Dławi się na benzynie i na LPG

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

shiftyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 23, 2013 11:58

Dławi się na benzynie i na LPG

Post autor: shiftyy » sob mar 23, 2013 12:33

Witam, jestem na forum nowy więc od razu się przywitam. Mam na imię Marcin i od 3 tygodni jestem posiadaczem Golfa 2. Ale ok, od początku. Kupiłem wspaniałego Golfa, ogólnie stan bardzo dobry. Poprzedni właściciel napomknął o kilku mankamentach które dolegają auto. Między innymi chodziło o reduktor od gazu, dziura w wydechu, popsute klamki i żeby nie palić go rano na gazie bo jak już zgaśnie to ciężko go odpalić. Przez 3 tygodnie stosowałem się do zaleceń od tego Pana, oczywiście przez własną głupotę i pośpiech zdarzyło się że paliłem go na gazie po czym "zalał się" i ciężko było go odpalić czy na gazie czy na benzynie co w pewnym momencie skutkowało rozładowanym akumulatorem.

Golf przez 3 tygodnie chodził bez zarzutów aż do poprzedniego tygodnia gdy musiałem pojechać do Opola (mieszkam pod Nowym Sączem, woj. małopolskie), golf rzadko jest zalany do pełna ponieważ w tym momencie się uczę no i z kasą też krucho ale wtedy zalałem go do pełna. Na A4 zauważyłem że zaczyna się dławić, nie miałem pojęcia o co chodzi, po prostu po większej dawce mocy zaczynał się okropnie dławić. Wtedy przełączyłem na benzynę, rozpędziłem do tych 120 km/h i włączałem z powrotem LPG i delikatnym naciskiem na pedał gazu utrzymywałem prędkość. Tam i z powrotem objechałem w ten sposób. Wróciłem, Golf chwile postał, odpaliłem i problem zniknął. Kilka dni spokoju i od nowa to samo, ale teraz już do takiego stopnia go zamuliło że zgasł mi i co najgorsze przeszło to również na paliwo, po prostu i na gazie i na benzynie się dławi. Auto mi stanęło, myślałem że brak benzyny. Dolałem 8 litrów, przejechałem ledwo 36 km i auto znowu stanęło. W tym momencie w baku powinno być coś na rezerwie, a raczej na pewno jest. Natomiast LPG nie zdążyłem zatankować.

Z moich zupełnie amatorski obserwacji zacząłem się zastanawiać nad filtrami albo że paliwko ucieka z baku. Jeśli taki temat był to proszę o przekierowanie, i przepraszam że tak się rozpisałem ale myślę że każdy poprzedni mankament może być potrzebny do zdefiniowania problemu w moim aucie. Serdecznie pozdrawiam i czekam na waszą odpowiedź.



Awatar użytkownika
karolmarszal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 19, 2012 23:33
Lokalizacja: Szczecin/Korytowo

Dławi się na benzynie i na LPG

Post autor: karolmarszal » sob mar 23, 2013 14:48

Ja bym wymienił czujnik temperatury odpowiadający za automatyczne ssanie. Mi Corrado też się dławiło. Dopiero podpięcie do kompa pokazało że temp silnika to -5ºC latem :grin:



shiftyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 23, 2013 11:58

Re: Dławi się na benzynie i na LPG

Post autor: shiftyy » sob mar 23, 2013 17:16

Skoro już mowa o temp. to mój silnik lubi łapać wysokie temp. i wtedy nawet jeśli na dworze +20 trzeba włączać ogrzewanie na nogi :P Termostat pewnie też do wymiany, ale ma ktoś pomysł co do głównego problemu?



Awatar użytkownika
karolmarszal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 19, 2012 23:33
Lokalizacja: Szczecin/Korytowo

Dławi się na benzynie i na LPG

Post autor: karolmarszal » sob mar 23, 2013 18:16

ale chyba mnie nie zrozumiałeś :grin: jak czujnik jest zepsuty, to czy silnik ma 100ºC czy nie komputer dostaję info że temp jest niska, wtedy do gry wchodzi automatyczne ssanie. Zwiększa dawkę paliwa nawet gdy silnik jest rozgrzany i nie potrzebuje więcej paliwa.



shiftyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 23, 2013 11:58

Dławi się na benzynie i na LPG

Post autor: shiftyy » sob mar 23, 2013 20:53

A powiedzcie mi Panowie, czy dość duża dziura w wydechu a konkretnie umiejscowiona jest pod tylną kanapą może spowodować znacznie większe spalanie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Dławi się na benzynie i na LPG

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 24, 2013 01:52

Nie nie może.
shiftyy, żeby odpowiedzi miały sens należy znać i napisać w temacie typ silnika, były gaźnikowe , oraz z trzema rodzajami wtrysku.
Koledzy odpowiadający: nie pisać byle co jak nie wiecie o czym , naprowadzić nowicjusza jak najszybciej żeby uzupełnił potrzebne informacje.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości