Gaśnie na wolnych obrotach.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Gaśnie na wolnych obrotach.
Panowie od jakiegoś czasu dręczy mnie problem otóż:
Pacjent: Golf MK2 1.3 NZ (wtrysk) PB+LPG
Zaraz po odpaleniu na PB gaśnie. Jak go trzymam na obrotach to jest ok lecz na wolnych gaśnie. Po przełączeniu na LPG chodzi bez problemu, do puki silnik się nie nagrzeje do temperatury roboczej potrafi zgasnąć również na LPG na wolnych obrotach w czasie jazdy np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Po rozgrzaniu problem gaśniecie na LPG znika lecz na benzynie pozostaje. Jak w czasie jazdy zgaśnie to ciężko go odpalić trzeba kręcić z 30sek żeby załapał. Łapie ale jak by nie chodzi na wszystkich cylindrach po chwili z wciśniętym gazem na max wraca do normy i można jechać (uważając na wolne obroty). W czym możne tkwić problem?
Pacjent: Golf MK2 1.3 NZ (wtrysk) PB+LPG
Zaraz po odpaleniu na PB gaśnie. Jak go trzymam na obrotach to jest ok lecz na wolnych gaśnie. Po przełączeniu na LPG chodzi bez problemu, do puki silnik się nie nagrzeje do temperatury roboczej potrafi zgasnąć również na LPG na wolnych obrotach w czasie jazdy np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Po rozgrzaniu problem gaśniecie na LPG znika lecz na benzynie pozostaje. Jak w czasie jazdy zgaśnie to ciężko go odpalić trzeba kręcić z 30sek żeby załapał. Łapie ale jak by nie chodzi na wszystkich cylindrach po chwili z wciśniętym gazem na max wraca do normy i można jechać (uważając na wolne obroty). W czym możne tkwić problem?
Bez dymu nie ma ognia... TDI
Gaśnie na wolnych obrotach.
Podstawowe pytanie: Kiedy był regulowany gaz?
Poza tym, odłącz komputer na pół godziny, potem odpal na benzynie i zobacz jak chodzi. Jak będzie poprawa, to gaz bruździ Ci w mapach paliwowych - pewnie coś z emulacją sondy.
Poza tym, odłącz komputer na pół godziny, potem odpal na benzynie i zobacz jak chodzi. Jak będzie poprawa, to gaz bruździ Ci w mapach paliwowych - pewnie coś z emulacją sondy.
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Re: Gaśnie na wolnych obrotach.
Gaz był regulowany kilkukrotnie i nic to nie dało.
Bez dymu nie ma ognia... TDI
Gaśnie na wolnych obrotach.
Kolejnym objawem jest duże spalanie ok. 12-13l po mieście. Może to być winą sondy lambda? Jak ją sprawdzić?
Bez dymu nie ma ognia... TDI
Gaśnie na wolnych obrotach.
Wysokie spalanie pewnie również na gazie? I pewnieinstalacja do sondy nie jest podłączona? To może być uwalony czujnik temperatury. Najlepiej podpiąć pod vaga i sprawdzić jaką temperaturę widzi komputer.
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Gaśnie na wolnych obrotach.
Jest jakiś tam emulator sondy lambda.BolekLodz pisze:I pewnieinstalacja do sondy nie jest podłączona?
Wysokie spalanie również na gazie. Wcześniej tego nie było w 8 się mieściłem.
Podmienię niebieski czujnik temp. i wtedy zobaczymy.
Bez dymu nie ma ognia... TDI
Re: Gaśnie na wolnych obrotach.
Niebieski czujnik podmieniony. Brak poprawy. Dziś usłyszałem przeraźliwy jęk dochodzący z pompki paliwa znajdującej się z tyłu koło koła. Trzymając samochód na obrotach to chodzi ale puszczając go na wolne obroty po telepie samochodem i gaśnie bądź gaśnie odrazu. Czy pompka może być winowajcą?
Edyta:
Jednak nie ma emulatora do sondy lambda pracuje cały czas czy to na gazie czy to na benzynie. Po odpięciu wtyczki brak jakiej kolwiek reakcji.
Edyta:
Jednak nie ma emulatora do sondy lambda pracuje cały czas czy to na gazie czy to na benzynie. Po odpięciu wtyczki brak jakiej kolwiek reakcji.
Bez dymu nie ma ognia... TDI
Gaśnie na wolnych obrotach.
Pompka może być przyczyną. Może coś z instalacją gazową. Najlepiej najpierw odpiąc komputer na pól godziny i zobaczyć, czy będzie zmiana na benzynie. Polecam również wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy.
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Gaśnie na wolnych obrotach.
Tle że pompka może być problemem przy benzynie a co z dużym spalaniem na gazie?
Sprawdzałem sonde lambde i miernik pokazuje 830mV. I nie wiem teraz czy jest to wina słabego miernika czy ona zablokowała się w tej pozycji.
Sprawdzałem sonde lambde i miernik pokazuje 830mV. I nie wiem teraz czy jest to wina słabego miernika czy ona zablokowała się w tej pozycji.
Bez dymu nie ma ognia... TDI
Gaśnie na wolnych obrotach.
Pompka daje prawidłowe ciśnienie. Jakieś pomysły?
Bez dymu nie ma ognia... TDI
Gaśnie na wolnych obrotach.
W takim razie może uszczelka pod głowicą? węże chłodnicze są twarde?
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości