mk2 do czego ten czujnik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 do czego ten czujnik?
jeśli to nie regulator to wymienie sondę ale wcześniej chcę się upewnić czy to napewno nie coś innego.
mk2 do czego ten czujnik?
sciągnij sobie "haynes golf and jetta repair" i tam masz wszystko podane łącznie z oporami.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr mar 27, 2013 22:37
mk2 do czego ten czujnik?
ozzy1979, z tym zaworem powietrza to nie do końca. Przecież on puszcza więcej powietrza w czasie nagrzewania silnika właśnie po to żeby silnik stabilnie pracował zanim się nagrzeje. Nierówno pracujący zimny silnik to nic nadzwyczajnego . Dlatego stosuje się zawory powietrza dodatkowego. Mądre książki mówią że niesprawność tego zaworu może powodować nierówną pracę na luzie, a nawet gaśnięcie silnika.
mk2 do czego ten czujnik?
zawór powietrza dodatkowaego mam na podmiankę,sprawdze jaki będzie efekt i dam znać,ale termiczny regulator cisnienia paliwa raczej też mam do wymiany bo według mądrej lektury "haynes golf and jetta repair" opór powinien wynosić pomiedzy 20 a 25 omów a u mnie jest 12 omów. własnie jestem w trakcie załatwiania drugiego regulatora zobaczymy czy pomoże wymiana.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr mar 27, 2013 22:37
mk2 do czego ten czujnik?
Co to jest termiczny regulator cisnienia paliwa? Regulator ciśnienia paliwa był ale w K- Jetronic. Ty w GX powinieneć mieć Ke- Jetronic.
mk2 do czego ten czujnik?
Regulator znajduje się z przodu silnika. Składa się z bimetalowej blaszki, membrany podciśnieniowej i zaworu sterującego. Funkcją regulatora jest wzbogacanie mieszanki w czasie nagrzewania się silnika, oraz w czasie normalnej pracy w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.
mk2 do czego ten czujnik?
I tu się mylisz, bo jest jeszcze układ KU-Jetronic i on ma regulator termiczny i jest to częsty układ w 1,8 GX.GolfSztrom2 pisze:Regulator ciśnienia paliwa był ale w K- Jetronic. Ty w GX powinieneć mieć Ke- Jetronic.
A tu dla wszystkich zainteresowanych ukłądem wtrysku mechanicznego (na przykładzie silnika 2,8 V6 Ford)
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... escription" onclick="window.open(this.href);return false;
mk2 do czego ten czujnik?
MAM VW GOLFA 3 1.4 NA ZIMNYM SILNIKU PRZEZ OKOŁO 15 SEK. NA WOLNYCH OBROTACH ŚWISZCZY JAKIŚ CZUJNIK POMIĘDZY GAŹNIKIEM A FILTREM POWIETRZA.JEŻELI WIECIE CO TO OZNACZA PROSZĘ DAJCIE ZNAĆ
mk2 do czego ten czujnik?
Nie śmieć w tym temacie, który dotyczy Mk2 1,8.bogus123 pisze:MAM VW GOLFA 3 1.4 NA ZIMNYM SILNIKU PRZEZ OKOŁO 15 SEK. NA WOLNYCH OBROTACH ŚWISZCZY JAKIŚ CZUJNIK POMIĘDZY GAŹNIKIEM A FILTREM POWIETRZA.JEŻELI WIECIE CO TO OZNACZA PROSZĘ DAJCIE ZNAĆ
mk2 do czego ten czujnik?
Miałem podobnie, w moim przypadku okazał się wyłącznik/włącznik położenia przepustnicy. Nie wiem czy masz i czy u Cibie występuje potencjometr czy włączniki, ale sprawdź odłączając wtyczkę tę os przepustnicy. Wg mnie jeśli nie będzie różnicy i reakcji to spróbuj w tym temacie pogrzebać, bo jak mówię u mnie się właśnie okazało dokładnie te ustrojstwo.
mk2 do czego ten czujnik?
Sprawdziłem przełącznik przy przepustnicy jest to zwykły przełącznik nacisnięty niema przejscia rozwarty ma przejscie i jest sprawny,sprawdziłem też ponownie reakcje silnika na odłączenie sądy i reakcji nie było żadnej ale po kilkukrotnym odłączeniu i podłączeniu wtyczki nagle silnik zaczął pracować jakby wczoraj wyjechał z fabryki,perfekcyjnie, w momencie odłączonej wtyczki brzęczy jakieś ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu paliwa jak podłączałem wtyczke ustrojstwo przestawało brzęczeć i silnik zaczynał pracować idealnie.sprawdzałem co to jest te ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu i według etki jest to "zawór sondy lambda" więc wszystko wskazuje na sondę.
mk2 do czego ten czujnik?
To nie zawór sondy lambda tylko elektrohydrauliczny nastawnik cisnienia (słuzy do ustawiania ciśnienia róznicowego na rozdzielaczu, a co za tym idzie do ustawiania składu mieszanki) - jest on sterowany z ECU, a ECU bierze sygnał własnie z sondy. Przy sprawnym układzie ten nastawnik wydaje charalterystyczny odgłos brzeczenia z dość dużą częstotliwością (na oko jakieś 10-20 Hz). Gdy sonda jest uwalona, badź odłączona, regulator wyraźnie zwalnia z pracą, co słychać po jego brzeczeniu, które staje się dużo wolniejsze i mozna je dosłownie policzyć. Sprawdź dobrze stan wszystkich wtyczek, w szczególności od sondy i do nastawnika. Radzę wymienić sondę profilaktycznie.parys2007 pisze:w momencie odłączonej wtyczki brzęczy jakieś ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu paliwa jak podłączałem wtyczke ustrojstwo przestawało brzęczeć i silnik zaczynał pracować idealnie.sprawdzałem co to jest te ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu i według etki jest to "zawór sondy lambda" więc wszystko wskazuje na sondę.
mk2 do czego ten czujnik?
zapomniałem jeszcze napisać że jak odłącze przewód od sądy i dotkne nim do masy wiem że nie powinienem tak robić ale zaryzykowałem to po chwili ten nastawnik cisnienia przestaje brzęczeć i silnik zaczyna równo pracować.
mk2 do czego ten czujnik?
Bo niejako "naprawiasz" usterkę. ECU dostaje stabilny sygnał (masę) i zaczyna równo wysterowywac nastawnik. Układy wtrysku mechanicznego po odpięciu sondy pracują na usrednionej wartości i można tak jeździć do czasu naprawy. Wzrost spalania nie jest drastyczny, ale nie jest to normalna sytuacja, na którą można pozwolić. Docelowo musisz usunąć usterkę w obwodzie sondy. Naprawdę namawiam na wymianę na porządną, dedykowaną pod ten model sondę (Bosch za jakieś 300 zł, ASO za 620 zł). Nie kupuj badziewia no name i uniwersalnych, bo możesz mieć jeszcze większy cyrk. Po wymianie sondy obowiązkowo regulacja silnika (u bardzo kumatego diagnosty).parys2007 pisze:nastawnik cisnienia przestaje brzęczeć i silnik zaczyna równo pracować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości