj go do swojego sprzętu.
W tych silnikach bardzo często leci też z pod uszczelki misy olejowej i sprawdź czy nie masz wycieków między silnikiem a skrzynią biegów.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

grzania94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 15:29

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: grzania94 » pn lip 01, 2013 23:51

I lipa straszna wyszła, silniczek tak zaczął cieknąć, że kałuża oleju się pod nim robi.. ;/

Mechanik znajomy stwierdził, że nie ma sensu kłaść kasy w ten silnik.

Mam dwa wyjścia, zmiana silnika bądź zalanie go jakimś zagęszczaczem i sprzedanie.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: Piasek » wt lip 02, 2013 09:15

grzania94 pisze:zalanie go jakimś zagęszczaczem i sprzedanie.
A za to powinna być ustawowa kula w łeb i rachunek za nią wysłany rodzinie do uregulowania
P.S.
Pryz okazji podobny los dla "mechanika"
Ja pierdziele - że też idiota przez tyle lat do kanału nie wpadł łamiąc sobie kark... ile by oszczędził głupoty w tym i tak już wystarczająco durnym kraju.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

grzania94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 15:29

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: grzania94 » wt lip 02, 2013 19:56

spokojnie,głupi pomysł, golfik zostanie w rodzinie..

czeka mnie zmiana silnika, czy silnik 1.3 gaźnik mogę wymienić bez przeróbek na 1.3 wtrysk ?



Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: sgrodnicki » wt lip 02, 2013 23:15

Wsadzić go niema problemu, skrzynia pasuje, lecz będziesz musiał cała elektrykę komputera założyć:/



grzania94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 15:29

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: grzania94 » śr lip 03, 2013 00:31

Więc nie ma co, zanim ten nie padnie do końca musze się rozejrzeć za silniczkiem 1.3 gaźnik.



ozzy1979

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: ozzy1979 » śr lip 03, 2013 05:58

grzania94 pisze:bądź zalanie go jakimś zagęszczaczem i sprzedanie.
Za takie teksty i w ogóle myśli o czymś takim powinieneś polecieć z tego forum NA ZBITY PYSK!!!! Potem się dziwić, że w Polandzie takie trupy jeźdzą!!!!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: Paweł Marek » śr lip 03, 2013 06:14

grzania94, proponuję jeszcze zasięgnąć innej opini bo ten mechanik chyba niema serca do starego autka. Wycieki przecież sa łatwe do usunięcia poprzez wymianę uszczelniaczy, no chyba że jest jakaś masakra w stylu luzy na wałku rozrządu tak duże że uszczelniacze nie trzymają - ale w taką sytuację nie wierzę. Kwestię przedmuchów moze uda sie wyeliminować poprzez wymianę samych pierścieni - taka operacja potocznie zwię się małym remontem nie jest zbyt droga i może być skuteczna jeszcze na bardzo długo jeśli panewki i gładzie cylindrów nie są zniszczone - a to da się ocenić dopiero po rozbiórce silnika.
Jeśli na gaźniku auto dobrze jeździło to nie masz sensu szarpać się na wtrysk , taka operacja pochłonie ładnych parę dodatkowych stówek więcej a moc auta przez to nie wzrośnie (trzeba dwie pompy elektryczne, zepsół wtryskowy, sterownik silnika, drogi przepływomierz, wiązki, i sama sonda dużo kosztuje).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

grzania94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 15:29

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: grzania94 » czw lip 04, 2013 00:28

Mechanik stwierdził, że remont tego silnika to koszt powyżej 500zł, wiec nie ma sensu bo dobry silniczek może uda mi sie wyrwać za jakieś 300zł.

Przy okazji doprowadzę komore silnika do odpowiedniego stanu, bo teraz przez ten silniczek jest cała w oleju.

Na co zwrócić uwagę przy kupnie silnika, abym nie kupił znowu takiej lipy.

Chyba najlepiej kupić silniczek który zagazowany nigdy nie był i dopiero wtedy lpg mu podpiąć.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: Piasek » czw lip 04, 2013 08:08

Kupując tak wiekowy silnik nie licz że kupisz igiełkę... Owszem - zdarzają się jeszcze takie ale trzeba długo szukać...
Ja mam np taki w Polo :hmm: ... ale nie sprzedaję ani auta ani silnika.
Niedobite auto...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: Paweł Marek » czw lip 04, 2013 12:18

grzania94, nie metod na pewną ocenę silnika który kupujesz. LPG na stan silnika ma mniejszy wpływ niż się potocznie myśli, nawet w przypadku całkowcie rozregulowanej instalacji dopiero po wielu tysiąchach km uszkodzić się mogą zawory, z dołem silnika nic się nie dzieje. Dlatego w miarę możliwości lepiej naprawić swój, oczywiście szarpać się na pełny remont ze szlifami nikt nie będzie bo to jeszcze nie klasyk i dużo czesci jest we wtórnym obiegu. A jesli kupować to od srawdzonego sprzedawcy który w razie czego przyjmie zwrot


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

grzania94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 15:29

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: grzania94 » czw lip 04, 2013 14:20

Szroty przeważnie oferują pół roku gwarancji na dany silnik wiec myślę, że nie byłoby to złe rozwiązanie.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

cieknie olej, uszczelniacze i odma

Post autor: Piasek » czw lip 04, 2013 14:39

Pół roku gwarancji pod warunkiem ze leży u nich na placu, w przeciwnym wypadku gwarancja obowiązuje "do bramy"...
Nie licz na to - co najwyżej gwarancję rozruchową dają.
Sam 2 lata temu wymieniałem silnik w 307ce domowej a gwarancja na tydzień


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości