1.8 DX K-Jetronic brak reakcji na gaz

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysi0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sie 15, 2011 20:21

1.8 DX K-Jetronic brak reakcji na gaz

Post autor: krzysi0 » śr lut 20, 2013 18:16

Witam!

Przeswapowany został DX z jedyny cabrio, do dżedaja dwa, instalacja elektryczna nie istnieje ze względu na problem natury rozpoznawczej. Nie do konca wiadomo czy do CIS czy CIS-E. Teoretyczna wiązka na ktorej silnik "latal" ma pin na sonde lamby - wskazywaloby na Cis-E, jednakze kolektor wydechowy miejsca na sonde nie miał/nie ma. Sterowanie biegiem jałowym rowniez nie istnieje - sterownik nie podłączony - brak kawałka wiązki.

Wiedzac, ze K-jet byl silnikiem bez "zbednych kabelków" tj. stricte mechanicznym mozna wiazke ominąc, dzialajac mechaniką rozdzielaczo-przeplywomierza+podcisnienia.

Tyle slowem wstepu.
Silnik wrzucony, po kilku problemach odpala, lecz nie reaguje na gaz - wciskajac gaz silnik przygasa, az do zupelnej smierci. Zaplon jest mniej wiecej ustawiony, przyspieszacz zaplonu podlaczony, k jet nie puszcza benzyny bokiem, kalosz szczelny.
Tyle co "wydaje mi sie" nie działa funkcja przyspieszenia zaplonu, aczkolwiek podcisnienie szczelne(sprawdzone). Wszystkie znalezione podcisnienia zostaly zaslepione, mala nieszczelnosc nie powinna tak diametralnie zmieniac charakterystyki pracy silnika.

Co jest nie tak i jak bardzo jest skopane



ozzy1979

Tak się składa, że ja mam 1,8 na mechanicznym

Post autor: ozzy1979 » śr lut 20, 2013 19:54

U mnie w Golfie jest układ KU-Jetronic (nie K, nie KE, tylko KU - czyli K-jetronic rozbudowany o sondę lambda, wypust na USA). A więc do rzeczy:
krzysi0 pisze:Sterowanie biegiem jałowym rowniez nie istnieje - sterownik nie podłączony - brak kawałka wiązki.
w układzie K/KU/KE sterowanie biegiem jałowym to po prostu baypass powietrza na przepustnicy regulowany śrubą - działanie czysto mechaniczne. Nie potrzeba żadnej elektroniki.
krzysi0 pisze:Silnik wrzucony, po kilku problemach odpala, lecz nie reaguje na gaz - wciskajac gaz silnik przygasa, az do zupelnej smierci
Według mnie masz ewidentnie skopany zespół rozdzielacza/przepływomierza. Wciskając gaz otwierasz przepustnicę, klapa przepływomierza wychyla się a rozdzielacz daje więcej paliwa na wtryski - silnik przyspiesza. I to ma działać choćbyś miał wszystko inne skopane - silnik mógłby kichać, skakać, tzrepotać sie, ale ma przyspieszać w miarę wciskania gazu. U mnie nawet gdy odłączę sterowanie elektrohydraulicznym nastawnikiem cisnienia (ten przy rozdzielaczu paliwa) to silnik i tak przyspiesza w miarę otwierania przepustnicy. Jakby co, to złuzę zdjęciami mojego silnika (u mnie wszystko idealne). A tymczasem miłej lektury:

http://members.home.nl/alien01/auto/Vw% ... Repair.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

tu masz rozrysowany cały wtrysk mechaniczny i sposoby prostej jego diagnostyki.



krzysi0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sie 15, 2011 20:21

1.8 DX K-Jetronic brak reakcji na gaz

Post autor: krzysi0 » czw lut 21, 2013 08:33

membrana przeplywomierza działa - porusza sie miarowo zgodnie z ruchem powietrza zaciaganego przez tloki, poczytam, moze cos sie rozwiaze. Dzieki ! :-)



ozzy1979

1.8 DX K-Jetronic brak reakcji na gaz

Post autor: ozzy1979 » czw lut 21, 2013 18:08

krzysi0 pisze:membrana przeplywomierza działa - porusza sie miarowo zgodnie z ruchem powietrza zaciaganego przez tloki
rozdzielacz paliwa.



WujekKieł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob paź 13, 2012 13:36

1.8 DX K-Jetronic brak reakcji na gaz

Post autor: WujekKieł » sob lut 23, 2013 22:12

Mam PL i mam ten sam problem. Ma zbyt małe obroty biegu jałowego a przy dodaniu gaśnie. Normalnie zalewa świece czyli wrzuca zbyt dużo benzyny. Jak coś natraficie dajcie znać :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości