Z 1.6 na 1.8pf

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Re: Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » wt kwie 23, 2013 20:16

A czy rp zapali mi na samym gazie? tzn bez wiązki do gaźnika. Bo wrzuciłem go dziś w bude ale nie mam jeszcze instalacji elektrycznej i nie wiem gdzie ją zdobędę a muszę jak najszybciej silnik sprawdzić w razie zwrotu.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Lipek81 » śr kwie 24, 2013 12:33

RP nie ma gaźnika, tylko wtrysk elektroniczny. Ciężko, żeby coś, co jest elektroniczne odpaliło bez prądu.



kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » śr kwie 24, 2013 17:10

A w do tej brązowej wpinki idzie sterowanie z komputera?



Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: sgrodnicki » śr kwie 24, 2013 18:56

RP NA gazie (LPG) I generacji, bez wiązki do wtrysku będzie śmigał normalnie bez żadnych problemów.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Lipek81 » śr kwie 24, 2013 19:30

sgrodnicki pisze:RP NA gazie (LPG) I generacji, bez wiązki do wtrysku będzie śmigał normalnie bez żadnych problemów.
- no nie za bardzo, bo bez wiązki silnika nie ma też iskry. Chyba, że zakombinujesz jakoś z wiązką gaźnika.



spiderekkk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: śr lip 16, 2008 23:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: spiderekkk » śr kwie 24, 2013 19:42

kamilso32, RP'ki jakos mi sie opatrzyly :) PF mi sie podoba bardziej:)


--==:spider:==--
viewtopic.php?f=87&t=498102" onclick="window.open(this.href);return false;

kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Re: Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » śr kwie 24, 2013 19:51

Hula na samym gazie aż miło ;) ma ktoś może wiązke do rp'ka?



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: BolekLodz » śr kwie 24, 2013 22:24

kamilso32, Jak zmontowałeś?


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: sgrodnicki » śr kwie 24, 2013 22:29

Dlatego napisałem, bez wiązki do wtrysku, nie mówiłem o instalacji zapłonowej, bo bez niej choć by pchał to nie pojedzie:)



kamilso32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt mar 26, 2013 11:43

Re: Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: kamilso32 » śr kwie 24, 2013 22:45

BolekLodz pisze:kamilso32, Jak zmontowałeś?
Tak jest wszytko ok tylko zapłon muszę jeszcze ustawić bo troszkę tak pyka silnik.
No i na benzynie go na razie nie odpale bo nie mam wiązki.



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: BolekLodz » czw kwie 25, 2013 23:52

Robię swapa z PN na RP.
Mam jeszcze dwa pytanka:
1. Czy głowica od RP i PN jest taka sama? Założyć sie ją da na pewno, ale czy zawory i wałek są takie same? Chcę wrzucić głowę od PN, bo t z RP była bez pokrywy zaworów, silnik stał w "niesprzjających" warunkach, z e zjętym wąłkiem i szklankami i nie chce mi się tego czyścić. Czy musze wrzucić wałek od RP?
2. Jak z sondą lambdą? W PN jest jednożyłowa, w RP cztero, tylko kable są poucinane. Da rade przystosować 1no żyłową do RP?


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Lipek81 » pt kwie 26, 2013 10:06

1. Głowica PN i RP jest identyczna, ale wałek rozrządu jest inny. Temat przećwiczyłem u siebie - miałem taką historie że wspólnie z kumplem robiliśmy głowice, każdy u siebie w aucie. Ja mam PN, on ma RP. No i pech chciał, że pozamieniali nam głowice w warsztacie gdzie planowali , ja dostałem jego, a on moja. Wszystko wyszło na jaw, jak już miałem wszystko poskładane (głowica na silniku) i zostało mi tylko założyć wałek rozrządu. Moje pokrywy wałka nie pasowały do głowicy, pół dnia zastanawiałem się co jest, w końcu kumpel dał mi swoje pokrywy i jest ok. Czyli on jeździ na mojej głowicy, a ja na jego, ale wałki są takie, jak potrzeba.
2. Nie ma problemu, podłączasz tylko przewód sygnałowy. Z resztą w RP od mk2 też jest sonda jednoprzewodowa. Chyba w passacie silnik RP miał sondę na 4 przewody.



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: BolekLodz » pt kwie 26, 2013 11:05

1. A głowica z PN nie będzie "dusiła" RP?
2. Silnik jest od toledo. To ze sondą nie będę miał problemu. Ale wiązkę silnika chyba będę lepił sam, bo cięzko dostać, a handlarze się cenią. :)
Dzięki za pomoc i ekspresową odpowiedź. Napiszę, jak odpalę złomka.


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Z 1.6 na 1.8pf

Post autor: Lipek81 » pt kwie 26, 2013 14:46

BolekLodz, bierz wiązkę z Toledo, to jest prawie identyczna jak w golfie, łatwa do przerobienia o ile w ogóle coś trzeba przerabiać.

Głowica nic nie będzie dusiła - są to identyczne głowice, numer katalogowy taki sam, wszystko to samo, dokładnie to sprawdzałem. To jest dokładnie taka sama część, pamiętaj tylko o podmianie wałka rozrządu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości