mk2 do czego ten czujnik?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » śr kwie 10, 2013 17:40

jeśli to nie regulator to wymienie sondę ale wcześniej chcę się upewnić czy to napewno nie coś innego.



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » czw kwie 11, 2013 06:12

sciągnij sobie "haynes golf and jetta repair" i tam masz wszystko podane łącznie z oporami.



GolfSztrom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 27, 2013 22:37

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: GolfSztrom2 » pt kwie 12, 2013 17:39

ozzy1979, z tym zaworem powietrza to nie do końca. Przecież on puszcza więcej powietrza w czasie nagrzewania silnika właśnie po to żeby silnik stabilnie pracował zanim się nagrzeje. Nierówno pracujący zimny silnik to nic nadzwyczajnego . Dlatego stosuje się zawory powietrza dodatkowego. Mądre książki mówią że niesprawność tego zaworu może powodować nierówną pracę na luzie, a nawet gaśnięcie silnika.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » pt kwie 12, 2013 18:39

zawór powietrza dodatkowaego mam na podmiankę,sprawdze jaki będzie efekt i dam znać,ale termiczny regulator cisnienia paliwa raczej też mam do wymiany bo według mądrej lektury "haynes golf and jetta repair" opór powinien wynosić pomiedzy 20 a 25 omów a u mnie jest 12 omów. własnie jestem w trakcie załatwiania drugiego regulatora zobaczymy czy pomoże wymiana.



GolfSztrom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 27, 2013 22:37

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: GolfSztrom2 » ndz kwie 14, 2013 21:05

Co to jest termiczny regulator cisnienia paliwa? Regulator ciśnienia paliwa był ale w K- Jetronic. Ty w GX powinieneć mieć Ke- Jetronic.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » ndz kwie 14, 2013 22:19

Regulator znajduje się z przodu silnika. Składa się z bimetalowej blaszki, membrany podciśnieniowej i zaworu sterującego. Funkcją regulatora jest wzbogacanie mieszanki w czasie nagrzewania się silnika, oraz w czasie normalnej pracy w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.


Obrazek



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » wt kwie 16, 2013 17:51

GolfSztrom2 pisze:Regulator ciśnienia paliwa był ale w K- Jetronic. Ty w GX powinieneć mieć Ke- Jetronic.
I tu się mylisz, bo jest jeszcze układ KU-Jetronic i on ma regulator termiczny i jest to częsty układ w 1,8 GX.
A tu dla wszystkich zainteresowanych ukłądem wtrysku mechanicznego (na przykładzie silnika 2,8 V6 Ford)
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... escription" onclick="window.open(this.href);return false;



bogus123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 18:20

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: bogus123 » śr kwie 17, 2013 18:40

MAM VW GOLFA 3 1.4 NA ZIMNYM SILNIKU PRZEZ OKOŁO 15 SEK. NA WOLNYCH OBROTACH ŚWISZCZY JAKIŚ CZUJNIK POMIĘDZY GAŹNIKIEM A FILTREM POWIETRZA.JEŻELI WIECIE CO TO OZNACZA PROSZĘ DAJCIE ZNAĆ



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » czw kwie 18, 2013 05:51

bogus123 pisze:MAM VW GOLFA 3 1.4 NA ZIMNYM SILNIKU PRZEZ OKOŁO 15 SEK. NA WOLNYCH OBROTACH ŚWISZCZY JAKIŚ CZUJNIK POMIĘDZY GAŹNIKIEM A FILTREM POWIETRZA.JEŻELI WIECIE CO TO OZNACZA PROSZĘ DAJCIE ZNAĆ
Nie śmieć w tym temacie, który dotyczy Mk2 1,8.



Awatar użytkownika
Golfisco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt mar 01, 2013 10:22
Lokalizacja: Warszawa

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: Golfisco » czw kwie 18, 2013 09:17

Miałem podobnie, w moim przypadku okazał się wyłącznik/włącznik położenia przepustnicy. Nie wiem czy masz i czy u Cibie występuje potencjometr czy włączniki, ale sprawdź odłączając wtyczkę tę os przepustnicy. Wg mnie jeśli nie będzie różnicy i reakcji to spróbuj w tym temacie pogrzebać, bo jak mówię u mnie się właśnie okazało dokładnie te ustrojstwo.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » pt kwie 19, 2013 20:32

Sprawdziłem przełącznik przy przepustnicy jest to zwykły przełącznik nacisnięty niema przejscia rozwarty ma przejscie i jest sprawny,sprawdziłem też ponownie reakcje silnika na odłączenie sądy i reakcji nie było żadnej ale po kilkukrotnym odłączeniu i podłączeniu wtyczki nagle silnik zaczął pracować jakby wczoraj wyjechał z fabryki,perfekcyjnie, w momencie odłączonej wtyczki brzęczy jakieś ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu paliwa jak podłączałem wtyczke ustrojstwo przestawało brzęczeć i silnik zaczynał pracować idealnie.sprawdzałem co to jest te ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu i według etki jest to "zawór sondy lambda" więc wszystko wskazuje na sondę.



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » sob kwie 20, 2013 07:50

parys2007 pisze:w momencie odłączonej wtyczki brzęczy jakieś ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu paliwa jak podłączałem wtyczke ustrojstwo przestawało brzęczeć i silnik zaczynał pracować idealnie.sprawdzałem co to jest te ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu i według etki jest to "zawór sondy lambda" więc wszystko wskazuje na sondę.
To nie zawór sondy lambda tylko elektrohydrauliczny nastawnik cisnienia (słuzy do ustawiania ciśnienia róznicowego na rozdzielaczu, a co za tym idzie do ustawiania składu mieszanki) - jest on sterowany z ECU, a ECU bierze sygnał własnie z sondy. Przy sprawnym układzie ten nastawnik wydaje charalterystyczny odgłos brzeczenia z dość dużą częstotliwością (na oko jakieś 10-20 Hz). Gdy sonda jest uwalona, badź odłączona, regulator wyraźnie zwalnia z pracą, co słychać po jego brzeczeniu, które staje się dużo wolniejsze i mozna je dosłownie policzyć. Sprawdź dobrze stan wszystkich wtyczek, w szczególności od sondy i do nastawnika. Radzę wymienić sondę profilaktycznie.



Awatar użytkownika
parys2007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 01, 2013 22:23

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: parys2007 » sob kwie 20, 2013 11:14

zapomniałem jeszcze napisać że jak odłącze przewód od sądy i dotkne nim do masy wiem że nie powinienem tak robić ale zaryzykowałem to po chwili ten nastawnik cisnienia przestaje brzęczeć i silnik zaczyna równo pracować.



ozzy1979

mk2 do czego ten czujnik?

Post autor: ozzy1979 » sob kwie 20, 2013 15:59

parys2007 pisze:nastawnik cisnienia przestaje brzęczeć i silnik zaczyna równo pracować.
Bo niejako "naprawiasz" usterkę. ECU dostaje stabilny sygnał (masę) i zaczyna równo wysterowywac nastawnik. Układy wtrysku mechanicznego po odpięciu sondy pracują na usrednionej wartości i można tak jeździć do czasu naprawy. Wzrost spalania nie jest drastyczny, ale nie jest to normalna sytuacja, na którą można pozwolić. Docelowo musisz usunąć usterkę w obwodzie sondy. Naprawdę namawiam na wymianę na porządną, dedykowaną pod ten model sondę (Bosch za jakieś 300 zł, ASO za 620 zł). Nie kupuj badziewia no name i uniwersalnych, bo możesz mieć jeszcze większy cyrk. Po wymianie sondy obowiązkowo regulacja silnika (u bardzo kumatego diagnosty).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości